Михајловић: До краја године без поскупљења путарина

Министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић каже за РТС да до краја године неће бити повећања путарина, као и да је било разговора о увођењу путарине на магистралним путевима за камионе, али да одлука још није донета и да ће почетком наредне године бити одлучено.

Зорана Михајловић је, гостујући у Дневнику РТС-а, навела да није било разговора о повећању путарина, као и да одлуку о путарини доносе Влада, Министарство финансија и ресорно министарство.

"Нисмо још увек добили чак ни званичан предлог. Постоје различите жеље 'Путева Србије' у том смислу, видећемо, апосолутно није била тема до краја ове године да причамо уопште о висини путарине и да повећавамо путарине", каже Михајловићева.

Када је реч о плаћању путарине на магистралним путевима за камионе, министарка истиче да је било доста притужби мештана и грађана који користе регионалне путеве.

"Није Србија само ауто-пут, Србија јесу и регионални путеви и ти тешки камиони који заиста пролазе регионалним путевима, односно избегавају ауто-пут и неће да плаћају путарину на ауто-путу па онда иду на регионалне путеве, наравно на тај начин доста оштећују регионалне путеве", објаснила је Михајловићева.

Додала је да је било доста разговора о томе, али да одлуке још нису донете, јер пре свега желе да виде анализу.

На питање да ли је тачан податак да на тај начин годишње држава губи између 70 и 80 милиона евра, Михајловићева указује да није сигурна да је податак потпуно тачан.

"Нисам сигурна да је податак потпуно тачан имајући у виду да највећи број камиона који користе регионалне путеви уствари представљају домаће превознике", каже Михајловићева.

"Према томе држава, министарство саобраћаја није министарство путева Србије него министарство Владе Републике Србије. Дакле када се доносе такве одлуке онда морамо да видимо шта је то за нашу економију – имамо и превознике домаће, имамо и 'Путеве Србије', имамо наш бруто друштвени производ", наглашава министарка.

"Почетак следеће године ће бити време када ћемо радити управо на реформисању 'Путева Србије', једна од тема јесте и ова тема везано за регионалне путеве, што се путарина тиче, понављам, то још увек није у плану", додала је Михајловићева.

"Мерење километара важно због безбедности саобраћаја"

Указала је да ће на ауто-путу Београд–Ниш бити постављени портали који ће мерити километражу, јер треба да се мере километри, као и да је то важно због безбедности саобраћаја.

"Ми смо мењали Закон о безбедности саобраћаја и ако говоримо о Коридору 10 са једне стране успевамо и завршавамо Коридор 10. Проћи ћемо до краја ове године Коридором 10, завршена ће бити Грделичка клисура, није спорно. Са друге стране, имамо повећање броја аутомобила који пролазе Коридором 10, морамо имати и безбедност. Да би безбедност била на највишем нивоу, ми ћемо заиста учинити све, па и мерење километара", објаснила је министарка.

На питање како ће се мерити километри каже да ће имати начине на наплатним рампама и пре наплатних рампи начине како се то ради и да би то могло да заживи почетком следеће године.

"Порука свим возачима је само се придржавајте прописа, ми морамо да имамо Коридор 10 који је проходан на који данас практично долазе аутомобили из свих других делова – из Румуније, Бугарске, значи фреквентан је Коридор и према томе ми ћемо као држава учинити све да он буде и проходан", напоменула је Михајловићева.

"План је да пустимо 103 километра Коридора 11 до краја године"

Када је реч о деоници Коридора 11 Уб–Лајковац која је ушла у историју српског грађевинарства јер није ни изграђена, а већ се руши, Михајловићева каже да ко је крив за то ће да одреди Тужилаштво за организовани криминал и да су подигнуте пријаве против свих оних које су учествовалу у том процесу.

"Оно што је важно, ми причамо о Коридору 11 и деоници Уб–Лајковац 12,5 километара. Влада Србије је радила на деоници Обреновац–Уб, Лајковац–Љиг, Љиг–Прељина који смо пустили. Наш план је да пустимо 103 километра до краја године", додала је Михајловићева.

"Деоница Уб–Лајковац је чувена деоница из њиве у њиву која је рађена практично у тренутку када су претходни министри се тиме бавили финансирана из буџета, потрошен огроман новац, 100 милиона евра, толико кошта рецимо десетак километара у Грчеличкој клисури. Нажалост, та деоница јесте прављена од блата. Ми поправљамо, поново градимо 2,5 километра и то је оно што је у ставри заиста тужно и надам се и верујем да ћемо успети да стигнемо да све пустимо на време", указала је министарка.

Најавила је и допуне кривичних пријава.

"Инжењери који су гледали тај пут и који раде на том путу и фирме које на том путу и које покушавају да поправе, не сад више да поправе него практично да поново изграде како отварају који метар дубине пута тако иду још један метар, просто тај пут је прављен од блата и глине", објаснила је Михајловићева.

"Сви који су одобравали да се ставља било каква врста лошег материјала, да се ставља глина, блато, да нема камена, морају бити у том ланцу, али ја бих то ставила са стране, постоји Тужилаштво нека се тиме бави. Ми морамо да учинимо све да тај пут учинимо оперативним", истакла је министарка.

Завршава се Грделичка клисура 

Нагласила је да ће се Коридором 10 до југа аутомобилима сигурно проћи до краја године.

"Грделичка клисура се већ завршава. Наравно, нормално је да у одређеним деловима Коридора постоји одређени порблеми, али су превазиђени сви проблеми. Морам да кажем да се тамо, као и на деоници Уб–Лајковац, на Грделичкој клисури се заиста ради дан-ноћ, под рефлекторима и верујем да ми то све стижемо", тврди министарка.

На питање зашто је дошло до урушавања зида, Михајловићева каже да постоје разлози.

"Постоје разлози старих пројеката зашто је до тога дошло. Нису то необичне ствари да се тако нешто дешава на таквим градилиптима, само смо ми једна отворена Влада и министарство и ми смо све показали и рекли ево десио нам се проблем, али ми смо проблем већ сада решили и то је оно што је најважније", наводи Михајловићева.

Ако постоји било која друга врста пропуста опет постоје институције које ће у том смислу донети своје одлуке, закључила је Михајловићева.

број коментара 6 пошаљи коментар
(понедељак, 19. нов 2018, 11:35)
anonymous [нерегистровани]

Uvedite vinjete konacno

Srbija je tranzitna zemlja i kao takva, treba da uvede vinjete, a ukine putarine. Prvo, zaradicemo vise novca od koriscenja puteva, a drugo, svako ko iskoristi put, adekvatno ce platiti njegovo koriscenje, a ne da imamo situaciju da prevashodno oni u tranzitu koriste magistralne puteve, ne placaju nista drzavi za puteve koji se pod teretom ubrzano habaju, a onda odrzavanje tih puteva dodje na naplatu gradjanima Srbije tako da ja na primer koji se nikada nisam provozao putem od Pirota do Nisa, moram kroz povecanu putarinu da platim odrzavanje puta koji je ostetio teretnjak koji prolazi kroz Srbiju na putu ka evropi. Vinjete su najpravedniji nacin naplate za odrzavanje puteva, da ne govorim o tome sto bi se tako rasteretili magistralni putevi, imali bi manji broj nezgoda, stradalih i povredjenih, putevi bi se manje habali, jednom recju visestruka korist.

(понедељак, 19. нов 2018, 10:15)
глас разума [нерегистровани]

козметичка изјава

Изјава о непоскупљивању путарина до краја године је чиста козметика, то у преводу значи очекујмо поскупљење од Јануара месеца или најкасније од 01.Марта.
Што се пак тиче камиона који обилазе аутопут и путарину, не треба наплаћивати посебну путарину за те путвеве, довољно је забранити свим теретним возилима преко 7,5т кретање тим путем. Изузетак су наравно возила која на тој деоници морају утоварати/истоварати или су им компаније ту на том путу. У свим цивилизованим земљама то се решава сталном забраном кретања теретних возила преко 7,5т том трасом, са већ горе поменутим изузецима. Довољно је да дневно једна полицијска патрола ту буде лоцирана и пише казне три пута веће од путарине на аутопуту. Тај би се проблем убрзо сам од себе решио, кад ствари прећу у навику!

(понедељак, 19. нов 2018, 10:00)
Nikola [нерегистровани]

Istina

A vinjete. Da li ste razmisljali o tome....Ako vec usimamo sve zakone iz evrope one poreske pa uzmite i ove...

(понедељак, 19. нов 2018, 09:45)
anonymous [нерегистровани]

Ko ne plati na mostu platiće na ćupriji

Ako bude poskupljivalla putarina auto putevi će ostajati bez saobraćaja a kamioni će rasturati lokalne puteve....

(понедељак, 19. нов 2018, 09:36)
anonymous [нерегистровани]

stara priča

A šta bi za auto put Obrenovac Ljig hoće li se najzad otvoriti

(понедељак, 19. нов 2018, 09:08)
anonymous [нерегистровани]

Molim?

U prevodu za 2 meseca poskupljenje. Hvala