Потписан оквирни споразум о изградњи ауто-пута Београд–Сарајево

Министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић потписала је оквирни споразум између Владе Србије и турске компаније "Ташјапи" о сарадњи у области инфраструктурних пројеката, што обухвата и изградњу ауто-пута Београд–Сарајево.

Зорана Михајловић је, након потписивања споразума са председником компаније "Ташјапи" Емрулахом Туранлијем, изјавила да је данашњи дан важан корак даље ка изградњи великог инфраструктурног пројекта, ауто-пута Београд–Сарајево, који је важан не само за Србију и Босну и Херцеговину већ и за читав регион.

"Данас смо потписали оквирни споразум између Владе Србије и турске компаније из којег ће у најкраћем року произаћи три уговора за три важна инфраструктурна пројекта чија је укупна цена само са српске стране милијарду и 50 милиона евра", рекла је Михајловићева.

Први пројекат је рехабилитација пута Нови Пазар – Тутин, чија је процењена вредност 20 милиона евра, а деоница је дуга 22,5 км, навела је потпредседница Владе, додајући да се очекује да градња почне за шест месеци.

Следећи уговори чије се потписивање очекује односе се на две руте које се тичу изградње ауто-пута Београд–Сарајево, а које иду кроз територију Републике Србије, рекла је Михајловићева. 

Како је прецизирала, прва рута је од Пожеге до Котромана, чија је вредност процењена на 830 милиона евра, а друга је између Кузмина и Сремске Раче, процењене вредности 210 милиона евра и дужине 17,5 километара.

Према њеним речима, за те две руте ауто-пута у овом тренутку немамо пројектно-техничку документацију, за коју ће, како је навела, бити потребно више од шест до осам месеци.

Михајловићева је истакла да је идеја Србије да имамо једну врсту прстена и да је циљ разговора са Федерацијом БиХ и са Републиком Српском да се задовоље сви интереси и да се цео регион повеже.

"Зато смо радили на две руте, и једна и друга ће се радити", поручила је, напомињући да са босанске стране већ један део пројекта постоји и да наша страна има много мање документације.

Када се заврши са документацијом са обе стране, тек се онда, како је истакла, креће у реализацију пројекта у смислу грађевинских радова.

Михајловићева је истакла да "инфраструктура и политика увек иду заједно", да су у вези са овим пројектом усаглашени ставови и да нема ниједног политичара који не жели ово да ради како на страни БиХ, тако и на страни Србије.

Председник турске компаније Емрулах Туранли изјавио је да је тој компанији Србија дала велику одговорност да заврши овај пројекат и да ће радити дан и ноћ како би оправдали поверење и према народу и према држави.

"Добили смо подршку да овај пројекат пријатељства изведемо до краја, спремили смо скоро све и ускоро ћемо кренути са извођењем пројекта како бисмо у што скоријем року почели свој задатак", рекао је он и додао да нико не треба да сумња у овај пројекат и да ће бити урађен у рекордном року, чак и пре времена.

Како је навео, свих 10.000 запослених у тој компанији биће на располагању народу Србије.

Љајић: Ауто-пут за још већу робну размену и ниже трошкове

Планирана изградња ауто-пута Београд–Сарајево је од огромне важности за укупне односе између Београда и Сарајева, јер су то две земље које имају највећу трговинску размену, а најгоре путеве, изјавио је Расим Љајић, потпредседник Владе Србије и министар трговине, туризма и телекомуникација.

"Ово сада постаје више него извесност, реалност. Све оно што смо говорили и обећавали током интензивног дијалога између две земље показало се не само као реално и објективно, већ и да је у интересу грађана и у интересу унапређења односа између наших земаља", рекао је Љајић након потписивања оквирног споразума о изградњи ауто-пута Београд–Сарајево. 

Навео је да се већ десет година прича и обећава почетак реконструкције путева у Санџаку, и да се овим споразумом практично отпочиње реконструкција деонице између Новог Пазара и Тутина, чиме, како каже, још једно обећање постаје реалност.

Изградњом ауто-пута ће се, како је навео, смањити транспортни трошкови, а обим робне размене ће, како је изразио наду, бити још већи.

Љајић је приметио да је коинциденција што ће управо данас на дневном реду нашег парламента бити ратификација Споразума о слободној трговини између Србије и Турске, и да би он већ следеће седмице требало да се нађе пред турским парламентом.

"И то ће омогућити да се повећа обим наше робе која ће се наћи на бесцаринском режиму", поручио је министар.

Турска је, како је додао, први пут прошле године ушла међу десет највећих спољнотрговинских партнера Србије и сасвим сигурно се, кроз две године, приближавамо броју од две милијарде евра робне размене.

"Дугујемо велику захвалност председницима Србије и Турске за политичку и сваку другу подршку коју су дали овим пројектима", закључио је Љајић

Заједнички гранични прелаз 2019. на мосту Љубовија–Братунац

Министарка Зорана Михајловић и министар комуникација и промета БиХ Исмир Јуско најавили су изградњу заједничког граничног прелаза на мосту Љубовија–Братунац.

Јуско је на конференцији за новинаре рекао да је Савет министара БиХ донео одлуку да издвоји средства за изградњу заједничког граничног прелаза и да ће у наредних 15 дана бити расписан тендер како би мост био пуштен у саобраћај током 2019. године.

Министарка Михајловић је истакла да је мост Љубовија–Братунац финансиран у интересу да се људи што брже и више повезују, да трговина буде ефикаснија, да промет људи и робе буде такав да нам обезбеди већу конкурентност.

"Верујем да ћемо након избора (у БиХ) крајем октобра моћи да очекујемо да ствари у вези са изградњом граничног прелаза једног малог дела приступних саобраћајница буду завршене", изјавила је Михајловићева.

Додала је да би било реално да, ако са босанске стране буде све урађено, негде у трећем кварталу следеће године имамо могућност да сви заједно коначно аутомобилима пређемо овај мост.

"Што се Србије тиче, ми смо наш посао завршили. Надам се да ће ово бити последњи инфраструктурни пројекат где су некако политичари у једном тренутку одлучили да им политика буде много много важнија од живота грађана. То никада себи не смемо да дозволимо, јер смо ми сви овде да радимо искључиво у интересу грађана", поручила је министарка.

Двоје министара су претходно имали састанак на коме су разговарали и о најважнијем заједничком пројекту, изградњи ауто-пута Београд–Сарајево, а у вези с тим Јуско је истакао да тај пројекат има пуну подршку у Босни и Херцеговини и нагласио да је посебно важан јер се повезује и са Коридором 5Ц и са Коридором 11.

"Потребна нам је та брза саобраћајница, јер то покреће и развој привреде. Овде нема искључивости, ауто-пут ће користити свима", рекао је Јуско и додао да ће одлука о траси ауто-пута Београд–Сарајево на територији БиХ бити донета након предстојећих избора у тој земљи.

Јуско је упознао Михајловићеву и са другим актуелним пројектима у Босни и Херцеговини, посебно у вези с Коридором 5Ц, а једна од тема било је и заједничко одржавање мостова на Дрини, Сави и Увцу.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

уторак, 23. април 2024.
15° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво