Радови на јужном краку Коридора 10 – борба са природом

Већина путника из Србије, или оних у транзиту, који одмор проводе у Грчкој пролази Коридором 10. Будући да се грађевинска сезона поклапа са туристичком, РТС је проверавао како теку радови на јужном краку Коридора.

Атрактивна и захтевна деоница, дужине 26 километара, подељена је на шест делова. На средини трасе, радови су завршени, пут обележен.

У захтевнијем делу, од Грделице до тунела Предејане, било је проблема са клизиштима. У току је стабилизација косине, заштита се ради геотехничким сидрима.

"Рађена су нова истраживања, нов пројекат и све је то изискивало неко време, али се некако боримо са тим и полако се назире крај", напомиње Раденко Илић из фирме "Азви" која је извођач радова.

Да би јужни крак Коридора 10 био завршен у прописаним роковима, "Коридори Србије" и Светска банка ангажовали су експертски тим који ће предложити пројектно-техничка решења за стабилизацију свих косина у Грделичкој клисури.

"Велики изазов са техничке и грађевинске струке, боримо се са природом, неке ствари не могу да се предвиде. Сад су припремни радови за бушење додатних шипова, па ће тиме стабилизација косине бити завршена", објашњава Данијел Маљеновић из фирме "Трејс" која је такође један од извођача радова.

Грађевински изазови су и два тунела, две петље, 33 моста укупне дужине око шест километара.

Средња дужина тунела "Предејане" је један километар. Грађевински радови су завршени, остаје да се инсталира противпожарни систем, вентилација, саобраћајна сигнализација.

У тунелу "Манајле", најдужем путном тунелу у земљи, равна се терен и сређују пропусти за воду.

Даље ка Владичином Хану је у току асфалтирање. На тој деоници је делимично или потпуно завршен асфалт на 90 одсто трасе.

"Специфичност Грделичке клисуре је што ових 26,3 километара ауто-пута представљају интегралну целину и ниједну од деоница није могуће пустити у саобраћај засебно, и рок за завршетак последње од њих одређује и датум завршетка", наводи Леонид Вуковић, заменик шефа пројекта Југ "Коридори Србије".
У Момином камену је минирање завршено, постављени су и потпорни зидови и мреже.

На највишим мостовима код Владичиног Хана раде се ивичњаци, хидроизолација, елементи за одводњавање.

број коментара 13 пошаљи коментар
(недеља, 03. јун 2018, 09:25)
MALI PERICA [нерегистровани]

Kad matori perica razmislja

Najvecu odgnvornost imaju nasi inzenjeri. . Nisu sagledali sta je na tom delu puta moguce. . Pisao sam jos pre 5 god i skorije. . Daleko jeftinije bi bilo da je dobar deo puta uradjen na visini od 10 met. . Recni tokovi ostaju,putevi divljaci se ne presecaju ,odrona nema,a i ako se desi ode ispod puta . . Ovako 1000 problema. .

(субота, 02. јун 2018, 17:39)
anonymous [нерегистровани]

Deonica Srpska kuca Levosoje?

Niko ne pominje ovu deonicu koja prolazi kroz potpunu ravnicu koja kasni sa zavrsetkom dve godine,a gde se na tender javila ista ona kompanija sa kojom je ugovor raskinut zbog kasnjenja.

(субота, 02. јун 2018, 15:53)
anonymous [нерегистровани]

Šta, opet nije gotovo

Pa hajde malo u radnu akciju da se oznojiš, ali bez kompjutera.

(субота, 02. јун 2018, 13:09)
anonymous [нерегистровани]

Završetak

Šta, opet nije gotovo.

(субота, 02. јун 2018, 13:06)
anonymous [нерегистровани]

Narod

Nas narod je takav, skeptican i tezak.
Nikad nije zadovoljan nas Covek.
Ovo je Veliki posao i poduhvat koj nje radjen NIKAD.
Pre tacno dvadeset godina bila je magistrala u ocajnom stanju(znaju stariji ) koji su putovali prema Makedonji.
Nije se putovalo nego klackalo.
E Sad malo strpljenja nas narode.
Kao sto SVI vidimo posao se polako priblizava kraju.
Mora da bude i siguran i prohodan dugi niz godina a ne sklepan i da traje par meseci.
Veliki je to posao i Hvala SVIMA koji ga rade.
Jedva cekam da bude zavrsen e Sad koj dan ili mesec nije bitno.

(субота, 02. јун 2018, 12:26)
anonymous [нерегистровани]

Hmmmmm ?

Samo kritike nijedna lepa rec za ove graditelje koji po najvecem suncu ovih dana se trude da ispostuju zadate rokove ? Bravo za vredne radnike, a radovi ce biti gotovi kada dodje vreme ! Vazno je da se Srbija izgradjuje !

(субота, 02. јун 2018, 11:49)
Dejan [нерегистровани]

Koridor 10

Da li će neko snositi odgovornost zbog neispunjenih obećanja u vezi završetka koridora 10 prema Makedonskoj granici (radi se o višegodišnjem probijanju rokova)?

(субота, 02. јун 2018, 11:18)
Glas razuma [нерегистровани]

Rokovi se i dalje ne postuju

Bez razlike da li je u pitanju koridor 10 ili koridor 11, da li juzni ili istocni krak, rokovi se ni na jednom gradilistu ne postuju i po vise puta pomeraju. Svuda ima problema koji nisu na vreme uoceni, jedino nigde nema odgovornih. Ali s obzirom kako je bilo pre dobro je dok god se gradi, jer sve sto se gradi jednom ce se i izgraditi do kraja... e sad jedino sto ne znamo jos kad ce biti taj skadar na bojani. Ko ceka valjda ce i to docekati.

(субота, 02. јун 2018, 11:04)
Dragan [нерегистровани]

RE: Odgovor

Jeste zavrsena, ali ce se ici magistralom dok se ne zavrse svih 26 kilometara.

(субота, 02. јун 2018, 10:46)
anonymous [нерегистровани]

Samo priča

Gomila "činjenica" , a rok za završetak se ne pominenje. Koga interesuje da li se gde stavlja hidroizolacuja ili postavljaju ivičnjaci. Istraživanja su trebala davno da budu urađena i to pre početka radova. Sve izgleda prilično neozbiljno.