Коридор 10 – кључ за нове фабрике и останак људи на југу Србије

Јужни крак Коридора 10 кроз Грделицу је тестиран. У "Коридорима Србије" кажу да је пут безбедан и спреман за сутрашње отварање. Ефекти изградње ауто-пута биће бржи транспорт, нове фабрике и останак људи у том делу Србије, поручила је ресорна министарка Зорана Михајловић.

Након шест година савладана је Грделичка клисура, а од суботе и ова деоница јужног крака Коридора 10 биће пуштена у саобраћај.

Највише проблема задавала су клизишта, на косини број три и пет. И то је регулисано – ауто-пут кроз Грделицу је безбедан.

"Сви учесници у пројекту сагласни су да су све конструкције апсолутно безбедне и да је ауто-пут безбедан за одвијање саобраћаја. Наредних месеци радиће се додатна стабилизација косина и клизишта, која неће утицати на саобраћај, али је значајна за дугорочну стабилност ових објеката", рекао је гостујући у емисији "Око" шеф пројекта за Грделичку клисуру у "Коридорима Србије" Леонид Вуковић.

Наводи да су сви системи у тунелима су тестирани, и опремљени по најсавременијим светским стандардима.

Министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић, рекла је да се сутра пушта у саобраћај величанствен ауто-пут, а да ће ефекти његове изградње бити бржи транспорт, нове фабрике и останак људи у том делу Србије.

"Коридор који смо завршили је најкраћа рута која спаја различите делове Европе, и за Србију значи много, и због транзитног саобраћаја који се већ враћа, али и због свега оног што долази с ауто-путем. Наше искуство после 300 километара асфалтираних ауто-путева у претходне четири године јесу да су уз ауто-пут никле десетине нових фабрика и погона и то је оно што очекујемо и с новим деоницама на Коридору 10 и на Коридору 11 које пуштамо у саобраћај", рекла је Михајловићева.

Нови пројекти 

Додала је да ће током лета бити завршен у потпуности и источни крак Коридора 10, на којем се ради на још неколико критичних тачака, а до краја јуна биће пуштено у саобраћај и 103 километра ауто-пута од Обреновца до Чачка.

"Данас смо почели радове и на деоници Прељина–Пожега, вредној скоро 500 милиона евра, с којом Чачак и читав тај део Србије постају нека врста транзитног коридора. Од Пожеге ће ићи један крак ауто-пута ка Црној Гори и Јадранском мору, други ка Босни и Херцеговини. С друге стране, код Чачка ће се Коридор 11 повезивати с Коридором 10 преко Моравског коридора, који такође почињемо да градимо на лето", рекла је Михајловићева.

Она је нагласила да су деонице кроз Грделичку клисуру биле изузетно тешке за изградњу, јер су између осталог измештани корито реке и железничка пруга на Коридору 10, а са Моминог камена уклоњено је више од 650.000 кубика камена, што је количина за коју је потребно 62.000 камиона да би се превезла.

"Сигурно је да ћемо кад се ауто-пут пусти у саобраћај још анализирати све што је рађено, како се неке грешке не би понављале на будућим пројектима", додала је Михајловићева.

Од 1977. године Европска инвестициона банка финансирала је све битне ауто-путеве и путеве који пролазе кроз Србију, како би се комплетирао паневропски коридор од Аустрије од Северне Македоније. То су инвестиције које се исплате указује Дубравка Негре, шефица Регионалног представништва за Западни Балкан Европске инвестиционе банке.

"Кроз детаљна истраживања дошли смо до закључка да две трећине инвестиција може да се исплати у року од 30, 35 година и да се покрију сви трошкови одржавања. То је прихватљив повраћај улагања", рекла је Дубравка Негре.

Број коментара 2

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 19. септембар 2024.
17° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи