Меморандум са кинеском компанијом за реконструкцију пруге Београд–Ниш

Зорана Михајловић је у Софији потписала Меморандум о сарадњи на пројекту реконструкције пруге Београд–Ниш са кинеском компанијом "Чајна роуд енд бриџ корпорејшн" (China Road and Bridge Corporation – CRBC).

Модернизација железничког Коридора 10 за Владу Србије је приоритетан пројекат, а компанија CRBC заинтересована је да у њему узме учешће, рекла је потпредседница Владе и министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре.

"Реконструкција пруге Београд–Ниш важна је пре свега за Србију, али је неопходна и за боље повезивање железницом у читавом региону, како бисмо имали ефикасну и брзу железничку везу на целом потезу од Будимпеште до Пиреја", рекла је Михајловићева.

Навела је да је први корак у реконструкцији пруге од Београда до Ниша израда пројектне документације за 198 километара ове пруге, а процењује се да је за реконструкцију потребно око 600 милиона евра.

Меморандум је потписан у присуству председнице Владе Ане Брнабић, на маргинама Седмог самита шефова влада Кине и шеснаест земаља Централне и Источне Европе у Софији.

"Брза пруга до Мађарске биће завршена за три године"

Градња треће деонице брзе пруге Београд–Будимпешта од Новог Сада до Суботице, за коју ће сутра у Софији бити потписан комерцијални уговор, биће завршена за три године, најавила је раније данас Михајловићева.

Потпредседница Владе и министарка грађевинарства је рекла да ће потписати комерцијални уговор вредан 943 милиона евра за реконструкцију постојећег колосека и изградњу још једног за брзу пругу између Новог Сада и границе са Мађарском.

Зорана Михајловић је најавила и да ће радови почети најкасније до 1. марта.

Уговор ће бити потписан са конзорцијумом кинеских компанија "Чајна рејлвеј интернешенел" (China Railway International) и "Чајна комјуникејшн констракшн компани" (China Communications Construction Company – CHCH) и "Инфраструктуром железнице Србије".

"То је тренутно највећи уговор који се овде потписује. Очекујемо да се након потписивања у наредних неколико месеци заврши уговор о финансирању и да имамо кредит са кинеске стране, пошто већ имамо одобрење, али се мора завршити да администрација", навела је министарка.

Михајловићева је рекла да свакако следеће године треба да почне да се ради трећа деоница, с обзиром на то да је Србија припремила све што је потребно за њу.

Указала је да Мађарска тек сада расписује тендер за своју деоницу и да с њихове стране радови тек треба да почну наредне године.

Министарска ће у оквиру самита у име Владе Србије потписати и Меморандум о разумевању између Министарства пољопривреде, шумарства и водопривреде Србије и Министарства пољопривреде и руралних послова НР Кине о заједничкој подршци изградњи индустријског парка за воће и поврће.

број коментара 6 пошаљи коментар
(субота, 07. јул 2018, 06:39)
anonymous [нерегистровани]

A sto je sa Rusima

Zar nemamo sličan ugovor sa Rusima ,koji su se već dokazali kvalitetom i rokovima.

(петак, 06. јул 2018, 22:50)
anonymous [нерегистровани]

A ti se, Benkovčaninu,

... lepo vrati u Hrvatsku!

(петак, 06. јул 2018, 22:45)
anonymous [нерегистровани]

Brza pruga do Madjarske

Jos u vreme Jugoslavije je bilo reci da ce biti za godinu-dve.

(петак, 06. јул 2018, 21:58)
Stanko [нерегистровани]

Mi pravimo fontane

A prugu nam rade Kinezi. Napredno, nema šta.

(петак, 06. јул 2018, 21:03)
R.S.K_Benkovac [нерегистровани]

Kod nas...

Nedovoljno radnih mjesta,pola radno sposobnih na birou a puteve,zeleznice,mostove...svu infrastrukturu grade stranci i strane kompanije. Uspjeli smo...svaka cast.

(петак, 06. јул 2018, 20:01)
anonymous [нерегистровани]

Sporo

Ovi rokovi su zaista skandalozni..