Пресе: Битка за "Фолксваген", одлука у мају

Немачки ауто-гигант "Фолксваген" требало би у мају да одлучи у којој од земаља југоисточне Европе ће отворити производни погон. За ту значајну инвестицију у висини од 1,4 милијарде евра тренутно се жестоко боре две чланице ЕУ, Бугарска и Румунија, као и две земље кандидати, Србија и Северна Македонија, али и Турска, тврди бечки дневник "Пресе".

На одлуку "Фолксвагена" пресудно ће утицати три клучна фактора: добра саобраћајна повезаност, расположивост квалификоване радне снаге и висина државних субвенција, наводи Пресе.

Планови "Фолксвагена" о успостављању производње у југоисточној Европи не наилазе на одобравање запослених, односно Радничког савета компаније, а изазвали су и борбу земаља које би желеле да доведу овог гиганта.

Све већа издвајања за плате, као и све већи недостатак радне снаге терају ту компанију да тражи ново место за производни погон.

Фабрике "Фолксвагена" у Немачкој концентрисаће се убудуће на производњу аутомобила на електрични погон, а погон у југоисточној Европи би од 2023, са капацитетом од 300.000 возила годишње, могао производити моделе марке "фолксваген", "шкода" и "сеат", наводи Пресе.

Лист истиче да ново постројење треба да запосли око 5.000 радника, а додатно ће отворити више хиљада радних места код добављача.

Благо фаворизована Бугарска 

Пресе подсећа да у југоисточној Европи постоји снажан аутомобилски сектор, јер у Турској постоје погони "Форда", "Хјундаија", "Хонде", у Румунији "Форда" и "Дачије", а у Србији "Фијат".

Лист, такође, указује да се не очекује одлука у корист Турске због тензија у односима Анкаре и ЕУ.

Што се Румуније тиче, недостајућа мрежа ауто-путева, као и нешто виши ниво примања, те и у појединим регионима проблем са недостајућом радном снагом, не иду у прилог доношења одлуке насељавања погона у тој земљи.

Пресе указује да је благо фаворизована Бугарска, јер на аеродрому у Софији постоји ареал челичане која од 2008. не ради, а која је савршено место за ново постројење "Фолксвагена", а и Пловдив покушава да привуче немачког гиганта.

Такође, као предност Бугарске се наводи и њено чланство у ЕУ, те и тесне трговинске везе са Немачком.

Предности Србије и Северне Македоније 

Србија и "аутсајдер" Северна Македонија, додаје лист, поред ниских трошкова за плате, могу да сакупљају поене и снажним субвенцијама.

Као кандидати за чланство у ЕУ нису у обавези да у потпуности примењују строги правилник о државној помоћи, подсећа Пресе.

Истовремено лист наводи да никакву улогу, при доношењу одлуке "Фолксвагена", не игра споразум о слободној трговини са Русијом који има Србија, јер су од бесцаринског извоза у ту земљу искључени "Фијатови" модели из крагујевачке фабрике.

Пресе истиче да је борба за придобијање "Фолксвагена" и даље отворена, а да су наде у свим земљама југоисточне Европе велике да би ова велика инвестиција могла доћи код њих.

Број коментара 9

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

субота, 21. септембар 2024.
14° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи