"Егзит" пуни буџет и мења имиџ Србије у свету

Прошлогодишњи "Егзит" донео је српској привреди 14,4 милиона евра, тако да је од његовог оснивања домаћа привреда приходовала више од 150 милиона евра, не рачунајући знатну вредност међународне промоције Србије. Током "Егзита", Нови Сад посете туристи из 70 земаља света, а истраживања показују да се део њих у другим деловима земље задржи од два до четири дана.

Од рекордних, прошлогодишњих, 215.000 пролазака кроз капије тврђаве, највише је посетилаца из земаља бивше Југославије 23,2 одсто, а за проценат је мање туриста из Западне Европе.

"Две трећине гостију је чинила публика из иностранства, дакле само трећина су били домаћи гости", наводи Предраг Окановић из Тим центра Нови Сад.

Прошле године за трећину је био већи и број туриста који долазе из земаља ван нашег континента.

"Посетиоци из Бразила, Јапана, Јужне Кореје, Америке, Аустралије. Заиста из читавог света, преко 60 земаља", додаје пи-ар "Егзит" фестивала Јулија Митровић.

Они и највише троше, у просеку преко 600 евра по особи, показују званичне анализе трендова који се прате већ петнаест година.

"То је првенствено смештај, нарочито од стране гостију са Запада који су најмање штедљиви. Дакле они желе луксуз, они могу то себи да приуште. Поред тога наравно на пиће, на храну", додаје Окановић.

Омладинског туристу светски туризам сматра најпожељнијим гостом.

"Има много више времена, него рецимо запослени, или рецимо породични људи. Троши сав новац који понесе, без обзира који је износ у питању", објашњава Јулија Митровић.

Али новац не може да плати утицај "Егзита" на углед целе земље, јер више од половине анкетираних каже да им се због њега поправило мишљење о Србији. Овакво мисле високообразовани, јер чак 80 одсто посетилаца фестивала има факултетску диплому.

"‘Егзит‘ сваке године доведе отприлике око 75 до 80 посто нове публике из иностранства, тако да се та публика стално мења, тако да имамо неколико десетина хиљада младих људи из иностранства који долазе и мењају своје мишљење", напомиње Окановић.

Млађи "Егзитови" фестивали "Си стар" и "Си денс", донели су хрватској и црногорској привреди по десет милиона евра.

Прошле године на четири фестивала, колико организује "Егзит", окупило се преко 350.000 људи из више од 90 земаља света.

број коментара 3 пошаљи коментар
(недеља, 08. јул 2018, 10:24)
Sale [нерегистровани]

Imidž Srbije je izvanredan

Koga briga šta zapad misli

(субота, 07. јул 2018, 22:49)
anonymous [нерегистровани]

Budzet

Pun je budzet kad koje kakvi rade u drzavnim institucijama

(субота, 07. јул 2018, 22:23)
Dragan [нерегистровани]

Imidž ove Srbije

Ne može ništa popraviti.