Домаће из Србије, како до бољег пласмана локалних брендова

У свету се све више цене намирнице произведене од локалних сировина, односно оне са познатим географским пореклом. Посебно је тражена таква храна или вино од аутохтоних сорта. Тако се постиже виша цена, а земља одакле је роба постаје познатија. Каква је ситуација са нашим производима и да ли можемо више да извозимо?

Период индустријализације средином прошлог века учинио је да се стидимо домаће хране или плетених џемпера. Времена и тржишни диктат су то променили, па су на цени производи са јасним пореклом и карактеристикама. То се добро плаћа, јер здрава храна више неће излазити из моде.

Копаоник и околина идеално су подручје за узгој винове лозе, воћа и здраве хране, па је извоз из тог краја све већи и прилика је добављачима да остану да живе у свом месту.

"Кроз време смо омогућили нашим кооперантима да учествују са нама на тржишту, односно на поља шаљемо наше технологе квалитета који са њима утврђују квалитет који нама треба. Често су и они у фабрици да виде како се производи и како се остварује квалитет који нама треба", рекао је Ненад Костић, директор производње "Фудленд Игрош".

Данас свако у свету може да купи технологију, машине и да производи неки домаћи такозвани производ. Међутим, оно што не може је да користи локалне сировине и примени локалну рецептуру као што је то у фабрици у Игрошу.

Поставља се питање да ли је потребно учинити још нешто како би наши производи били препознатљивији на тржишту. Неки од њих већ имају ознаку порекла и постижу добру цену.

"Српски жиг који је прошле године почео да се примењује и да ради је заиста наишао на велико интересовање потрошача. Српски жиг је била ознака квалитета за производе који потичу од српских сировина и који су знатно бољег квалитета од увозних", рекла је Вера Вида из Центра за заштиту потрошача.

Очигледно је да ће приближавање учлањењу у Европску унију олакшати извоз, јер иако на пример "Атлантик група" има четири пржионице кафе са истом потврдом о квалитету ЕС-ЕС-ЦЕ-ЕФ, производи из Србије имају тежи пут од оних из Словеније.

"Тај исти сертификат ми имамо у нашој пржионици у Србији, али код уласка код два водећа ритејлера у Европској унији они нама шаљу додатно своје одиторе да они то додатно провере све скупа", каже Андреј Беле, директор "Гранд кафе".

Дакле, није више тешко само произвести. Тешко је изборити се за равноправност на тржишту, јер понекад осим квалитета постоје и неписана правила која чине тржишну игру тежом.

број коментара 0 пошаљи коментар