Какве новине доноси стандард "евро 6 плус"

Од септембра ове године сви аутомобили који се продају у Европској унији мораће да задовоље стандард "евро 6 плус". То за многе произвођаче значи да ће угасити поједине моделе, а велики број возила која су сада на тржишту мораће да се повуку и продају ван ЕУ. Процена је да је то неколико дестина хиљада већ готових возила која сада стоје на плацевима. То ће појефтинити возила код нас јер је стандард "евро 6" довољан, а нова возила у ЕУ биће скупља.

Стандард "евро 6 плус" директан је одговор бриселске администрације на лажирање емисије издувних гасова великих произвођача аутомобила у којима немачке компаније предњаче.

Нова правила тестирају возило у свим режимима рада 24 часа без могућности да прозвођач штелује софтвер мотора.

То значи да ће аутомобили имати мање снаге, више ће трошити, а неки неће ни моћи да се продају у оквиру ЕУ. Зато су многи произвођачи већ избацили дизел из понуде, а за бензин моторе морају да развијају нове и веома скупе хибриде.

"Правила су стварно строга, за само 350 грама тежи радио апарат који има навигацију комплетно се мења читав дијаграм загађења. Аутомобили морају бити лакши а њихова оперма мања", наводи Андреас Шинлмајер, инжењер развоја "Опела".

Поставља се питање шта са већ готовим возилима која чекају купце, а приближава се септембар – крајње време када се морају продати.

"Размишља се у више праваца, пре свега продаја ван ЕУ јер се њихови мотори не могу преправити. Затим, ту је и рециклажа која би такође била једна од могућности. Сви сада гледају да та возила извезу на Балкан или Блиски исток", наводи Томас Вогел, стручњак за моторе.

У Србији се још три године неће узимати издувни гасови као елиминаторан фактор на регистрацији, а стручњаци наводе да ће један број возила "евро 6", која су од септембра непожељна у Европској унији, бити понуђена код нас по акцијским ценама.

број коментара 2 пошаљи коментар
(недеља, 08. јул 2018, 09:23)
anonymous [нерегистровани]

Nivine

Pa novina ce biti verovatno veliki broj polovnjaka koje cemo moci da kupujemo po vrlo niskim cenama. Bar se nadamo tome.

(субота, 07. јул 2018, 08:12)
d [нерегистровани]

Jasan cilj

Iz svega ovoga sto se preduzima u EU stoji protekcionizam i onemogucavanje ili otezavanje drugim kompanijama i zemljama da konkurisu Evropskim proizvodima to jest automobilima i ostalim motornim vozilima.Uvodjenje visokih standarda i njihovo menjanje ima jasan cilj otezati konkurenciji prodor na Evropsko trziste kompanijama koje su male i nedovoljno spremne da tehnoloski prate Evropske proizvodjace bez obzira sto bi mozda bile jeftinijeod konkurencije a time i povoljnije za kupce koji su siromasniji i kojima nije vazan luksuz pre svega.