Ко ће изгубити, а ко профитирати на Трамповим царинама?

Будући да крајњи потрошачи не купују сирови челик и алуминијум, а ти метали чине само мали део трошка производње већине производа, неће доћи до великог таласа поскупљења производа у САД, оцењује брокерска кућа "Адмирал маркетс".

По неким проценама, паковање од шест комада пива поскупеће само један цент, док ће просечни аутомобил поскупети за 45 долара, наводи се у анализи брокерске куће "Адмирал маркетс" о могућим последицама одлуке америчког председника Доналда Трампа да уведе царине на увоз челика (25 одсто) и алуминијума (десет одсто).

У тексту који преноси портал Seebiz подсећа се да су се против америчких царина највише побунили представници Канаде, Европске уније, Мексика, Јужне Кореје и Бразила, односно земаља које су највећи извозници челика и алуминијума у САД.

Касније је Трамп од тих царина изузео Канаду и Мексико, па је највећи губитник новоуведених тарифа ЕУ, због чега је председник Европске комисије Жан Клод Јункер најавио да ће Брисел одговорити истим мерама на увоз "левиски", вискија, мотора "Харли Дејвидсон"...

Трамп је одмах запретио да ће у том случају увести царине на увоз европских аутомобила, што значи да је почео нови трговински рат, сматрају у "Адмирал маректсу".

Највећи губитници уведених царина биће европске компаније које производе челик и алуминијум, попут немачког "Тисенкрупа", који је до сада у САД годишње извозио 400–500.000 тона челика.

На губитку ће, како се додаје, бити и америчке индустријске компаније које троше много челика и алуминијума при производњи својих производа, попут "Форда", "Катерпилара", који производи тешке машине као што су булдожери, или "Боинга", који у своје авионе такође уграђује доста метала.

Цене акција свих наведених фирми могле би следећих месеци проћи лошије од просека, оцењује се у анализи.

С друге стране, највећи добитници уведених царина су амерички произвођачи челика и алуминијума, попут "Ју-Ес стила" и "Алкое". Њихови производи ће бити јефтинији од производа страних компанија које су до сада снабдевале САД челиком и алуминијумом, па ће им приходи и профитабилност вероватно порасти. Такође би могло доћи до натпросечног раста цена њихових деоница, констатује "Адмирал маркетс".

Аналитичари ове брокерске куће сматрају да, уколико ЕУ одлучи да уведе контрамере, а Трамп настави да уводи нове царине на увоз европских аутомобила и сл., постоји могућност успоравања трговинске размене на глобалном нивоу.

"То би вероватно проузроковало нове политичке напетости и панику на светским финансијским тржиштима. У таквим ситуацијама долази и до реакције на валутном тржишту – евро, британска фунта, аустралијски и канадски долар слабе, док амерички долар, швајцарски франак и јапански јен јачају. Цена злата такође расте када се појављују лоше вести везане за економску ситуацију на глобалном нивоу", закључује се у анализи.

број коментара 2 пошаљи коментар
(уторак, 13. мар 2018, 12:29)
anonymous Lala [нерегистровани]

@Jednostavna računica

A gde ćeš većeg izvoznika od njih samih.

(уторак, 13. мар 2018, 12:16)
anonymous [нерегистровани]

Jednostavna racunica

veci izvoznici vise gube a manji manje.