Почела изградња леве траке обилазнице око Београда

На обилазници око Београда, кинески и азербејџански извођачи су, у присуству председника Србије Александра Вучића, започели радове на изградњи недостајуће леве траке ауто-пута – од моста на Сави код Остружнице до тунела Стражевица, и обе траке до Бубањ потока.

Председник Србије Александар Вучић рекао је да је обилазница око Београда веома важна за добијање "трке" са Румунијом и Бугарском за преузимање путника који иду за Грчку или Турску.

Вучић је, после обиласка радова на обилазници око Београда, изразио уверење да ће и највећи део робног транспорта, камионима, ићи преко наше земље када завршимо овај пут.

"Та 'трка' је веома битна и зато је важно да завршите радове пре времена", поручио је Вучић.

Захвалио је кинеским и азербејџанским компанијама које заједнички раде на овом пројекту, истакавши да је ово важна ствар за нашу земљу. Нагласио је да је од огромног значаја за нашу земљу сваки изграђени километар, посебно обилазнице.

Обилазница, према његовим речима, олакшаће живот житељима Раковице, Чукарице, Вождовца, Гроцке, а значајна је и за јужни Банат.

"Тих 19,5 километара су од изузетног значаја за нас, јер тиме избегавамо гужве и хаос кроз Нови Београд, Земун, преко Газеле и других наших мостова, а посебно кроз вождовачке општине", објаснио је Вучић.

Председник Србије је рекао да ће до краја године пут суштински бити готов од Обреновца до Чачка, да ћемо обилазницу имати 2021. године, до краја године такође и Грделицу, па ауто-пут до Бугарске...

Србија ће имати највише ауто-путева у региону, сем Грчке, која је и већа и добија велики новац из ЕУ, док ми све градимо сами, својим новцем захваљујући реформама и паметној политици коју смо водили, рекао је Вучић.

Додао је да се ради и на томе како ће се финансирати Моравски коридор, па ће се радити и на путевима Пожега–Вишеград и Пожега – црногорска граница, затим брже саобраћајнице Рума–Шабац, од Пупиновог моста даље ка Зрењанину...

Упутио је захвалност председнику и премијеру Кине, Си Ђинпингу и Ли Кећангу, као и амбасадору те земље у Србији Ли Манчангу, уз речи да ће у Србији имати увек искреног пријатеља, а такође је упутио речи захвалности и председнику Азербејџана Илхану Алијеву, земље чија предузећа такође учествују у изградњи путева у Србији.

У Кини уговор о изградњи пута Прељина–Пожега 

Председник је најавио да планира, током предстојеће посете Кини, да са кинеским властима потпише уговор о изградњи деонице ауто-пута Прељина–Пожега.

Вучић је, обраћајући се након обиласка радова на обилазници око Београда, рекао да ће у септембру, на позив кинеског председника Си Ђинпинга, боравити у Кини, и да ће замолити да се потпише уговор за важну деоницу ауто-пута.

Пренео је да је добио и писмо кинеског премијера Ли Кећанга, у којем се наглашава одлична сарадња две земље.

Према његовим речима, кинеске компаније одлично раде свој посао, и пре рокова завршавају посао, што је од изузетног значаја ако желимо да победимо у трци за транзитним путницима и превозницима робе.

Вучић је пренео да му се Ли Кећанг у писму захваљује на унапређењу билатералних односа. 

Писмо је председнику Србије уручио амбасадор Кине у Србији Ли Манчанг, који је рекао да је постао "најсрећнији и највреднији курир између две државе".

"Постао сам најсрећнији и највреднији курир између две владе, два председника. Уручио сам писмо председнику Вучићу од кинеског премијера Ли Кећанга, који је захвалио председнику Србије што даје снагу унапређењу билатералних односа", рекао је Ли током обиласка радова обилазнице око Београда.

Ли очекује да ће кинеска компанија посао урадити по договору и у року.

Почетку радова присуствовали су и потпредседница Владе и министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић, министар енергетике и рударства Александар Антић, градоначелник Београда Зоран Радојичић, заменик градоначелника Горан Весић, као и амбасадор Азербејџана Елдар Хасанов и в. д. директора "Путева Србије" Зоран Дробњак.

Деоница дуга 19,5 километара 

Главни извођач радова је кинеска компанија "Power Construction Corporation of China Ltd", а подизвођач је београдски огранак азербејџанске компаније "Азвирт".

Реч је о деоници укупне дужине 19,5 километара, која обухвата секторе обилазнице 4, 5 и 6.

Са прилазним саобраћајницама дужина деонице коју су добили кинески и азербејџански извођачи износи укупно 20,4 километра, а вредност радова је 207 милиона евра.

Радови се финансирају 85 одсто из зајам Ексим банке Кине и 15 одсто из буџета Србије.

Уговорени рок за завршетак радова је 20. јул 2021. године или 36 месеци, под условом да кредит буде ефективан до краја 2018. године.

У оквиру тог пројекта обухваћени су радови на деоници Б, од моста на Сави код Остружнице до петље Бубањ поток, у дужини од 19,5 километара.

Сектор 4 обухвата радове на изградњи леве траке ауто-пута од моста на Сави код Остружнице до петље Орловача, у дужини од 7,7 километара.

У оквиру сектора 4 потребно је извести леву траку ауто-пута, опремити два тунела: "Липак" и "Железник" и изградити три моста: мост бр. 9, 10 и 11 (фаза II), као и преостале радове на петљи Орловача (фаза II).

Сектор 5 обухвата радове на изградњи леве траке ауто-пута од петље Орловача до тунела Стражевица (укључујући и тунел) у дужини од 3,1 километар.

У оквиру сектора 5 потребно је извести комплетно леву траку ауто-пута, која укључује изградњу трасе, леве тунелске цеви тунела Стражевица и три моста: мост бр. 13, 14 и 15.

Сектор 6 обухвата радове на изградњи обе траке (пун профил) ауто-пута од тунела Стражевица до петље Бубањ поток (укључујући и петљу), у дужини од 9,6 километара.

У оквиру сектора 6 потребно је извести комплетно и десну и леву траку ауто-пута, која укључује изградњу трасе, тунел Бели поток, петље Авала и Бубањ поток, као и 2 моста: мост бр. 16 и 17.

Инвеститор је Република Србија, односно Министарство грађевине, саобраћаја и инфраструктуре.

Обилазница је део Коридора 10 и повезаће два његова крака – ка Мађарској (северни крак) и Хрватској (Е-75), као и Коридор 11 (Е-763), то јест ауто-пут ка Црној Гори.

Обилазница око Београда би требало да иде до Панчева и њена укупна дужина биће 69 километара, а почела је да се гради пре 28 година.

Обилазница око Београда састоји се из деоница А: Батајница–Добановци где су радови завршени на траси и на петљама Добановци и Батајница.

Затим деонице Б: Добановци – Бубањ поток. Састоји се из шест сектора, и то: Б1-Б3: Добановци – мост на Сави код Остружнице где су завршени радови.

Мост на Сави код Остружнице где је завршена десна конструкција моста (фаза I) и у току су радови на левој конструкцији моста (фаза II).

Сектор Б4: Завршена је десна трака ауто-пута (фаза I), а у току су радови на изградњи петље "Петлово брдо".

Сектор Б5: Завршена је десна трака ауто-пута од петље Орловача од тунела Стражевица (фаза I).

Сектор Б6: Тунел Стражевица – петља Бубањ поток, која ће бити изграђена у сарадњи са партнерима из Кине и Азербејџана.

Планирана је и деоница Ц: Бубањ поток – Панчево (Е-70), где још нису уговорени радови.

Обилазница ће растеретити саобраћај у Београду тако што ће преузети цео транзит, повећаће безбедност саобраћаја и смањити загађење.

број коментара 7 пошаљи коментар
(среда, 15. авг 2018, 19:14)
UniRent [нерегистровани]

Zaobilaznica

Sacekacemo jos dve godine do zavrsetka zaobilaznice u nadi da ce se rasteretiti saobracaj u gradu Beogradu.

(среда, 25. јул 2018, 00:31)
anonymous [нерегистровани]

Nedostajuća traka auto-puta?

Auto-put kom nedostaje traka nije auto-put.

(уторак, 24. јул 2018, 17:22)
Jao Ne Tako ! [нерегистровани]

Kina i Srbija

Gde ste Vi ,gospodine, pročitali da ovaj značajni građevinski poduhvat finansira Evropa ( kako Vi kažete - "Evropa dala pare a mi ništa...") ?
Pogledajte ,molim Vas šta piše u tekstu pa ćete se, poštovani gospodine ,možda , osloboditi kompleksa "svemoćne Europe " od kojeg ,inače,pati značajan procenat Srba.

U tekstu lepo piše da 85 posto sredstava obezbeđuje Eksim banka KINE a 15 posto Srbija.
Želim Vam sve najlepše.

(уторак, 24. јул 2018, 12:47)
anonymous [нерегистровани]

Izgradjujemo sami?

Evropa dala sve pare, tako recite. To je istina

(уторак, 24. јул 2018, 11:27)
anonymous [нерегистровани]

3 godine?

Donghai most u Kini, dugacak preko 30 kilometara, PREKO MORA, izgradnja pocela 2002, zavrsen 2005.

Mi put po zemlji duplo kraci pravimo 3 godine...sramota.

(уторак, 24. јул 2018, 10:43)
anonymous [нерегистровани]

Most Vinca -Starcevo?

Bez mosta preko Dunava Vinca -Starcevo to nije zavrsena obilaznica, nece valjda doveka prolaziti otpadne materije kroz centar Beograda?

(уторак, 24. јул 2018, 10:42)
килогодине [нерегистровани]

преваранти

Свака част, 20 км ће градити 3 пуне године, што вероватно значи најмање 5!