Михајловић: Србија најбржа транзитна рута, корист за све

Србија и сви њени грађани имају користи од тога што је на путевима Србије данас 20 милиона возила више него пре две године, рекла је за РТС министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић. Наводи да се за сада не размишља о евентуалном повећању путарина.

Зорана Михајловић је, гостујући у Дневнику РТС-а рекла да се очекује 53 милиона возила на путевима до краја ове године, истичући да то не би било могуће да се није улагало у путеве и у "Коридор 10".

Поручила је да се сваке године изграде десетине километара ауто-пута и да је Србија најбржа транзитна рута коју сви користе.

"Ја сам поносна што смо успели да вратимо саобраћај са других коридора где се он одвијао", навела је министарка.

Додаје да је "Коридор 10" скоро завршен, осим десетак километара коз Грделицу и Сићево и истакла да је држава много урадила на том правцу. Како каже, то се види по броју возила јер нико не би ишао тим путем да није најсавременији.

Додаје да је потребно додатно унапредити ауто-пут, средити одморишта, како би се сви они који иду у ове делове Европе одлучили да иду преко Србије.

"Пут није само пут већ и све оно поред", рекла је Михајловићева.

Када је реч о евентуалном повећању путарина, министарка је навела да се о томе није говорило у Влади.

Подсећа да се сви увек жале на гужве и да то није случај само у Срибји јер се свуда у Европи ради на одржавању путева.

Додаје да то не може да се ради по киши и снегу. Њена препорука је да је користи електронска наплата путарине која је доступна на свакој наплатној станици у Србији.

Михајловићева истиче да у Србији постоји стално повећање броја аутомобила и додаје да се и у Влади понекад изненаде.

Нови инвестициони циклус 

Истиче да је све спремно за нови инвестициони циклус. Најавила је следеће године радове на ауто-путу Ниш–Мердаре–Приштина, против чега је, како каже, само српска опозиција.

Истиче да је важно да Србија буде премрежена добрим путевима и да на тај начин има излаз на луку, што је стратешки важно. Већ сада постоји гаранција од 200 милиона евра за прву деоницу Ниш–Плочник.

Такође, Михајловићева је говорила о изградњи "Моравског коридора", који је оценила као можда најважнији Коридор после "Коридора 10" јер пролази кроз "срце" Србије.

Додала је и да се очекују разговори о путу Београд–Сарајево.

"Када погледате Србију, Србија је на незаобилазном месту", поручила је министарка и упитала зашто се то није користило раније.

Према њеним речима, да је раније било више инфраструктурник пројеката, било би и мање сукоба.

Подсећа да је важно да кроз Албанију изађемо на луку, да "Коридором 11" изађемо на луку Бар и да се настави рехабилитација пруге. Због тога сутра путује у Подгорицу где ће се разговарати о новим регионалним пројектима.

број коментара 15 пошаљи коментар
(недеља, 22. јул 2018, 17:35)
Gastarbajtovanje [нерегистровани]

Više bih voleo jedan dan...

da radim na naplatnoj rampi,nego mesec dana u Nemačkoj!

(недеља, 22. јул 2018, 14:07)
anonymous [нерегистровани]

Napred

Bravo Zorana
Ja mislim da treba i do rumunije auto put tu je mnogo lose nema putokazi
Da privucemo i rumune da prolaze kroz srbiju
To je prihod za srbiju

(недеља, 22. јул 2018, 14:02)
Aлекса [нерегистровани]

Површно гледиште

Док се мере километри аутопута, нико не размишља колико је урађено да се онима, који пролазе, предоче локални садржаји? То ми делује слабо покривено.
Такође, могу да се упињу из петних жила да објасне аутопут ка Приштини и Албанији, док исти не постоји за Источну Србију, Западну Србију. Такође, недостаје аутопут да повеже Србију по ширини - на пример Ужице са Зајечарем. 

(недеља, 22. јул 2018, 13:37)
Sladjo [нерегистровани]

A granicni prelazi?

Svaka casta vladi sto brine o putevima. Oni su od ogromnog znacaja za lokalnu ekonomiju. Ali ako vec konstatujemo da je dobra stvar to sto kroz zemlju tranzituju i stranci, sto se ne povecava i kapacitet carina, narocito u toku leta? Sramota je da ljudi cekaju satima svakog leta na skoro svim granicnim prelazima. To veoma smeta, do kraja, i strancima a i nasima koji cekaju na prelazima... A ovo traje vec godinama a ne cuje se o nikakvim planovima za resenje ovog problema...

(недеља, 22. јул 2018, 12:55)
Branko [нерегистровани]

Zasto.......

....vinjeta kupi aparat za elektronsku naplatu i miran si .em placas po predjenom kilometru em predjes brze na naplatnim rampama.To je po meni bolje nego vinjeta .Ja ovamo na zapadu kupim godisnju platim 85 eura a koristim je mozda 7-8 puta godisnje(ali mi je jevtinije nego da kupim na 3 meseca).

(недеља, 22. јул 2018, 12:09)
anonymous [нерегистровани]

Susedi da investiraju

Neka Crna Gora i Albanaija ucestvuju u finansiranju, pa njima trebaju vise nego nama. Nek im daju pare NATO i EU, pa da i mi imamo neke koristii.
Isto tako, povecajte broj osoblja na granicnim prelazima. Dzabe novi putevi ako se tamo ceka satima :)

(недеља, 22. јул 2018, 11:40)
simo [нерегистровани]

vinjete

> “Zašto se uporno izbegava uvođenje vinjeta,kad druge zemlje to odavno primenjuju,-Austrija,Mađarka,na pr.?”
Sve zemlje EU treba da ukinu vinjete do 2022. godine i predju na obracun putarine po predjenom kilometru kao najpravedniji nacin obracuna.

(недеља, 22. јул 2018, 11:05)
Владимир [нерегистровани]

Обим саобраћаја

Цео свет се утркује да буде чвориште ваздушног, друмског, пловног или било каквог другог саобраћаја не размишљајући да тако загађује своју земљу. Доћи ће дан када ће људи у свету и о томе размишљати.

(недеља, 22. јул 2018, 10:49)
Zemja kružnih tokova! [нерегистровани]

Samo pitam:

Zašto se uporno izbegava uvođenje vinjeta,kad druge zemlje to odavno primenjuju,-Austrija,Mađarka,na pr.?

(недеља, 22. јул 2018, 10:37)
Milan [нерегистровани]

Putarina Doljevac

Pitanje za ministarku zasto Srbi placaju putarinu Leskovac-Nis 210din a stranci 1.5evro sto mu dodje oko 180din!? Omogucite nam onda da i mi placamo u evrima vise nam se isplati!