Кључ Аеродрома "Никола Тесла" у рукама "Венсија" – пројекат од стратешког значаја

Француска компанија "Венси" преузела управљање Аеродромом "Никола Тесла". Концесија је дата "Венсију" на 25 година, а из те фирме поручују да је аеродром постао део јединствене мреже која спаја 45 аеродрома у 12 земаља. Пројекат концесије има стратешки значај за развој Србије, истакла је премијерка Ана Брнабић.

Председник компаније "Венси ерпортс" Никола Нотбар рекао је на свечаности да је концесија почела 22. децембра, али је нагласио да такав догађај захтева посебан дан за прославу.

Истиче да је концесија стратешки пројекат и да је Аеродром "Никола Тесла" битан ресурс од суштинске важности за привредни развој Србије.

Како је рекао, "Венси" улази у партнерство са Србијом како би се исписало следеће поглавље стратешке инфраструктуре.

Захвалио је премијерки Ани Брнабић и председнику Александру Вучићу на енергији коју су уложили и навео да Србија има богату историју и културу, али и да је остварила успон, динамичан економски раст уз помоћ евроинтеграција.

"Има толико тога да понуди, а ми ћемо свој део да урадимо да би остатак света могао то да види", рекао је Нотбар.

Истакао је да је београдски аеродром постао део јединствене мреже која испоручује снажну вредност и која спаја 45 аеродрома у 12 земаља на три континента. Због тога, поручује, концесија значи позитиван аларм за развој аеродрома.

У "Венсијевој" мрежи су регионални аеродроми али и велика чворишта, а Нотбар каже да је реч о првом приватном оператеру у свету према броју путника.   

Брнабић: Стратешки значај концесије 

На свечаности се обратила и премијерка Ана Бранбић, која је поручила да је данас велики и важан дан за целу Србију, а не само за београдски аеродром.

Истакла је да пројекат има статешки значај за даљи развој Србије. Како је нагласила, реч је о првој концесији у историји земље, а "Венси" је партнер који ће знањем, искуством и ресурсима унапредити пословање аеродрома који остаје у власништву акционара.

Брнабићева наводи да ће "Венси" заједно са Владом, додатно промовисати потенцијале Србије у свету.

Подсетила је на дугу историју Србије у цивилном и војном ваздухопловству и да је Србија међу првим земљама која је пружила правни оквир за област цивилног ваздухопловства.

Ана Брнабић је рекла да може да каже да је Србија данас једна од водећих земаља у Европи у области авијације додајући да су претходне деценије донеле огромне и бројне изазове у тој индустрији.

Према њеним речима, преокрет је почео када је влада на чијем челу је био Александар Вучић покренула реструктурирање националног авио-превозника и када је Србија ушла у партнерство са "Етихадом".

Истиче да је 2012. године кроз аеродром прошло 3.400.000 путника, а да је захваљујући партнерству са "Етихадом", на крају 2018. остварено од 5.600.000 путника, што је највише у историји. 

Снажан партнер за даљи раст 

Наводи да је то резултат великог рада, промена и вере у потенцијал Србије.

"Али смо знали да је за даљи раст потребан јак партнер", рекла је премијерка објашњавајући да је велики број институција и тимова Владе, уз огромну подршку преседника, учествовао у креирању пројекта концесије.

Указује да је расписан транспарентан тендер на који су се јавили сви највећи играчи широм света и да је у великој конкуренцији победио "Венси".

Како је рекла, први партнер за развој авио-индустрије био је "Етихад", а други је "Венси", и то су партнери који са Владом деле визију будућности Србије, који су једнако амбициозни и посвећени циљу да Београд буде центар ваздушног саобраћаја за југоисточну Европу. 

Додаје да је планирано да партнерство доведе до повећања туристичних и пословних посета Србији.  

Укупна добит за државу од концесије је око милијарду и по евра, од чега је више од 700 милиона инвестиција у нове капацитете аеродрома.

Прошле године, аеродром је укупно опслужио 5,6 милиона путника, а претпоставља се да ће новим инвестицијама тај капацитет бити подигнут на скоро десет милиона путника.

Грчка грађевинска фирма "Терна" потписала је уговор са компанијом "Венси ерпортс" о доградњи и реконструкцији београдског аеродрома.

Буџет предвиђен за радове износи 262 милиона евра. Радови на путничким терминалима подразумевају изградњу нових објеката укупне површине 42.000 квадратних метара, као и обнову постојећих.

Број коментара 8

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

уторак, 19. март 2024.
8° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво