"Фијат" у Крагујевцу завршио производњу за ову годину

Производња у фабрици "Фијат Крајслер" аутомобили Србија за ову годину је завршена. Разлог је усклађивање производње са захтевима тржишта. Није необично да "Фијат" прекида производњу за новогодишње празнике, али запослене брине што се то ове године десило раније, а и потрајаће, кажу, јер чекају план пословања за наредну годину.

Фабричка рампа, спуштена готово месец дана, пре уобичајеног колективног годишњег одмора. Последњих 410 "фијата 500Л", у овој години, сишло је са производних трака. Пословодство се одлучило на један дужи, уместо више краћих прекида производње.

Председник самосталног синдиката ФКА Зоран Марковић каже да овогодишња производња завршена, а процена менаџмента је да је боље да направи дужи прекид производње, него неколико краћих.

"Радници су добили додатни годишњи одмор значи у децембру је 15 дана годишњег одмора и шест дана плаћеног. Самим тим, тај годишњи одмор се плаћа, у пуном износу", објашњава Марковић. 

Разлог је, додаје, смањена потражња за возилима, што је уобичајено за децембар, а компанија "Фијат", као што је познато, не прави возила за залихе, већ у складу са потребама тржишта.

Прекид производње у матично фабрици, зауставља и кооперанте. А, када ће поново, дати гас,за око 4.500 радника је непознаница.

Петогодишњи план инвестиција почетком јануара? 

"Наша очекивања су да ће крајем децемба, евентуално, почетком јануара, доћи до изношења тог петогодишњег плана инвестиција, где се надамо да ће доћи новог модела у наредном периоду. Забринути смо, али очекујемо да ускоро сазнамо какви су планови менаџмента за фабрику у Крагујевцу. Како је раније договорено са премијерком Србије Аном Брнабић, менаџмент ФКА требало би да изнесе планове производње до краја децембра или почетком јануара", каже Марковић.

Да "Фијат" остаје у Србији потврђено је 1. јуна, на представљању петогодишње пословне стратегије групације "Фијат Крајслер" у Италији.

Као милтинационална компанија, Италијани се воде захтевима тржишта, оцењују економисти и додају да су повремени прекиди производње у фабрикама аутомобила уобичајени.

"'Фијат' је у 2017, продао 65.000 возила '500 Л', наравно произведених у Крагујевцу. Док чекамо резултате из 2018. године, 'Фијат' пажљиво посматра тржиште и планира, шта ће урадити у наредном периду", наводи Проф. др Никола Макојевић, економиста.

Статистика бележи пад потражње за аутомобилима у Европској унији у протеклих пет година. Као растућа тржишта, наводе се Америка и Кина. А, крагујевачки "Фића", у прошлој години, био је најпродаваније возило Б сегмента у Европи. 

Фабрика у Крагујевцу, заједничко је улагање наше државе и италијанске компаније, у којој Србија има 33 одсто власништва.

У фабрику у Крагујевцу до сада је уложено је око 1,3 милијарде евра.

број коментара 4 пошаљи коментар
(недеља, 25. нов 2018, 18:54)
anonymous [нерегистровани]

sumnjivo

Sumnjiva mi je tolika pauza. Znaci da ce proizvodne trake da stoje minimum 8 nedelja.
Tolike pauze nema ni u seceranama.
A slazem se sa prethodnim komentarom da je cena previsoka za kvalitet takvog automobila.

(недеља, 25. нов 2018, 18:52)
anonymous [нерегистровани]

500L

Kako moze neko reci da je porodicni 500L skup, kad mali fiat 500 sa tri vrata kosta kao 500L. Cena 500L je vrlo konkurentna.

(недеља, 25. нов 2018, 17:38)
anonymous [нерегистровани]

500l

Odnos cene i kvaliteta, skup je to auto za te parice...

(недеља, 25. нов 2018, 15:59)
anonymous [нерегистровани]

Malo za nas

Što ne produže par dana da rade i naprave automobile za naše tržište koje će dati po dosta nižim cenama...recimo 1000automobila po ceni od 5990e.