Брнабић: Укинућемо печат до краја мандата упркос отпорима

Пројекат "е-Папир" који се у Србији спроводи две године са циљем да се попишу и дигитализују сви административни поступци и остали услови пословања је амбициозан и комплексан, оценила је премијерка Ана Брнабић и додала да ће Влада бити упорна у његовој имплементацији.

Поједностављивање и дигитализација административних поступака штеде време и новац и привреди и државној управи, на тај се начин смањује могућности корупције, али нестаје и чувени српски проблем "фали ми још један папир", истакла је Ана Брнабић.

"Ово највише помаже малим и средњим предузећима у Србији. Велике компаније имају своје велике правне тимове и немају те проблеме, али зато су почетници, предузетници и мала и средња предузећа осетљиви на администрацију и увек им се тражи још један папир", рекла је премијерка на отварању конференције "е-Папир – смањење административног оптерећења".

Премијерка је додала да се на овај начин даје сигнал да се здрава и ефикасна економија базира пре свега на економији предузетника и малих и средњих предузећа.

Премијерка је истакла и да је данас проверила како иде процес укидања печата, те да је "запањена отпором јавне управе".

"Ипак, обећавам да ћемо до краја мандата ове владе укинути печат", рекла је Брнабићева.

Шеф Делегације ЕУ у Србији Сем Фабрици оценио је да је Србија постигла напредак у многим областима, а да су тај напредак, посебно економски, констатовале и друге међународне институције, попут Светске банке...

Ипак, каже, постоји много сегмената који морају да се реформишу и унапреде када је у питању јавна управа.

"Реформа административних процедура за мала и средња предузећа је заиста кључна и у Србији, као и у већини земаља ЕУ, мала и средња предузећа чине 99 одсто свих привредних друштава и запошљавају две трећине запослених грађана", истакао је Фабрици.

Подсетио је да је ЕУ највећи донатор у области малих и средњих предузећа од 2001. године, те да је за тих 17 година донирала 110 милиона евра само у овој области.

"Пројекат о коме смо данас говорили вреди 2,5 милиона евра. Ми ћемо преиспитати свих 2.500 различитих прописа које имамо овде, концентрисаћемо се на најважнијих 30 одсто прописа и наставити да радимо даље у овој области", рекао је Фабрици.

Амбасадор Велике Британије у Србији Денис Киф навео је да очекује да реформе унапреде пословну климу, као и да поједноставе и укину око 50 поступака што ће потенцијално уштедети 20 милијарди динара.

В. д. директора Републичког секретаријата за јавне политике Бојана Тошић рекла је да пројекат траје две године, а да је циљ системски рад на смањењу административних оптерећења привреде.

"Крајњи циљ је да до краја пројекта сви представници привреде све завршавају онлајн из својих канцеларија", рекла је Тошићева.

Очекивани резултати пројекта "е-Папир" до 2021. године су успостављање Регистра свих административних поступака, оптимизација 500 најучесталијих и најскупљих поступака, дигитализација 100 поступака за издавање дозвола, сагласности и друго, као и смањење административних трошкова привреде за минимум 15 одсто (са тренутних 3,46 одсто на три одсто БДП-а).

До сада су се у овај пројекат Владе Србије укључиле 84 институције јавне управе на републичком нивоу, а пописано је око 2.500 административних поступака, док су сви поступци једнообразно описани и унети у електронску базу.

број коментара 2 пошаљи коментар
(уторак, 01. мај 2018, 21:20)
Nikola [нерегистровани]

Pa...

podićiće dokumenta na šalteru, ali bez pečata, logično!

(петак, 27. апр 2018, 18:31)
anonymous [нерегистровани]

A kad nestane struja?

Sta cete onda da radite?