Напредак српских железница последње три године

Извршни директор Заједнице европских железница и инфраструктурних компанија, Либор Лохман, током разговора са генералним директором "Инфраструктуре железнице Србије" Мирољубом Јевтићем, позитивно је оценио активности које Железнице Србије реализују и најављене инвестиције у железничку инфраструктуру.

Лохман је похвалио напоре српских железница и истакао да се у односу на последње три године види изузетан напредак и инвестирање у инфраструктуру и унапређење услуга, као и помак који је све ближи европским стандардима.

Јевтић је указао да је Влада Србије у протеклом периоду посветила изузетно велику пажњу железници и железничкој инфраструктури, саопштиле су "Инфраструктуре железнице Србије".

"То се најбоље види по чињеници да је вредност радова у овом тренутку у железничку инфраструктуру две милијарде евра, а планирано је улагање Владе Србије још додатних милијарду евра", казао је Јевтић.

Он је истакао да је највећи пројекат који се ради у овом тренутку пруга за велике брзине Београд - Суботица - граница са Мађарском и да је она подељена на три деонице, од којих се две финансирају из кинеског, а једна из руског кредита.

Јевтић је Лохмана упознао и са другим пројектима модернизације који су реализовани у протеклом периоду, попут пруга Раковица - Ресник и Београд - Панчево, као и обнове 112 километара пруге на Коридору 10 и 77 километра на барској прузи између Ресника и Ваљева.

Јевтић је најавио да до краја године треба да буду расписана два тендера из кредита Европске инвестиционе банке за деоницу прве фазе пруге Ниш- Димитровград и за пругу од Београда до Мале Крсне.

Указао је на послове које "Инфраструктура железница Србије" финансира из сопствених средстава и додао да је због тога за последњих шест месеци број лаганих вожњи смањен са 300 на 150 километара пруга у Србији, а да ће до краја године бити завршен ремонт три регионалне пруге укупне дужине 250 километара, што укупно није урађено за протеклих 25 година.

Јевтић је казао да је начин финансирања текућег одржавање пруга у Србији исти као и у ЕУ, са једном разликом која је у висини финансијских средстава.

"Одржавање се финансира из уговора са оператерима, а користи се и материјал добијен приликом модернизације пруга на коридорима, која се финансира из међународних кредита", додао је Јевтић.

Челници ЦЕР-а и "Инфраструктуре железнице Србије" разговарали су и о активностима које наша компанија предузима са циљем повећања безбедности на путним прелазима у Србији.

Након састанка, Лохман је обишао и железничку станицу Београд Центар у Прокопу, где га је директор "Београдчвора" Милутин Милошевић упознао са пројектом Београдског железничког чвора и посебно изградњом, капацитетима и будућим развојем железничке станице Београд Центар у Прокопу.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

среда, 24. април 2024.
10° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво