Електронска трговина није баук – како поспешити он-лајн куповину

Електронска трговина доприноси развоју микро, малих и средњих предузећа и утиче на укупан привредни раст у Србији. Последњих пет година стопа раста електронске трговине у Србији износи 10 одсто годишње, али то није довољно, сматрају у Министарству трговине, туризма и телекомуникација. Због тога су основали међуресорну Радну групу која би требало да направи Акциони план за унапређење електронске трговине у Србији за ову годину.

Од укупног броја корисника интернета у Србији 30 одсто купује преко интернета, али више од 45 одсто корисника интернета никада није куповало и поручивало робу или услуге он-лајн. Спречавају их споре царинске процедуре, дуг рок испоруке, неповерење у ту врсту трговине, страх од он-лајн плаћања, губитка личних података, преваре, али и мала куповна моћ потрошача.

"Имамо рок од наредних шест месеци у којима очекујемо да ћемо прве препоруке за тај акциони план и прве мере за унапређење области електронске трговине донети и надамо се да ћемо већ на основу тога у буџету за следећу годину, а можда и из текуће буџетске резерве, издвојити одређени новац за одређене и конкретне мере", каже Татјана Матић, државна секретарка Министарства телекомуникација.

Електронска трговина није баук, већ олакшање куповине. Циљ је развијен еко-систем електронске трговине са више од пет хиљада успешних е-трговаца и најмање милион до два милиона производа. Тада бисмо имали развијенију логистику, јефтиније производе и ниже провизије на плаћања, кажу у Министарству телекомуникација.

"Размишљамо и о неком систему субвенција поштанског саобраћаја кроз који би наши е-комерц трговци заправо могли да доставе своје производе јефтиније и брзо до потрошача у Србији, али и до оних у региону око Србије и тиме остваре највећу предност те трговине", истиче Драган Стојковић, професор Економског факултета у Београду.

У Европској унији просечни купац преко интернета годишње потроши нешто мање од 800 долара, а код нас десет пута мање. Због тога морамо да проширимо асортиман робе, пратимо жеље купаца, обучавамо е-трговце, омогућимо сигурно плаћање, брзу испоруку и на крају, да за то обезбедимо стручњаке.

"Доста садржаја који се тичу електронске трговине, информатике, дигиталне агенде су већ укључени и у универзитетске програме и то је један од начина да унапредимо и кадровску инфраструктуру и да нам ојача електронска трговина", наводи Милан Добријевић, начелник Одељења за развој дигиталне агенде.

Код нас се електронски највише купује одећа и спортска опрема, а у свету књиге и видео-материјал. Стручњаци предвиђају да ће се до 2030. године више од 85 одсто предузећа глобално бавити е-трговином, а 99 одсто трансакција ће се обављати електронски. Зато је неопходно да Србија развија ту област, како би искористила све могућности за економски напредак.

Број коментара 2

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

субота, 04. мај 2024.
21° C

Коментари

Prodajem
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
C.T. Toraksa
Поштујте правила пре давања крви на анализу
Adaptacija
„Буђење пацова“ – ново рухо филмског класика Живојина Павловића
slobodan izbor ishrane
Главни град Финске избацује месо како би заштитили климу, осим у ретким изузецима
Prijava za kviz Slagalica
Пријавите се