Михајловић: Ускоро конкурс за име ауто-пута на Коридору 11

Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре ускоро ће расписати конкурс на којем ће грађани моћи да предложе има ауто-пута од Београда ка Црног Гори на тзв. Коридору 11, најавила је Зорана Михајловић.

Потпредседница владе и министарка грађевинарства Зорана Михајловић рекла је да је ауто-пут од Београда ка Црног Гори незванично прозван Коридором 11. "Као влада планирамо да распишемо јавни позив и дамо име том ауто-путу", најавила је министарка.

На питање да ли би Коридор 11 могао да постане званичан европски путни коридор пошто је раније била покренута процедура, Михајловић је новинарима рекла да то, пре свега, зависи од брзине нашег улагања у тај путни правац.

Како је рекла, важно је да се тим ауто-путем повезују Србија и Црна Гора, али и излази на море.

"Наш интерес свакако јесте да то постане европски коридор, али је много важније да нађемо начин да финансирамо изградњу и да што пре завршимо ауто-пут, него у ком ћемо коридору бити смештени", нагласила је Михајловићева.

"Транспортна заједница за повезивање у региону"

На Конференцији "Градимо заједно: Србија, Италија и Црна Гора" у Београду се окупило 50 италијанских компанија заинтересованих за инфаструктурне пројекте у Србији. Желе да учествују и у модернизацији железничке и путне инфраструктуре ради бољег повезивања у региону. 

Да би се из Београда железницом стигло у најближу морску луку - Бар потребно је најмање 12 сати вожње. У Италији путници на дестинацију удаљену око 500 стижу за два до три сата.

Реконструкција барске пруге биће настављена, а италијанска предузећа су заинтересована да ту поделе и своју технологију.

"Без инфраструктуре нема развоја, без развоја нема безбедности и стабилности", каже амбасадор Италије у Београду Карло ло Кашо.

Зорана Михајловић је на конференцији изјавила да ће Транспортна заједница Западног Балкана, чије је седиште у Београду, допринети бољем регионалном повезивању и реализацији инфраструктурних пројеката.

Један од важних пројеката је изградња ауто-пута "Мира" Ниш-Мердаре-Приштина и прва деоница тог ауто-пута од Ниша до Плочника у дужини од 39 километара почеће да се гради наредне године, рекла је Михајловићева.

Ту су и пројекти изградње ауто-пута Београд-Сарајево, реконструкција пруге Београд - Ниш и други, рекла је министарка. 

Михајловићева је новинарима рекла да је Србија занимљива земља за улагање у инфраструктуру, између осталог и зато што је у Београду седиште Транспортне заједнице Западног Балкана, која служи да повеже земље у том региону, пошто имају различите законе и нивое развоја у тој области, а све како би се брже развијали.

"Ми смо са Транспортном заједницом једном ногом у ЕУ, чекамо избор директора и помоћника и заменика директора, за шта ће бити расписан конкурс. Секретаријат Транспортне заједнице већ функионише", навела је Михајловићева.

Истакла је да ће у оквиру Транспортне заједнице бити расправљано о плановима повезивања и начинима финансирања.

"Имаћемо и извештај и планове са ЕУ за период три до пет година, како би видели где ЕУ може да нам помогне. Не можете развијати и уредити путеве у сопственој земљи ако нисте повезани са другим земљама, а Србија има пуно граница", додала је министарка.

Италија је са уложене 2,4 милијарде евра највећи страни инвеститор у Србији. У 600 италијанских компанија запослено је 25.000 радника. 

број коментара 9 пошаљи коментар
(уторак, 29. мај 2018, 15:46)
anonymous [нерегистровани]

ime

Taj put treba da ima medjunarodnu oznaku i da je propisno obelezen u GPS sistemima. Znate koiko ljude interesuje ime autoputa kad ga koriste? A da ne pominjem da krstite dete pre nego sto je rodjeno

(уторак, 29. мај 2018, 15:29)
anonymous [нерегистровани]

Djindjić stao na put propadanju, okrenuo lokomotivu snažno napred putem EU

Jeste. Zoran Djindjić veći je od svih njih jer za njihove rezultate ne znamo. Nije ih ni bilo. Za rezultate Zorana Djindjića znamo, a to je proevropska orjentacija Srbije zahvaljujući tome i današnji predsednik Vučić na tom je putu. I sam Vučić je pre par meseci izjavio "Srbija ide prozapadnim putem" E za to je Djindjić najzaslužniji, a ne neki čija dela niko živ ne zna. Izuzeo bih svetog Savu i autokefalnost SPC, to je uistinu nešto, ali po sv. Savi nazvano je sve u Srbiji , po Djindjiću ništa.

(уторак, 29. мај 2018, 13:58)
anonymous [нерегистровани]

Ime

Dati ime Mihajlo Pupin koji je mnogo učinio za našu zemlju, čak i više od Nikole Tesle.

(уторак, 29. мај 2018, 13:54)
anonymous [нерегистровани]

Zaboravismo istoriju

Zar je Zoran Djindjic bio veci od Svetog Save, cara Dušana ili Stefana Nemanje. 

(уторак, 29. мај 2018, 13:37)
anonymous [нерегистровани]

Komentar

Nikola Tesla,nase najvece ime.Mada je po meni to najmanji problem.Treba da obnovimo gradjevinska preduzeca za brzi oporavak Srbije.

(уторак, 29. мај 2018, 12:32)
Саша [нерегистровани]

Аутопут

Име је непотребно јер је само израз времена у коме се даје. За 50г. свако име које се данас изабере ће бити неупотребљиво баш као што се аутопут "братсва и јединства" на крају претворио у географски назив "аутопут Београд-Загреб". Назовите га А4, или шта већ и прича готова.

(уторак, 29. мај 2018, 11:50)
anonymous [нерегистровани]

Ime

Aleksandar veliki

(уторак, 29. мај 2018, 11:11)
anonymous [нерегистровани]

Dosta nacionalistićkih naziva !

Autoput Zorana Đinđića ili Autoput Demokratije.

(уторак, 29. мај 2018, 10:46)
anonymous [нерегистровани]

Samo ga vi prvo napravite, ...

… a ime cemo lako dati.