Тестирање ауто-пута и тунела кроз Грделицу

Грађевински радови на јужној деоници Коридора 10 кроз Грделичку клисуру завршени су, а у току је тестирање и интеграција система тунела Манајле и Предејане. У опремање тунела Манајле уложено је 13 милиона евра. Очекује се да ће овај део ауто-пута бити отворен за десетак дана.

Изградња деонице кроз Грделичку клисуру почела је 2013. године. Овај део јужног крака Коридора 10 био је грађевински најзахтевнија са два тунела, 33 мостова укупне дужине шест километара, надвожњацима, петљама, железничким Коридором, магистралним путем и реком Јужном Моравом. На изградњи јужног крака Коридора учествовало је око 3.500 радника.

Најдужи друмски тунел, Манајле код Владичиног Хана има две цеви, дужине 1.800 метара. Повезане су евакуационим пролазима, а имају најсавременији телекомуникациони систем, саобраћајну опрему и сигнализацију. У Оперативном центру тестирају системе тунела.

"У тунелу постоји 13 различитих система, задужени су за безбедно управљање саобраћајем у тунелима. Тестираће се разне инцидентне ситуације", истиче Марко Милошевић из Оперативног центра.

Тестираће се и тунел Предејане. Дуг је 1.073 метра, испред њега се налази техничко-оперативни центар из којег се управља сваким метром безбедности у самом тунелу, а иза тунела налази се јединствена петља у Србији, која "лебди" у ваздуху изнад Јужне Мораве.

На почетку јужног крака Коридора 10 највише проблема задавале су потпорне косине, али је проблем решен изградњом галерије. Подигнуто је више од стотину стубова, скоро 180 носача, уграђено око 10.000 кубика бетона и више од две и по тоне челика. У својеврсној галерији налик полутунелу дугом 150 метара подешава се расвета. 

"Остаје нам да у наредних неколико месеци завршимо санацију свих косина и клизишта, укупно је пет таквих места", указује Александар Сенић из Коридора Србије.

Радник на Коридору Ненад Љубић наводи да се ради пуном паром али и да се заради, док шеф градилишта Осман Касић указује да је изградња била изузетно тешка, дуготрајна и, како каже, мукотрпна.

"Изградња је била доста захтевна, дуго је трајала, имали смо доста проблема, међутим, на крају све се то савладало, већ смо пред завршницом", објашњава Касић.

Деоница од Грделице до Владичиног Хана дуга је 26,4 километра, ту су сви објекти из уџбеника нискоградње, мостови, надвожњаци, петље, вијадукт, галерије, насипи, заштитни бедеми.

Број коментара 3

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 19. септембар 2024.
21° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи