МАТ: Новац од концесије за "Николу Теслу" не би требало да оде у потрошњу

Средства од концесије београдског аеродрома Никола Тесла не би требало да оду у потрошњу, већ у инвестиције, сматрају стручњаци часописа МАТ (Макроекономске анализе и трендови).

Уредник МАТ-а Иван Николић је одговарајући на питање новинара у Привредној комори Србије, рекао да ће "410 или 420 милиона евра отићи у буџет", пошто ће остатак од укупно 501 милиона евра отићи малим акционарима.

Каже да тај новац није велики износ који може нешто да промени, али да ће свакако имати позитиван утицај.

"Може да се појача раздуживање према иностранству, може као подршка инвестиционим пројектима. Ми, иначе, немамо проблем са ликвидношћу буџета за финансирање пројеката, већ је проблем са самим пројектима и њиховом реализацијом", истакао је Николић.

Додао је да је добро што је обезбеђен додатни финансијски стимуланс и да је "сада посебно важно да постоје ургентна места у који би тај новац морали да уложимо".

Стојан Стаменковић из МАТ-а истиче да је важно да тај новац не оде у потрошњу, као што је било 1996. године, "када је Телеком Србија био продат Италијанима".

"То је подигло индустријску производњу у периоду од свега пет или шест месеци и онда је било 'чича-мича и завршена прича'. Тај новац не би смео да иде у потрошњу", нагласио је Стаменковић.

Сарадник МАТ-а Махмуд Бушатлија сматра да би тај новац требало уложити у нешто још профитабилније од београдског аеродрома.

Влада Србија је концесију над београдским аеродромом поверила француској компанији "Ванси ерпортс", која је победила на тендеру, а Французи су понудили 501 милион евра за 25 година, уз инвестициону обавезу од 732 милиона евра, док ће годишња такса на концесију бити од пет до 16 милиона евра.

Концесија од 25 година која покрива финансирање, рад, одржавање, проширење и надоградњу постојећег аеродромског терминала и писта.

Из те компанија поручују да очекују да уговор о концесијии званично буде потписан у првом кварталу ове године, када ће и званично преузети управљање "Теслом".

Главни извршни директор "Ванси концесија" и председник "Ванси ерпортс", Никола Нотбаер изјавио је да ће београдски аеродром бити седиште француске компаније у централној и источној Европи.

Како се додаје у саопштењу, "Ванси" ће градити своја партнерства са преко 200 авио-компанија, како би се, кажу, додатно повећао саобраћај и повезаност аеродрома у складу са јаким потенцијалом економског раста Србије.

"'Ванси ерпортс' ће такође искористити значајна искуства у домену управљања аеродромима као и развојну стручност коју су стекли у Француској и иностранству како би побољшали укупно корисничко искуство на аеродрому, нарочито тиме што ће 'реорганизовати и оптимизовати путничке токове и проширити малопродајна подручја'", наводи се у саопштењу.

Број коментара 1

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 19. април 2024.
7° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво