Нотбар: Уговор о концесији за аеродром доказ поверења у Србију

Београд ће бити наш стратешки пункт у Југоисточној Европи, јер нам је важно да будемо присутни у овом делу света, истакао је генерални директор "Ванси ерпорт" Никола Нотбар. Нагласио је да је концесиони уговор о управљању аеродромом "Никола Тесла" доказ поверења у Србију.

Никола Нотбар је, у интервјуу Фонету, најавио да ће "Ванси ерпорт", после потписивања уговора са Владом Србије, у року од шест месеци обезбедити предвиђена средства и преузети управљање аеродромом.

Подсећајући да "Ванси" има велико међународно искуство и да широм света управља мрежом са 35 аеродрома, Нотбар је објаснио да у процесу концесије постоји неколико фаза, почев од објављивања победника на тендеру и потписивања уговора, до финансирања концесије у року од шест месеци.

После тог периода, ми ћемо преузети комплетно управљање аеродромом "Никола Тесла", прецизирао је Нотбар, који каже да не би говорио о детаљима инвестиција предвиђених концесијом, чија је правила уговором поставила Влада Србије, али обећава да ће се инвестирати у квантитет и квалитет.

Влада је, кроз правила тендера, поставила "тврде услове" и ми ћемо их испунити, рекао је Нотбар и предочио да је реч о проширењу капацитета терминала, система писта и позиција за авионе.

Најавио је и улагања у квалитет услуга за путнике и авио-компаније, јер је "Ванси ерпорту", поред броја дестинација, важно и да авио-превозници и путници буду задовољни услугама на аеродрому.

"Верујемо у потенцијал и успех" 

"То што је понуда 'Вансија' била најбоља значи да верујемо у потенцијал земље и да ћемо на то усмерити сву енергију", поручио је Нотбар и оценио да француска компанија очекује и да заради, али да је то истовремено и притисак на њеним плећима.

"Сами смо себи ставили тај притисак на плећа, јер верујемо у потенцијал и успех. Мислим да је то добро, јер ако само желите да зарадите, посао можете да пребаците у другу земљу, док у концесији то не можете", објаснио је Нотбар и поручио да "Ванси ерпорт" у Београду остаје 25 година.

Ако желимо да зарадимо, нагласио је, наш главни задатак је да доведемо туристе, да доведемо авио-компаније у Београд, а то је добро и за земљу.

Нотбар је подсетио да "Ванси ерпорт" има динамичну мрежу аеродрома којима управља, од Француске и Португалије у западној Европи, преко Кариба, Бразила и Чилеа, до Азије и инвестиција у Јапану, али да је француској компанији важно да буде представљена и на Западном Балкану.

Према његовом ставу, Београд би требало да буде чвориште за регион, јер се ради о добром аеродрому, доброј локацији, доброј компанији и сада добром оператеру.

Нотбар каже да сада много боље познаје град и регион и зато верује у огроман потенцијал и квалитет онога што се може обезбедити.

Људи су навикли да путују за празнике и викенде и Београд ће наредних година бити веома популарна тачка, предвидео је Нотбар.

Када је реч о запосленима и менаџменту београдског аеродрома, најавио је континуитет, што је предвиђено и уговором са Владом Србије.

"У Србији ће радити људи из Србије" 

Имамо политику која се, можда, разликује од других компанија, јер не доводимо много странаца, већ су у нашем моделу компаније локалне, истакао је Нотбар.

Додао је да ће бити људи који ће обезбедити континутет модела управљања компаније "Ванси ерпорт".

"Имамо програме обука и користимо предности мреже људи у свету који мењају позиције унутар система", рекао је Нотбар, али додао да, према уговору, континуитет запослених остаје.

Компанија се води тиме да у Камбоџи раде људи из те земље, у Чилеу људи оданде, па ће и у Србији бити људи из Србије, истакао је Нотбар, који верује у размену идеја, не у "затварање у своје кутије".

Према његовим речима, аеродром је међународни алат, који ће радити и бити вођен као и било који други у свету.

Поновивши да је уговор јасан и да "Ванси ерпорт" има огромну финансијску обавезу коју ће испунити, Нотбар је напоменуо да ће, у случају пословних резултата бољих од очекиваних, то значити и додатни новац за буџет.

Наравно, адаптација инвестиције у другом делу уговора зависиће од саобраћаја. За нас као концесионара је важно да имамо што више авио-саобраћаја, јер ће онда и инвестиције бити веће, али сада нико не може зна каква ће ситуација бити за 20 година, рекао је Нотбар.

Нагласио је да је "Ванси ерпорту" на београдском аеродрому главни партнер "Ер Србија", као национална авио-компанија, али да је, ради што већег броја рута и путника, међу циљевима и креирање могућности за сарадњу и са другима.

"Жеља да промовишемо Београд, развијамо руте и повећамо број путника" 

Желимо да промовишемо дестинацију Београда и за друге актере, рекао је Нотбар, који сматра да је потребно пронаћи баланс између главног партнера и других актера, што је случај и са аеродромима којима "Ванси ерпорт" управља у Француској, Португалији и Чилеу.

Ми смо приватни актер, без интереса у авио-компанијама, никада нисмо инвестирали у авио-компаније. Наш интерес је да развијамо руте и да повећавамо број путника на аеродромима, објаснио је Нотбар.

Напомиње да није чуо много критика на рачун концесионог уговора са Владом Србије, али сматра да је таква дебата легитимна.

Према његовом уверењу, новац ће бити од користи и нема сумње да ће бити искоришћен на ефикасан начин, али то је политичка одлука, док "Ванси ерпорт" мора да заради да би вратио инвестицију, што се постиже повећањем активности.

"Не креира се нова вредност смањивањем постојеће вредности, већ њеним растом, а то ће опет бити од користи за земљу", сматра Нотбар, кога ова инвестиција не забрињава, јер је видео да је аеродром фирма која се добро води.

Позиција земље је добра, људи су добри, а Влада води политику отворености и сарадње, истакао је Нотбар и објаснио да "Ванси ерпорт", у супротном, не би могао да оствари своју улогу.

Похвалио је вођство Србије и оценио да је право време за инвестиције у Србију, наглашавајући да је инвестиција "Ванси ерпорта" доказ поверења у Србију, као што ће то бити и долазак међународних банака које ће подржати инвестицију француске компаније.

"Објављивање уговора питање за Владу" 

Упитан да ли ће уговор о концесији бити објављен, Нотбар је одговорио да компанија поштује правила земље, али да је то више питање за Владу Србије.

Он је рекао да су објављене тачне цифре о инвестицији, које ће бити испуњене, али да компанија нема обичај да објављује уговоре.

"Ванси ерпорт" и Влада Србије потписали су концесиони уговор, којим француска компанија на 25 година преузима управљање аеродромом "Никола Тесла", за шта ће унапред у буџет уплатити 501 милион евра.

Уговор предвиђа и директне инвестиције француске компаније од око 730 милиона евра, док ће се годишња концесиона накнада, како се очекује, кретати од 4,4 и 15,1 милион евра.

"Ванси ерпорт" се обавезао и да у наредне три године неће повећавати аеродромску таксу и да, у складу са концесионим споразумом, у наредне две године неће смањивати број запослених.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 20. септембар 2024.
21° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи