Куда ће и када проћи ауто-пут Београд-Сарајево?

Идеју је дала Турска и обећала финансијску подршку за руту преко Бијељине до Сарајева и источном Босном. Србија је спремна да гради обе своје трасе пута: од Сремске Митровице до Бијељине и од Пожеге до Котромана. Међутим, у Босни и Херцеговини, око наставка саобраћајнице преко Вишеграда ка Сарајеву, још нема договора.

Развој је оно што се, са новом саобраћајницом, очекује и са једне и са друге стране границе.  Нови пут убрзао би транспорт, а веза са трасом Коридора 11 у Пожеги, била би 60 километара дуга деоница Пожега-Котроман.

"Ту имамо одређену документацију која је готова, није комплетна, али је делом готова, видећемо  које руте ће бити на крају, ми радимо, пре свега, ову руту", рекла је Зорана Михајловић, министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре.

Куда ће даље, од Вардишта и Вишеграда босанскохерцеговачка брза цеста, још је непознаница. Федерација БиХ жели једну, а Република Српска, другу трасу.

"Мислим да је најбоље решење да брза цеста, када прође кроз Вишеград иде кроз Рогатицу, поред Сокоца, Пала, Источног Сарајева. То би за нашу регију, односно, за источни део Републике Српске, много значило", рекао је Младен Ђуревић, начелник општине Вишеград.

Асим Зец, начелник општине Прача каже да траже да отворе Вишеград, Устипрачу, Горажде и Прачу, Пале, са том, како истиче, брзом цестом, која би вероватно створила боље услове за живот и опстанак.

И Турска је најавила финансијску подршку, а њена техничка комисија, која је била на терену, поднеће извештај о избодљивости пројекта.

"За нека улагања и за долазак инвеститора, прво и основно је да имају квалитетну инфраструктуру, и да зауставимо исељавање и даљи одлазак са ових простора", каже Милорад Јагодић, начелник општине Рогатица.

Пројекат ауто-пута прстена, дугог 350 километара, од чега је 270 на територији Босне и Херцеговине, допринео би стабилности и економском развоју читавог региона, па се очекује да коначни договор о траси ускоро буде и постигнут.

број коментара 18 пошаљи коментар
(недеља, 11. мар 2018, 11:28)
Ja [нерегистровани]

Autoput

Pogledajte koliko dugo imate autoput Gradiska Banja Luka, Hrvatska nece da napravi most i na taj nacin sabotira taj autoput. A Srbi u vecu ministara se zalazu za most koji povezuje autoput kroz Federaciju. Gde je tu logika?

(недеља, 11. мар 2018, 10:29)
anonymous [нерегистровани]

@Zasto mi

Eto, ja sam stariji i pamtim vrlo dobro kako se gradila pruga BB, skupljanje para, samodoprinosa, pravljenje prigodnih pesama itd itd i nije tacno da je bila nesto posebno prometna a posebno da se isplatila. Samo u letnjoj sezoni su bili puni vozovi a kargo saobracaj iz luke Bar je bio ekonomski neisplativ.
Da se kojim slucajem pravila danasnjim nacinom ekonomskog razmisljanja i kreditima nikada ne bi bila ekonomski isplativa, ali pravila se na oruk sistem bratstva i jedinstva i narodnim parama po politickoj potrebi.
Po meni (i mnogim drugima) Srbiji je daleko vaznije povezivanje sa Solunom i prema istoku (Sofija i dalje) i koriscenje Dunava nego obnavljati BB prugu zbog interesa druge drzave a ne Srbije. Put svile, dugorocni projekat Kine i Azije dolazi sa istoka i preko Grcke i Bugarske, bez ikakve uvred Bar je beznacaja... inace bi ga kupili Kinezi kao sto su kupili Pirejsku luku. Pozdrav

(недеља, 11. мар 2018, 09:55)
anonymous [нерегистровани]

Zasto mi

Sta se mi tu mesamo, Ako Bosni treba neka pravi, nego mi lici da mi damo pare.Gdin sto pomenu prugu Beograd-Bar je verovatno neki mladic posto ne pamti kako je ta pruga bila veoma prometna.Vozova koliko hoces i putnickih i teretnih.Danas, eh danas je nesto drugo, sve je upropasceno, pa i ta pruga.Sta da se radi Treba je obnoviti ali koliko ce to da kosta.

(недеља, 11. мар 2018, 08:38)
anonymous [нерегистровани]

Put

Put za Sarajevo zanima Tursku a ne Srbiju. Nas zanima put do Banja Luke i drugih mesta u RS.

(недеља, 11. мар 2018, 07:58)
anonymous [нерегистровани]

da

put Uzice-Visegrad-Rogatica-Sarajevo je jedini prihvatljiv za srpski narod i Republiku Srpsku ali i Srbiju ali i za muslimane u obe drzave jer povezuje Sarajevo sa juznom Srbijom i dalje prema Turskoj.

(недеља, 11. мар 2018, 07:53)
anonymous [нерегистровани]

Kako realno?

I kad se dodje do Zvornika, kud dalje? Bijeljina? Tuzla? Vlasenica?. Kad dodje do Bjeljine, onda je i Zvornik rjesen. Prema Bjeljini se treba ici jer to treba da ide prema Doboju i BL. A u toj varijanti je onda blizi Kuzmin.

(недеља, 11. мар 2018, 07:49)
anonymousl lazar [нерегистровани]

put

realno je preko romanije vlasenice milica bratunca i zvornika

(недеља, 11. мар 2018, 07:37)
anonymous [нерегистровани]

Za one koji ne znaju

Trasa Visegrad-Ustipraca-Rogatica-Podromanija (Sokolac)-Han Derventa (Pale)-Sa je trasa postojeceg magistralnog puta, te iz ugla RSrpske najbolja i najjeftinija.
Trasa Visegrad-Ustipraca-Gorazde-Praca-Pale-Sa je trasa koju gura Federacija da bi prosirila svoj ratni put sa Gorazdem koji ljudi iz samog Gorazda sada ne koriste jer idu preko Rogatice.
Inace, od Visegrada do Sarajeva je najkrace trasom starog ćire, Ustpraca-Mesici-Praca-Pale-Sa, ali bi to sigurno bilo zahtjevno zbog terena. To je pruga gdje Bato rusi vozove u "Valter brani Sarajevo".

(недеља, 11. мар 2018, 07:31)
anonymous [нерегистровани]

Ekonomska isplativost ?

Dugogodišnja iskustva Njemačke, Francuske, Italije i drugih pokazala su da je minimum prometa za isplativost autoceste barem 15 000 vozila, a za brzu cestu 10 000. Sadašnji promet Sarajevo-Beograd je višestruko manji i nema vizije da bi se povećao.Evropski plan odavno je da Sarajevo bude povezano s ostalom Evropom preko koridora 5c-Sarajevo-Zenica-Doboj- Šamac-spoj na autocestu Beograd-Zagreb.Banja Luka takođe se spaja na taj međunarodni koridor preko B.Gradiške do Okučana u Hrvatskoj.Svepriče o nekakvom povezivanju Banja Luke i Sarajeva s Beogradom su samo politikanski populizam bez ikakve ekonomske opravdanosti.Za njihovu izgradnju bi se morali dići silni krediti koje te prometnice nikada ne bi mogle otplatiti.Najbolji primjer političkih projekata je pruga Beograd-Bar u koju su uložene milijarde tadašnjih jugoslavenskih dinara, a danas zjapi gotovo prazna. 

(недеља, 11. мар 2018, 06:53)
anonymous [нерегистровани]

Pitaj Turke

Gde više odgovara Turcima tu će biti trasa. Ko plaća taj i odlučuje.