"Фијат" у Крагујевцу завршио производњу за ову годину

Производња у фабрици "Фијат Крајслер" аутомобили Србија за ову годину је завршена. Разлог је усклађивање производње са захтевима тржишта. Није необично да "Фијат" прекида производњу за новогодишње празнике, али запослене брине што се то ове године десило раније, а и потрајаће, кажу, јер чекају план пословања за наредну годину.

Фабричка рампа, спуштена готово месец дана, пре уобичајеног колективног годишњег одмора. Последњих 410 "фијата 500Л", у овој години, сишло је са производних трака. Пословодство се одлучило на један дужи, уместо више краћих прекида производње.

Председник самосталног синдиката ФКА Зоран Марковић каже да овогодишња производња завршена, а процена менаџмента је да је боље да направи дужи прекид производње, него неколико краћих.

"Радници су добили додатни годишњи одмор значи у децембру је 15 дана годишњег одмора и шест дана плаћеног. Самим тим, тај годишњи одмор се плаћа, у пуном износу", објашњава Марковић. 

Разлог је, додаје, смањена потражња за возилима, што је уобичајено за децембар, а компанија "Фијат", као што је познато, не прави возила за залихе, већ у складу са потребама тржишта.

Прекид производње у матично фабрици, зауставља и кооперанте. А, када ће поново, дати гас,за око 4.500 радника је непознаница.

Петогодишњи план инвестиција почетком јануара? 

"Наша очекивања су да ће крајем децемба, евентуално, почетком јануара, доћи до изношења тог петогодишњег плана инвестиција, где се надамо да ће доћи новог модела у наредном периоду. Забринути смо, али очекујемо да ускоро сазнамо какви су планови менаџмента за фабрику у Крагујевцу. Како је раније договорено са премијерком Србије Аном Брнабић, менаџмент ФКА требало би да изнесе планове производње до краја децембра или почетком јануара", каже Марковић.

Да "Фијат" остаје у Србији потврђено је 1. јуна, на представљању петогодишње пословне стратегије групације "Фијат Крајслер" у Италији.

Као милтинационална компанија, Италијани се воде захтевима тржишта, оцењују економисти и додају да су повремени прекиди производње у фабрикама аутомобила уобичајени.

"'Фијат' је у 2017, продао 65.000 возила '500 Л', наравно произведених у Крагујевцу. Док чекамо резултате из 2018. године, 'Фијат' пажљиво посматра тржиште и планира, шта ће урадити у наредном периду", наводи Проф. др Никола Макојевић, економиста.

Статистика бележи пад потражње за аутомобилима у Европској унији у протеклих пет година. Као растућа тржишта, наводе се Америка и Кина. А, крагујевачки "Фића", у прошлој години, био је најпродаваније возило Б сегмента у Европи. 

Фабрика у Крагујевцу, заједничко је улагање наше државе и италијанске компаније, у којој Србија има 33 одсто власништва.

У фабрику у Крагујевцу до сада је уложено је око 1,3 милијарде евра.

Број коментара 3

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 26. април 2024.
8° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво