Коридор 10 – безбедније и лакше главним транзитним правцем

Последња деоница јужног крака Коридора 10 биће вечерас свечано отворена, чиме је у потпуности завршен ауто-пут који спаја север и запад Србије са југом Србије, то јест правце према Хрватској и Мађарској са Северном Македонијом и Грчком. Тиме је у Србији завршен највећи инфраструктурни пројекат који ће донети безбедније и лакше путовање, али и дати допринос развоју привреде, сагласни су саговорници РТС-а.

Деоница од 26 километара ауто-пута кроз Грделичку клисуру била је најзахтевнија за изградњу, а помоћник министра за друмски транспорт, путеве и безбедност саобраћаја Саша Стојановић каже за РТС да је то једно од најтежих градилишта у Европи, а у Србији свакако најтеже.

"Отварањем преосталог пута припајамо се Паневропском коридору 10", објаснио је Стојановић.

Додао је да ће то донети скраћење путовања, безбедност у саобраћају и олакшање пословања.

"Били су бројни изазови, чињеница је да бројке не могу описати оно што смо доживели задњих пет, шест година радећи на овом Коридору", нагласио је Стојановић.

Стојановић наводи да се све оно што је најгора ноћна мора за сваког инвеститора појавило на овом пројекту.

Наглашава да је и проблем било то што су првобитни пројекти морали да буду мењани.

"Имали смо изненађења на сваких 500 метара, неусаглашеност пројектно техничке документације са стањем на терену", додао је Стојановић.

Што се тиче предстојећих послова око ове деонице, Стојановић каже да су то санирање локалних путева од коришћења тешке механизације током радова, радови на одводњавању и радови на додатној стабилизацији косина који не утичу на безбедност саме трасе.

Указао је да је захтевано постављање пунктова са "вај-фај" мрежом, али да је тешко покрити цео ауто-пут, као и да је са аспекта безбедности питање колико је то добро. "Сматрали смо да их треба постављати тамо где се налазе одморишта, наплатне рампе, бензинске станице", рекао је Стојановић.

Одређени су пунктови за електро пуњаче, каже Стојановић али додаје да нису задовољни са капацитетима тих пуњача и да ће се озбиљније позабавити тиме. "Потребни су нам пуњачи са већим капацитетом који ће возило напунити за 20 минута", рекао је Стојановић и додао да имају у плану да ауто-пут и Београд буду покривени тим пуњачима.

"Кроз Србију ће моћи да се прође са задовољством" 

Уредник емисије САТ и магазина САТ плус Младен Алвировић сматра да ће отварање ове деонице и завршетак Коридора 10 донети изузетну безбедност на главном транзитном правцу, као и да најпре помисли колико ће живота бити сачувано на тај начин.

"Коначно ће кроз Србију моћи да се прође са задовољством", нагласио је Алвировић.

Истакао је да ће сада када не буде било критичних места моћи кроз Србију да се прође потпуно безбедно.

Указао је да је ова деоница ауто-пута која се данас отвара врло специфична, јер је на малом простору морао да се провуче ауто-пут, а да се не прекида саобраћај постојећом магистралом.

"Ауто-пут је морао да буде изграђен нешто уже него што су траке испред и иза те деонице, јер није било места. Због тога је на овом делу ауто-пута ограничење брзине од 100 километара на час, у тунелима 80", објаснио је Алвировић.

"Када се изађе из тунела Манајле ту већ је дозвољено 130 километара на час", додао је Алвировић.

Минимална брзина вожње у нашем закону није препозната, а Алвировић објашњава да камиони најчешће праве проблеме у том смислу и то у тунелима.

"Брзина која је прописана од 80 километата на час и неко ко уђе у тунел и успори је највећа опасност, јер неко ко иде иза није дужан да очекује да неко у тунелу веома успори", рекао је Алвировић.

Објаснио је да се то решава најмодернијим видео-надзором и контролним центром који ће функционисати 24 сата који то могу да регулишу.

"Возачи који долазе имају променљиву сигнализацију да моћи ће да буду упозорени да се нешто дешава", рекао је Алвировић и додао да то веома мења слику наших путева.

Додао је да је добра вест што је у тунелима на овој деоници асфалт. "Није било тако по првом пројекту, препројектовање је урађено и сада је асфалт и заиста се вози јако лепо", додао је Алвировић.

Говорећи о томе шта је још од објеката потребно, сматра да би било добро изградити још неку бензинску пумпу и неко одмориште.

"Онај ко је кренуо из Ниша њену то можда није интересантно, али онај који је кренуо са севера земље њему је то битно. Њему је време да ту одмори и онда је лепо да људи имају избор где ће да одморе", истиче Алвировић.

број коментара 3 Пошаљи коментар
(недеља, 19. мај 2019, 12:12) - Joca [нерегистровани]

Putarina

Niste dobro izracunali putarinu, ako od Doljevca do Preseva bude zatvoren sistem naplate putarine onda se nece naplacivati jednokratnih 210 din vec samo 420 din za celu deonicu. Na pocetku deonice se uzme kartica a na Presevu se plati iznos. Znaci od Beograda do Preseva bice 800 din. + 420 din. = 1220 din.

(недеља, 19. мај 2019, 10:54) - Aleksa [нерегистровани]

Odgovor

Svaka čast ! Stvarno je ta deonica kao da je negde na zapadu . Što se tiče cene , austrija je svoje Auto puteve izgradjivala 70tih i odavno su već isplaćeni . Italiani naplaćuju veoma skupo ali su dosta propali ...samo uporedjivanja radi . Bravo za ovakvo ulaganje u našu želju!

(субота, 18. мај 2019, 20:28) - anonymous [нерегистровани]

Super

Svaka cast, samo skupa je putarina u srbiji, na primer u austriji kosta cela gidina 90 evra , vozi se koliko hoces