Михајловић: Концесија не ограничава развој нишког аеродрома

Развој Аеродрома "Константин Велики" није ограничен концесијом за Ааеродром "Никола Тесла", нити се он уопште помиње у концесионом уговору, у шта ће јавност моћи и да се увери кад уговор буде објављен након извршене примопредаје, изјавила је потпредседница Владе Србије Зорана Михајловић.

"Ради истинитог информисања јавности, дужна сам да реагујем на тврдње изнете у тексту 'Држава Србија званично потврдила - аеродром Константин Велики ограничен на милион путника све до тренутка кад Никола Тесла не буде досегао 12 милиона путника', који је објављен на порталу Тангосикс", наводи се у саопшењу кабинета Михајловићеве.

Михајловићева је подсетила да је неколико пута јасно указала да је политика Владе Србије да сваки аеродром у Републици Србији може и треба да се развија колико год тржишни, и само тржишни услови то дозвољавају.

"Са становишта Уговора о концесији Аеродрома Никола Тесла, потреба 'за консултацијама' са концесионаром постоји само и искључиво у периоду док Аеродром 'Никола Тесла' не достигне 12 милиона путника годишње и уколико било који други аеродром који се налази у радијусу од 150 км до 230 км услужи више од милион путника годишње. Али оно што је од суштинске важности је да оба ова услова морају бити истовремено испуњена", истиче се у саопштењу.

Према свим анализама које су рађене, таква ситуација се неће догодити, јер ће Аеродром "Никола Тесла" имати више од 12 милиона путника годишње много пре него што нишки аеродром буде имао милион путника у једној години, напоменула је Михајловић.

"Међутим, чак и у случају да нишки аеродром достигне милион путника пре него што Аеродром 'Никола Тесла' постигне 12 милиона путника, Србија нема обавезу да аутоматски плаћа било какву одштету концесионару. У таквој ситуацији, дужност Владе била би да да образложење и објашњење концесионару и да докаже да су до тога довеле објективне и тржишне околности које не утичу на аеродром у Београду, чиме би избегла плаћање било каквих компензација или продужавање периода трајања концесије", прецизира се у саопштењу.

Михјловићева је додала да, такође, када говоримо о концесији Аеродрома "Никола Тесла", треба знати да на основу Закона о приватно-јавном партнерству и концесијама, концесионар Аеродрома "Никола Тесла" сноси оперативне и комерцијалне ризике у извршењу концесионих активности, укључујући и ризике везане за приходе, у складу са одредбама Уговора о концесији.

У овом тренутку, истакла је, главно ограничење за развој Аеродрома "Константин Велики" као и у случају свих других аеродрома у Србији, јесте недовољно инвестирање.

Намера Владе Србије је да убрзано инвестира у побољшање инфраструктуре нишког аеродрома, како би био конкурентан осталим аеродромима у окружењу. Прелазак управљања са Града Ниша на Владу Србије мотивисан је управо отклањањем ове кључне препреке будућем развоју "Константина Великог".

"Ни председник Србије, ни Влада Србије, ни ја, немамо разлога било коме да се правдамо зашто желимо да развијамо Аеродром 'Константин Велики' и зашто желимо да Влада Србије поврати управљање над овим аеродромом. Свима који мисле другачије заиста не можемо да помогнемо", напоменула је Михајловићева и додала:

"Сви ми желимо да радимо на томе да се раст путника на нишком аеродрому буде бржи него што је планирано, јер је интерес државе да 'Константин Велики' буде конкурентан са свим другим аеродромима у региону који данас имају чак пет пута више путника".

број коментара 3 пошаљи коментар
(понедељак, 16. апр 2018, 12:32)
Cito ugovor [нерегистровани]

Aerodrom nis i ministarka

Koncesionar iz Francuske u ugovor stavio da postojeci aerodromi u Srbiji do 230 km od aerodroma ;Nikola Tesla:ne mogu imati vise od milion putnika godisnje.Zato se vlada uzmucila jer niski aerodrom prestavlja veliku konkurenciju beogradskom aerodromu,zato hoce da ga stave pod svoju kontrolu.

(понедељак, 16. апр 2018, 08:39)
anonymous [нерегистровани]

Не верујем

Зашто је сваки уговор који влада Србије потписује са странцима тајан? Овде људи када дођу на власт мисле да ми треба да радимо за њих уместо они за нас. Не верујем ни једном политичару? Не би се они толико здали да одједном шчепају Нишки аеродром да није било концесије.

(недеља, 15. апр 2018, 05:52)
Srđan Nikolić [нерегистровани]

Sadašnji vrlo brz razvoj Niškog aerodroma velika je smetnja i prepreka koncesiji.....

Koncesija svakako ograničava razvoj Niškog aerodroma, to je i meni, kao jednom rođenom Beograđaninu, savršeno jasno. Niški aerodrom sada uzima 350.000, a kroz godinu - dve „uzimaće” i dva miliona putnika koncesionarima u Beogradu! Nišlije, ne dajte svoj aerodrom onima koji gledaju samo svoju korist i dobit!