Љајић: Са Албанијом радити заједно на привлачењу туриста

Србија и Албанија имају потенцијал за развој сарадње у области туризма, као и за креирање заједничког туристичког производа како би привукле, пре свега, госте са прекоокеанских тржишта, изјавио је министар трговине, туризма и телекомуникација Расим Љајић, који је са албанским колегом Блендијем Клосијем потписао Споразум о сарадњи у области тузима.

Расим Љајић каже да је Србија заинтересована да повећа туристички промет између Србије и Албаније који је сада наводи, занамерљив јер свега 3.000 до 5.000 наших људи борави у Албанији, док ми чак и не регистурјемо албанске туристе у Србији с обзиром на њихов мали број . 

"Верујемо да овај споразум може да подстакне и приближи туристима и једне и друге земље наше потенцијале. Верујемо да имамо пуно тога да понудимо и да ће међусобне размене и стручњака из области туризма, сарадња наших туристичких агенција, привредних комора, али и доласци медија из једне и друге земље који ће извештавати о тим потенцијалаима и те како допринети расту туристичког промета и у једном и у другом правцу", рекао је Љајић. 

Навео је да је Споразум са Албанијом један у низу које Србија има са мање-више свим земљама региона, а остало је да се такви споразуми, који су већ усаглашени, потпишу са Хрватском и Бугарском. 

"На овај начин желимо да креирамо заједнички туристички производ земаља региона. Сматрамо да су ти споразуми од велике важности јер воде ка креирању тог заједничког туристичког производа. Тиме повећавамо шансу да привучемо туристе из удаљених, пре свега преокеанских тржишта", каже Љаљић. 

Уколико, додаје, земље региона наступају сасмостално и појединачно, те шансе су знатно мање с обзиром на трендове туриста, посебно са удаљених тржишта, да током једног туристичког путовања посећују две, три или више земаља. 

Србија, каже Љајић, до сада има заједничке туристичке производе са Црном Гором и Македонијом. 

"Желимо и на овај начин да дамо допринос креирању заједничког туристичког производа пре свега земаља Западног Балкана. Ништа боље не може да повезује народе, државе, наша друшта као што то може туризам и ништа боље и ефикасније не може да руши стереотипе и баријере међу људима као што могу туристичка путовања и доживаљаји које ти људи имају током туристичких посете и боравка у одређеним земљама", нагласио је Љајић. 

У том погледу, оценио је, друштвена улога туризма је заиста велика. 

Када је реч о сарадњи са Албанијом, Љајић каже да смо до сада заједницки покушали да се представимо на јапанском трижсту, те смо то учинили заједно са Албанијом и Црном Гором. 

"После тога у тај производ и тај наступ су укључени још Македонија и БиХ под називом Балкан - ваша следећа дестинација. Верујемо да то јесте пут ка креирању тог заједничког туристичког производа", наводи Љајић. 

Србија је, каже, заинтересиована за креирање заједничког туристичког производа између Србије и Албаније и шта је то што можемо да понудимо трећим тржиштима. 

"Отворени смо за сарадњу са пре свега Македонијом и Црном Гором где сматрамо да постоје потенцијали, али и другим земљама, да наступамо према трећим посебно удаљеним тржиштима. У томе велику улогу имају наше туристичке привреде, наши тур-оператори, наше туристичке агенције, и свакако да ће део овог пројекта бити и привредне коморе једне и друге земље", рекао је Љајић. 

Министар туризма и заштите животне средине Бленди Клоси рекао је након потписивања Споразума да туризам постаје све значајнији део привреде двеју земаља јер доноси новац, а новац доноси економску моћ и бољитак за све регионе. 

"Албанија и Србија имају велике шансе и много тога што могу заједнички да понуде. Потенцијали су велики и треба их искористити, а укључују културну баштину, промовисање нашег живота, животних стилова", каже Клоси и наводи да након потписивања Споразума треба пружити велику подршку свим институцијама укљученим у туристички сектор. 

Са Љајићем је, наводи Клоси, разговарао о потреби да се организује заједнички састанак министара туризма из региона како би се радило на изради заједничке стратегије и креирању заједничког туристичког производа који би обједињавао све понуде које могу да пруже земље из региона, укључујући Македонију, Црну Гору, БиХ и Косово.

"Тако бисмо могли да остваримо далеко веће резултате на светском тржишту", каже Клоси.

број коментара 0 пошаљи коментар