Михајловић: Реалан рок за завршетак реконструкције пруге за Бар 2021. година

Следеће године почињу радови на реконструкцији пруге Београд-Бар, на шта се чекало 30 година, а најреалнији рок за завршетак ових радова је 2021. година, поручила је у Подгорици министарка Зорана Михајловић. Србија ће наставити изградњу Коридора 11 до Пожеге и даље, до Бољара, на чему ће убудуће интензивније радити заједно са Црном Гором, поручила је Михајловићева.

Зорана Михајловић је, након билатералног састанака у Подгорици са министром саобраћаја и поморства Црне Горе, Османом Нурковићем, потписала и Меморандум о разумевању и сарадњи на реализацији инфраструктурних пројеката између Србије и Црне Горе.

Након свечаног потписивања Меморандума, Михајловићева и њен црногорски колега истакли су значај даљег регионалног повезивања кроз постојеће, али и нове пројекте.

Потпредседница Владе је рекла да је Србија после више од 30 година реконструисала прву деоницу барске пруге, од Ресника до Ваљева, у дужини од 77,6 километара, а да се ове године ради пројектна документација за наставак реконструкције, на деоницама од Ваљева до границе са Црном Гором. 

"Следеће године мора да почне реконструкција, али пошто се заврши пројектно-техничка документација. Има ту доста проблема везаних за тунеле и слично, зато то траје целе ове године, и зато сам рекла да је рок 2021. најреалнији", каже министарка.

Министарка је рекла да је важно да се, уз обнову пруге, ради и на отклањању такозваних нефизичких баријера, између осталог кроз успостављање заједничких граничних прелаза, који ће бити изграђен у Бијелом Пољу и напоменула да је недопустиво да теретни возови стоје осам и више сати на граничном прелазу са Црном Гором.

На питање новинара да ли је Србија заинтересована за учешће у приватизацији Луке Бар, она је објаснила да Србија има копнене луке које развија за шта постоји програм владе, али је истакла и важност Луке Бар и изласка Србије на море.

"Од великог нам је значаја Лука Бар. Нисмо, без обзира што је било разговора раније о приватизацији Луке Бар, интензивирали те разговоре. За сада смо се више фокусирали на железницу и путеве, а видећемо у времену испред нас како ће и сама Црна Гора даље развијати ту луку", рекла је Михајловићева.

Министар Нурковић рекао је да је Црна Гора до сада реконструисала више од 40 одсто барске пруге на својој територији и обезбедила нових 70 милиона евра из кредита и грантова које ће уложити у наставак реконструкције. 

"Циљ нам је да кроз три године имамо много квалитетнију железничку везу и бољи транспорт железницом између Србије и Црне Горе", рекао је Нурковић.

Он је додао да је и Црној Гори веома значајан пројекат обнове пруге Београд-Бар, јер од тог железничког правца зависи и боља варолизација Луке у којој, каже види велики потенцијал за Црну Гору.

Нурковић је рекао да је Црна Гора посвећена заједничким пројектима са Србијом у циљу повезивања две државе и региона те навео да ће за један пројеката, железнички прелаз у Бијелом Пољу, у наредних 12 месеци бити урађена пројектно техничка документација за шта су обезбеђена средстава из ИПА фондова у висини од 1,3 милиона евра.

Србија наставља изградњу Коридора 11 од Пожеге до Бољара

Србија ће наставити изградњу Коридора 11 до Пожеге и даље, до Бољара, на чему ће убудуће интензивније радити заједно са Црном Гором, јер је инфраструктурно повезивање сигуран пут за бољи живот грађана целог региона, поручила је Михајловићева.

Михајловићева је рекла да ће се формирати заједничка комисија која ће одредити тачку спајања трасе Коридора 11 кроз Србију и трасе кроз Црну Гору.

"Нема потребе да било ко сумња у спремност Србије да гради овај ауто-пут. До краја ове године, имаћемо завршено 103 километра од Обреновца до Прељине, у марту почињемо радове на деоници Прељина-Пожега, а следеће године надам се да ћемо имати пројектну документацију и могућност да почнемо да разговарамо о комерцијалном уговору за последњу деоницу, од Пожеге до Бољара, а да за око две године започнемо радове", рекла је Михајловићева.

Важно је, напомиње, да се државе региона, посебно Србија и Црна Гора повезују и отклањају све физичке баријере.

"Имамо уговорне све деонице Коридора 11, почињемо реконструкцију барске пруге следеће године, то се односи и за друге инфраструктурне објекте али оно на чему мислим да морамо заједно да радимо то су нефизичке баријере", рекла је она.

Михајловићева је позвала црногорског колегу да на јесен посети Србију како би се оценио напредак постигнут у међувремену по питању заједничких пројеката и истакла такође, да је важно да се током јесени у Београду састану министри региона задужени за инфраструктуру у циљу даљег јачања међусобних веза држава.

Потпредседница владе разговарала је на билатералном састанку са министром Нурковићем и о заједничким активностима две земље на сузбијању сиве економије у друмском превозу, коришћењу искустава Србије са концесијом за Аеродром "Никола Тесла" за развој аеродрома у Црној Гори, као и о односима "Монтенегро Ерлајнза" и Контроле летења Србије и Црне Горе (СМАТСА), за које ће бити формирана посебна комисија.

Следеће лето преговори о финансирању обнове пруге Београд-Загреб

У току је израда пројектно-техничке документације за реконструкцију пруге Београд-Загреб, а следеће године на лето требало би да почну преговори о начину финансирања реконструкције ове деонице, изјавила је министарка Михајловић.  

Министарка је рекла да се Србија, када је реч о пројектној документацији и њеној изради, налази у незавидном положају у односу на хрватску страну јер, каже, наша земља треба да припреми значајно више документације за тај пројекат.

''Очекујемо, не пре јуна следеће године, да можемо да почнемо преговоре о начину финансирања реконструкције'', рекла је Зорана Михајловић. 

Потребно је, каже, око годину и по како би тај посао био готов.

Додаје, такође, везано за пројекат реконструкције пруге Београд-Загреб, да су две земље већ договориле заједничко аплицирање за радове на три моста на тој деоници.

број коментара 0 пошаљи коментар