субота, 24.02.2018, 08:01 -> 08:54
Извор: РТС
Које су новине у покретању бизниса
Како покренути бизнис, које су новине, шта ми је потребно осим нова - нека су о питања на која ће убудуће предузетници почетници лакше добити договоре. Наиме, на иницијативу Тима за реформу јавне управе председнице Владе, Национална служби за запошљавање организује обуке о новинама за привреднике својим службеницима, запосленима у Привредној комори Србије и Агенцији за привредне регистре.
Пут до успешног предузетника коју трасира НСЗ у прошлој години прошло је око 12.000 људи. Новина је да се од фебруара се обучавају и запослени који дају смернице на том путу.
Неда Милановић из Националне службе за запошљавање каже да је у питању око 50 запослених, саветника за развој предузетника како би ажурирали своја знања и та иста азнања могли да пренесу постојећим предузетницима и незапосленим лицима који крећу у воде предузетника.
"Они уче на који начин да обаве електорнске пријаве АПР, уче о предностима коришћења електронксих фактура, о предностима електронских пријава", рекла је Милановићева.
И не само то.
Директор Канцеларије за информационе технологије и електронску управу Михаило Јовановић каже да они могу своју предузетничку радњу да отворе преко интернета, да није потребно да у платном промету користе печат па - до тога да ће од октобра свим будућим предузетницима бити омогућено да у периоду од две године не плаћају порезе и доприносе и да та средства употребе за унапређење пословања својих фирми.
Ипак, поједностављене процедуре у пракси нису увек једноставне.
"Уколико не користите печат може да се деси да вас књиговођа, кад предате фактуру, позове и каже да је потребан јер добављач тражи печат", каже Ирена Ђорђевић из НАЛЕД-а
На путу ка успешном бизнису често се испречи недостатак новца. Тада предузетници могу да закуцају на врата Фонда за развој, Развоје агенције Србије, али и да конкуришу за средства које додељује Европска унија. Пре тога, за те могућности, морају да знају.
"Када је неко ко је на евиденције НСЗ жели да започне свој посао и када оде на шалтер да добије обједињене информације о свим могућностима, значи потребна је размена информација између разлчичитих тих институција о мерама финансијске подршке које су тренутно њима на располагању", каже Ђорђевићева.
Поред обука, у наредном периоду, запосленима у јавној управи треба да помогне и новоформирана Академија за јавну управу. У њој запослени у државној и локалној администрацији треба континуирано да се едукујукао би били спремни да одговоре на новине али и потребе привредника.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 0
Пошаљи коментар