У "Икарбус" долазе Кинези, у плану прозводња и електровозила

Средином ове године очекује се приватизација "Икарбуса" из Земуна, а генерални директор те фабрике која се бави производњом аутобуса Александар Вићентић, каже да ће нови већински власник бити кинески "Јинлонг" који планира проширење производње и на електровозила.

Александар Вићентић је навео да је процес приватизације већ почео кроз унапред припремљени план реорганизације, те да очекује да ће средином јуна кинеском партнеру бити продато 51 одсто "Икарбуса".

Вићентић је Танјугу рекао да ће држава остати власник око 26 одсто, а преостали део биће у власништву малих акционара. 

Он каже да ће кинески партнер откупити и око 9,5 милиона евра дуга "Икарбуса".

"Икарбус не послује баш сјајно од средине 2018. Имамо посла, али не довољно. Тренутно радимо седам аутобуса за купца у Мађарској, још два аутобуса за локалне купце, а радимо и велике ремонте за ГСП", рекао је Вићентић. 

Навео је да се за социјални програм, који је спроведен пред крај прошле године, определило око 140 запослених који су добили 200 евра по години радног стажа, а да је у предузећу остало 120 радника. 

"Отишли су углавном старији запослени. Успели смо да сачувамо комплетан инжењерски кадар што је и нама и фирми која нас купују најбитније", рекао је Вићентић. 

За кинески "Јинлонг" је рекао да је један од највећих светских прозивођача батерија за електровозила, те да је велики произвођач електроаутобуса, електрокамиона и електродоставних возила. 

Вићентић каже да "Јинлонг" има озбиљне планове за "Икарбус".

"Задржаће постојећи производни програм и прошириће га електровозилима које планира најпре да понуди земљама Југоисточне Европе, а потом и осталом делу Европе", рекао је Вићентић. 

Нагласио је да се у Европи и целом свету практично дешава револуција у ауто-индустрији, јер се прелази са дизелмотора на електромоторе и да су у тој области Кинези далеко испред свих других у свету. 

"Икарбус" је основан 1923. године, као прва фабрика авиона на Балкану, да би касније променио делатност.

Први аутобус у "Икарбусу" произведен је 1954. године, по лиценци аустријске фирме "Саурер".

До сада је у тој фабрици произведено више од 20.000 аутобуса, од чега је знатан део извезен.

број коментара 10 пошаљи коментар
(четвртак, 10. јан 2019, 19:31)
anonymous [нерегистровани]

@@Kinezi pouzdaniji od Nemaca

Кинези имају робу за свакога. Имају производе за сиротињу и имају производе који су врхунски. Аустралијанце нико не тера да купују од Кинеза. Свако купује оно што може и хоће. Ми за Немачке аутобусе свакако немамо. Какве ће Кина производити то тек треба да видимо. Свакако ми је драго ако ће неко дати поштене плате нашим радницима и производити овде. Ако неће Немци, Кинези хоће.

(четвртак, 10. јан 2019, 05:21)
anonymous [нерегистровани]

Padavina sa neba

Samo vi cekajte, da vam pada sa neba, da vam neko da nesto za dzabe..., i da vam KInezi rese sudbinu.

(четвртак, 10. јан 2019, 01:22)
anonymous [нерегистровани]

OKKI-BOY

Da li to znaci da ce biti isplacene shest ( 6 ) plata koje "Ïkarbus" duguje zaposlenima iz 2009 godine ?!!

(четвртак, 10. јан 2019, 00:10)
anonymous [нерегистровани]

@Kinezi hoće sve

Kinezi pouzdaniji od Nemaca?!

Kinezi prihvataju i skart ali po bednoj ceni i jeftinoj radnoj snazi da bi se uglavili na trziste i nudili robu loseg kvaliteta ispod cene.
Bas radim u toj industriji i imam svoje autobuse u Australiji, Kinezi prodaju svoje (ocajno) lose autobuse u Australiji ispod realne cene jer imaju pristup jeftinoj radnoj snazi, zato i dolaze u Srbiju a ne Italiju, Nemacku ili Francusku.

(среда, 09. јан 2019, 22:00)
anonymous [нерегистровани]

Kinezi hoće sve

To samo znači da su Kinezi pouzdaniji on Nemaca.

(среда, 09. јан 2019, 19:22)
Ivan [нерегистровани]

Mafija

Na svakom koraku, većina njih se krije iza vlasti.....

(среда, 09. јан 2019, 17:13)
anonymous [нерегистровани]

Kinezi

Kad će Kinezi da nam uđu u GSB, pa da se konačno završi jedna od najvećih pljački naroda na Balkanu?

(среда, 09. јан 2019, 17:12)
anonymous [нерегистровани]

Zika

Nisam cuo da neko drugi laze osim vucica i njegovih pajtosa
Nema od ikarbusa nista a i to je mnogo!

(среда, 09. јан 2019, 17:12)
Misko [нерегистровани]

E-Autobusi

Kako me secanje sluzi,trebali smo da radimo autobuse za Mercedes!! Sad treba sa Kinezima E-Buse da radimo , a kasnije i leteci ce doci nared!!
Napred Srbijooooooooooo!!!

(среда, 09. јан 2019, 16:58)
Gavra Kaćaski [нерегистровани]

A Meca ?

Znači šefe džaba lepismo onaj Mercedesov znak na Ikar bus pre neku godinu?
I od toga ništa.