Разговори са ЦРБЦ о градњи Фрушкогорског коридора

Потпредседница владе и министарка грађевинарства Зорана Михајловић отворила је Прву српску конференцију о јавно-приватном партнерству, и поручила да су ЈПП најбољи вид за привлачење нових инвестиција и да су са кинеском компанијом ЦРБЦ започети разговори о градњи Фрушкогорског коридора путем концесије.

Реч је о градњи ауто-пута од Новог Сада до Руме са тунелом кроз Фрушку гору.

Зорана Михајловић је рекла је да је Србија данас економски стабилна земља и да је прави тренутак за инвеститоре да улажу у Србију кроз пројекте јавно-приватног партнерства.

"Почињемо разговоре за Фрушкогорски коридор са ЦРБЦ и о концесији као једном од начина финансирања. Такође, постоји велика заинтересованост за градњу пруге од београдског аеродрома до Новог Београда и ту размишљамо о ЈПП-у. Ту је и пројекат наставка градње ауто-пута ка Црној Гори, од Пожеге до Бољара", рекла је Михајловићева.

Наводи да је Влада Србије већ потписала уговор о концесији за аеродорм "Никола Тесла", као и град Београд за сређивање депоније у Винчи и да би путем концесије могли да се граде и ауто-путеви и пруге у нашој земљи.

"Потписали смо меморандум са кинеским партнерима за израду пројектне документације вредне 50 милиона евра за деоницу Коридора 11 од Пожеге до Бољара и тренутно као влада размишљамо да је боље да за ову деоницу, чија је процењена вредност изградње око две милијарде евра, да не идемо на кредит", рекла је Михајловићева.

Додаје да је за Фрушкогорски коридор завршена пројектна документација.

"За Фрушкогорски коридор, где је завршена пројектна документација, такође смо ближи јавно-приватном партнерству и не размишљамо о кредиту. Међу потенцијалним пројектима је и изградња пруге од Аеродрома 'Никола Тесла' до Новог Београда, вредна близу 20 милиона евра, где нас такође очекује израда пројектне документације", рекла је министарка.

Према њеним речима, сада имамо стабилан буџет да можемо да причамо и о већем коришћењу ЈПП-а за реализацију пројеката, пошто желимо да постанемо још атрактивнији за инвеститоре и да обезбедимо довољно новца за улагање у развој.

"У наредних пет година 740 милиона евра за 'Николу Теслу'"

Наводи да ће у оквиру концесије аеродрома "Никола Тесла" 740 милиона евра бити уложено у инвестиције у инфраструктуру у наредних пет година.

"То би сам аеродром морао да уради у односу на своје пословање у наредних педесетак година. И то су разлози зашто се често иде на овакве начине финансирања и инвестиција. То је добар начин, а не само кредити и приватизације", рекла је Михајловићева.

Према њеним речима, у претходном периоду смо били посвећени стабилизацији буџета и то је један од разлога зашто је било мање јавно-приватних партнерстава ранијих година, док на локалу можда није било знања за овакве пројекте.

"Сада смо као држава спремни јер смо економски стабилни, имамо јасну стратегију, законе усклађене с европским и спремни смо да улазимо у овакве пројекте", рекла је министарка.

Наводи да је тема јавно-приватних партнерстава важна за будућност Србије.

Конференција је посвећена изазовима у области инфраструктуре и питањима како иновације у реализацији пројеката, набавци и технологији могу помоћи у решавању тих изазова.

Организатор је "TGI Group International", а присуствоваће – високи државни представници, предузетници, извођачи радова и пружаоци услуга у домену јавно-приватног партнерства.

Директор "TGI Group International"Симеон Цомокос је захвалио потпредседници владе и министарки грађевинарства на учешћу на конференцији и истакао да би "многе владе у реигону волеле да имају Зорану Михајловић".

Похвалио је сарадњу са тим министарством и Минисарством финансија и изразио очекивање да ће тако бити настављено у наредном периоду на добробит српске привреде.

"ЈПП је заиста ефикасан начин имплементације веома важних пројеката за друштво", рекао је Цомокос истичући да је циљ конференције да промовише тај вид сарадње између државе и приватнаог сектора".

Захвалио је свим партнерима конференције, као и медијима на подршци и најавио да се за 22. и 23. октобра припрема важан економски самит у Београду.

Навео је да ће данас бити обрађене важне теме, а то су – "Јавно-приватно партнерство као ефикасан модел за пројекте јавне инфраструктуре", "Јавно-приватно партнерство и инвестиције у инфраструктуру", "Како креирати успешне ЈПП пројекте", "Финансијске, консултантске и грађевинске услуге за успешну имплементацију ЈПП пројеката" и "Најбоље ЈПП праксе из Србије и региона".

Циљ скупа је да повеже инвеститоре и стручњаке са свим релевантним државним, финансијским и друштвеним стејколдерима.

Говориће - градски менаџер Горан Весић директор Европске банке за обнову и развој за Србију Даниел Берг, директорка регионалног представништва Европске инвестиционе банке (ЕИБ) за Западни Балкан Дубравка Негре, заменица председника Комисије за јавно-приватно партнерство Андријана Јовановић, Аделе Парис из корпорације ИФЦ, као и директор за услуге финансијског саветовања у Делоитте Србија Владимир Бешлагић.

Такође, обратиће се и партнер адвокатске канцеларије "Hunton Andrews Kurth" Кирк А. Ловрић, сениор партнер адвокатске канцеларије "Јанковић Поповић Митић" Јелена Газивода, председник Друштва проценитеља Србије Небојша Нешовановић, менаџер интернационалног развоја у компанији "Bouygues Travaux Publics" Мирко Медић и многи други.

Конференција се организује под покровитељством – Министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Србије, Министарства финансија и Друштва проценитеља Србије, а подржале су је Међународна финансијска корпорација – ИФЦ, чланица групације Светске банке, компанија "Делоитте Србија", као и адвокатске канцеларије – Јанковић Поповић Митић, "Hunton Andrews Kurth" из Лондона, Мирослав Стојановић у сарадњи са "Wolf Theis" и компанија "Цестра".

Медијски партнер је новинска агенција Танјуг.

број коментара 1 пошаљи коментар
(понедељак, 04. јун 2018, 12:40)
anonymous [нерегистровани]

Fruška Gora

Kada je "birano" mesto za Most na Adi u Beogradu svi su objašnjavali da je glavni razlog bio da se ne uznemiravaju mnoge životinjske vrste, pre svih ptice. A sada nije nikakav problem bušiti ogromnu rupu kroz možda najvažniji prirodni kutak u celoj Vojvodini? Zanimljiva vam je ta borba za ekologiju. Samo ste providni.