Руски кредит максимално искоришћен

Средства из руског кредита вредног 800 милиона долара су у потпуности утрошена, а за тај новац Србија је добила реконструкцију шест деоница на Коридору 10, нових 10 електромоторних гарнитура, 70 километара Барске пруге и двоколосечну пругу Београд-Панчево. У овај рачун још треба ставити и прву деоницу брзе пруге до Будимпеште, где је већ готово првих 10 километара. Међутим, долазак руског председника Путина отвара могућности за нове инвестиције.

За последње три године Руске железнице су реконструисале 205 километара српске пруге у вредности од 350 милиона долара. Тренутно се ради најзахтевнија деоница пруге Београд - Нови Сад која пролази кроз Фрушку Гору са две тунелске цеви и великим вијадуктом.

Како кажу у ресорном министарству, Руси граде ову деоницу у року, а заинтресовани су за електрификацију пруге Стара Пазова - Нови Сад вредне 230 милиона евра.

Овај пројекат треба да буде уговорен за време доласка председника Путина.

"Подсетићу вас да су Руске железнице у прошлој години оствариле рекорд у превозу путника, преко милијарду људи су превезле у свету. Руске железнице су једна од најбољих компанија у свету и част је за Владу Републике Србије да ради са таквом компанијом. Једна су од најбезбеднијих и најеколошкијих компанија на свету, тако су и проглашени", каже министарка саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић.

Руси су заинтресовани за довршетак Барске пруге где су реконстурисали до сада 70 километара, а остало је још око 150 километара до границе са Црном Гором.

Ту је још и изградња диспечерског центра Железница Србије. У Руској фирми "РЖД Интренационал" кажу да су спремни на нове послове, али и да у року заврше најзахтевнију деоницу брзе пруге Београд - Нови Сад на Фрушкој Гори.

"Значи, тунел 1,1 километар и вијадукт три километра, укупно четири километра. Али да би изградли та четири километра морамо да уградимо 80 километара шипова, а читава пруга има 40 километара, пруга Стара Пазова – Нови Сад", рекао је Мансурбек Султанов из "РЖД Интернационал".

Руске железнице су на деоници Стара Пазова - Нови Сад направиле првих 10 километара пруге за брзине од 200 километара на сат. Рок за завршетак тих радова је 2021. година.

У "РЖД Интернационалу" кажу да сада на терену имају сто машина и преко 120 радника, али и велики број коопераната из Србије који раде на заједничким пројектима, и да је до сада урађено 47 одсто целокупног посла.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

среда, 24. април 2024.
10° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво