Модернизација железничког Коридора 10

У изградњу железничког Коридора 10 у наредних седам година биће уложено око 4,6 милијарди евра, најавио је министар за инфраструктуру Милутин Мркоњић. Коридор 10 је национални пројекат који има највиши приоритет, каже министарка за НИП Верица Калановић.

Министарка за Национални инвестициони план Верица Калновић најавила је да би у 2010. години требала да почне модернизације пруге на друмско-железничком Коридору 10 кроз Србију.

"Буџет неће угрозити изградњу Коридора 10, јер ће следећа година бити посвећења изградњи пројектне документације за Коридор, а реализација би требало да почне 2010. године", најавила је Калановићева на скупу о инвестицијама у железнички део Коридора.

Калановићева је навела да ће из буџета Србије за следећу годину бити издвојено пет милијарди динара за инфраструктуру, а 12 милијарди динара за НИП и додала да је за развој железничког саобраћаја предвиђено 282 милиона евра, од чега 100 милиона евра за Коридор 10.

Укупни трошкови изградње железничког дела Коридора 10 у Србији дужине 770 километара процењени су на 4,6 милијарди евра.

Бржи возови

Министар за инфраструктуру Милутин Мркоњић рекао је да је планирано да се за седам година направи двоколосечна пруга на деоници друмско-железничког Коридора 10 кроз Србију која ће омогућити кретање возова брзинама од 160 до 250 километара на час.

"У наредне три године у Коридор 10 биће инвестирана 1,1 милијарда евра", најавио је Мркоњић и напоменуо да пројекти још нису завршени, али да ће извођачи радова бити бирани на  тендерима.

Министар није могао да изнесе прецизније планове за извођење радова, пошто се, како је навео, данас бира ново руководство Железнице Србије.

"Даћемо месец дана новом руководству да се упозна са плановима па ћемо говорити о детаљима",  најавио је министар за инфраструктуру. 

У 2009. години, најавио је Мркоњић, у Србији ће се радити на модернизацији пруге Ниш-Димитровград, која није електрификована, на завршавању београдског железничког чвора, на прузи код Инђије и на деоници од Крагујевца до Лапова.

Помоћник министра за инфраструктуру Србије Дејан Ласица казао је да ће Јавно предузеће "Железница Србије" у 2009. години добити нови оснивачки акт којим ће бити раздвојени инфраструктура и превоз.

Економски аналитичар Милан Ковачевић је рекао да је железнички саобраћај у Србији потпуно занемарен, да железнички у укупном путничком саобраћају учествује са девет одсто, и истакао да би приоритет требало да буде реструктуирање предузећа "Железнице Србије" тако што ће се одвојити саобраћај од инфраструктуре.

Представници Саобраћајног факултета истакли су да због изградње Коридора 10 не би требало занемарити друге железничке саобраћајнице у Србији и препоручили да би пројекте за Железнице Србије требало да раде и друге стручне институције у земљи, а не само ЦИП.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

субота, 11. мај 2024.
15° C

Коментари

Re: Poreklo
Чије гене носе народи у региону
Imam novcic od 1 centa dole je vrednost ponudjena 6000 dinara
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
Imam mali novcic 1 cent
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
Косовски вез
Нематеријална културна баштина Србије – косовски вез
Prodajem
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара