Напредују радови на вијадукту на прузи Београд–Будимпешта

Предузеће "РЖД Интернешенел" завршило је бетонирање првог стуба двоколосечног вијадукта у плавном делу Дунава деонице Стара Пазова – Нови Сад, на будућој брзој прузи Београд–Будимпешта, и већ приступа изградњи првог анкерног стуба.

Укупна дужина овог јединственог железничког двоколосечног моста у Србији, који се састоји од шест делова, достиже три километра.

Пројектом је предвиђена укупна уградња 59 стубова, од којих ће се три налазити у централним деловима најдужих распона моста који износе 600 метара, прецизира се у саопштењу РЖД-а.

Висина појединих стубова достиже 24 метра, што се може упоредити са висином седмоспратне зграде. Део вијадукта се налази на косини и из тог разлога, како би се обезбедила сигурност грађевине за време њене изградње и коришћења, предвиђено је да се угради 20 заштитних конструкција.

Радови на објекту започети су у новембру прошле године, а већ у децембру су били израђени први бушени шипови који ће постати темељ за читаву конструкцију.

До сада је већ уграђено 1.115 од 1.450 шипова потребних за темељ моста и заштитне конструкције. Сваки шип пречника од 1,2 до 1,5 метара улази у тло на дубину до 30 метара и формира поуздан темељ за читаву грађевину.

Пројектовање као и истраживања спровео је српски Саобраћајни институт ЦИП.

Контролу квалитета грађевинских конструкција на основу више од десет параметара редовно обављају независни стручњаци, надзорни органи и акредитоване лабораторије, како у условима производње, тако и непосредно на градилишту. Контролна испитивања врше се и уз директно учешће представника пројектанта.

Осим тога, компанија "РЖД Интернешенел" је заједно са инвеститором, предузећем "Инфраструктура железнице Србије" а. д., организовала додатна локална инжењерско-геолошка истраживања.

После завршетка радова, који је предвиђен за 2021. годину, нови вијадукт, изграђен уз примену напредних грађевинских технологија, омогућиће повећање брзина кретања возова на деоници од 80 до 200 км/ч, првенствено због поравнања трасе.

"РЖД Интернешенел" изводи велике радове на изградњи вијадукта у 59. километру деонице Стара Пазова – Нови Сад и тунела Чортановци у оквиру Анекса 3.1, уз основни Уговор за изградњу и модернизацију железничке инфраструктуре Србије.

број коментара 1 пошаљи коментар
(понедељак, 03. сеп 2018, 22:45)
anonymous [нерегистровани]

Novi Sad - Beograd

Na relaciji Novi Sad - Beograd voz dostiže brzinu od 119km/h u nekim delovima tog pravca. Sasvim zadovoljavajuća brzina za vojvodinu, jedino da naprave da se kompletno na toj liniji može voziti toliko. Ako osposobe da se od Subotice do Beograda može konstantno voziti tom brzinom, to bi bilo i više nego dovoljno.