Вучић на Коридору 10: Завршено 92 одсто радова у Грделичкој клисури

Председник Србије Александар Вучић обишао је радове на Коридору 10 у Грделичкој клисури у близини Владичиног Хана и навео да је 92 одсто од деонице дужине око 26 километара завршено. Поновио је да ће комплетан Коридор 10 и јужни и источни крак бити завршен наредне године. Вучић је обишао и радове на изградњи фабрике "Цумтобел" у Сувом Долу.

Вучић је обишао радове на изградњи јужног крака Коридора 10 на деоници Царичина Долина-Тунел Манајле, на локацији Момин Камен, а присуствовали су и потпредседница владе и министарка грађевинарства Зоране Михајловић и в. д. директора Коридора Србије Зоран Бабић.

Председник Србије је прошао трасу аутобусом, заједно са председником Републике Српске Милорадом Додиком и представницима медија.

Вучић је приликом обиласка истакао тежину радова на овој деоници и захвалио радницима на томе што раде у свим временским условима на овој опасној и тешкој деоници за изградњу.

Он је изнео податак да је, на пример, око 435.000 тона земљишта минирано, да остаје још око 160.000 тона и да се тај издробљени камен користи за насипе...

Како је рекао, унеколико се касни са радовима и није срећан због тога те додао: "Јутрос сам викао на (в. д. директор Коридора Србије Зоран) Бабића, а и он на мене", напомињући да је све то нормално када се ради, а радови напредују.

Вучић је говорио и о радовима на Источном краку Коридора 10, где је апострофирао да ће се шест километара код Пирота завршити ове или почетком следеће године.

Како је рекао, остају радови на 12 километара Бацарево - Црвена река као проблем, и кад то буде завршено следеће године биће комплетно завршен тај крак Коридора 10.

Председеник Србије је навео и да је захављујући ЕИБ посао финасиран под најповољнијим условима, а да смо били у стању то и да све платимо због успешно спроведене финасијске консолидације.

Вучић је, одговарајући на питања новинара, најавио и отварање нове велике фабрике у Лесковцу, улагања у Врању где је напоменуо и велики уговор предузећа ЈУМКО са Војском Србије, али и поручио да ће се наставити са улагањима у југ Србије.

Са председником Србије радове је обишао и председник Републике Српске Милорад Додик, који је навео да на изградњи овог дела Коридора 10 раде и фирме из Републике Српске, те да му је посебно драго што, како му је речено, успешно обављају свој посао. 

Укупна дужина аутопута кроз Грделичку клисуру је око 26 километара, а састоји се од две деоница: Грделица - Царичина Долина у дужини од 11,8 километара и Царичина Долина - Владичин Хан од 14,3 километара.

У Грделичкој клисури се граде два велика тунела - Предајане дужине 1,8 километара и Манајле око један километар, затим две велике петље, као и 33 моста укупне дужине 5,7 километара.

Радови се финансирају из зајма Европске инвестиционе банке, а укупна уговорена вредност радова је 234,18 милиона евра.

Део Коридора 10 кроз Грделичку клисуру за грађевинаре представља велики изазов и изузетно је технички захтеван терен за изградњу.

Траса кроз Грделичку клисуру је ове године добила и први асфалт - 12,6 километара.

Мост Врла у Владичином Хану од 644,4 метра је најдужи мост на јужном краку Коридора 10.

Укупна површина косина је око 154.000 метара квадратних на дужини од око 7,5 километара.

Такође, измештена је траса регионалног пута М1 (ЛОТ 2) у дужини од 800 метара, као и међународна железничка пруга Београд - Ниш - Прешво (ЛОТ 5) у дужини од 1,5 километара.

На косини Момин Камен је изминирано до сада више од 435.000 метара кубних, од укупно 620.000 кубика.

Сав изминирани материјал је одговарајућег квалитета тако да се може искористити за уградњу на свим деоницама кроз Грделичку клисуру.

Ту се граде две петље Предејане и Владичин Хан.

На деоници Царичина Долина - Тунел Манајле, у дужини од 6.75 километара, извођач је конзорцијум - Интеграл инжењеринг а.д, Интеркоп Мишар д.о.о. и Приједорпутеви а.д.

На самом почетку ове деонице, железничка пруга је, због простора потребног ауто-путу, измештена ка реци Јужној Морави у дужини од око један километар и изграђен је нови колосек за возове.

Траса прелази реку Јужну Мораву мостом Морава 1 дужине 230 метара и непосредно после места Џеп мостом Морава 2 дужине 268 метара премошћава постојећи магистрални пут, реку Јужну Мораву, државни пут другог реда и железничку пругу и прелази на леву страну у односу на постојећи М1, у стеновити каменолом Момин камен.

Ту су новоизграђени вијадукт дужине 377 метара и мостови преко Кучајске долине (дужине102м), реке Соколице (55м) и Козничке реке (142м) након којег моста траса долази до самог улазног портала тунела Манајле.

На траси су урађена два слоја асфалта у дужини од 2,6 километара и један слој асфалта у дужини од 4,7 километара. Урађен је и изравњавајући асфалтни слој на свим мостовима.

На тунелу Предејане је завршено бетонирање секундарне облоге као и заштита косина на оба портала.

Тренутно се изводе завршни радови на слојевима коловоза и припрема за асфалтирање као и завршни радови на инсталацијама.

На тунелу Манајле су пробијене обе тунелске цеви и завршена је примарна тунелска облога.

У току су интензивни радови на бетонирању секундарне тунелске облоге и техничких инсталација тунела.

број коментара 14 пошаљи коментар
(понедељак, 18. дец 2017, 05:01)
bice bice [нерегистровани]

koridor 10

Svakako da je teren izuzetno tezak i zahtevan , i da je potrebno dosta truda da se dogura dovde dokle se stiglo i svima svaka cast na tome!! Iskreno , kapa dole!! Jedino me nervira sto znaju da ne mogu da zavrse naredne godine a uporno se forsira ta prica. Ako bude gotov i otvoren za saobracaj autoput u jesen 2019 , trebamo pevati od srece :))

(недеља, 17. дец 2017, 14:10)
Lina [нерегистровани]

Вучић на Коридору 10: Завршено 92 одсто радова у Грделичкој клисури

U puteve vredi i treba ulagati!

(недеља, 17. дец 2017, 14:07)
anonymous [нерегистровани]

Koridor 10

Sve pohvale za upornost,rad i istrajnost radnika koji neumorno rade po ovim uslovima i po teskom terenu,sto je i razlog kasnjenja. Uspesno smo zavrsili dosta toga u ovoj godini,pa cemo i Koridor 10.

(недеља, 17. дец 2017, 13:06)
anonymous [нерегистровани]

Investicicije

Trud i posvećenost radnika svom poslu omogućili su da se izgradi i prikraju privedu radovi na Koridoru 10.

(недеља, 17. дец 2017, 12:34)
Draganab [нерегистровани]

Neumoran rad

Iza svega stoji neumoran rad i trud, koji nije bio bez prepreka, veliki uspeh je postignut

(недеља, 17. дец 2017, 11:19)
Petar [нерегистровани]

Вучић на Коридору 10: Завршено 92 одсто радова у Грделичкој клисури

Ni ne cudi sto radovi malo kasne, teren je zahtevan.

(недеља, 17. дец 2017, 10:46)
anonymous [нерегистровани]

Рокови?

Зашто је поново пробијен рок?

(недеља, 17. дец 2017, 10:41)
Kosta [нерегистровани]

Put

Ovo zvuči skoro na nerealno, izvanredan projekat! Šta je sve urađeno i koliko je tu posla, znaju samo i oni koji su na terenu. Znam da je deo terena bio izuzetno težak, zbog kamena, da zato i kasne radovi, ali sledeće godine će sve biti spremno.

(недеља, 17. дец 2017, 09:51)
fggf [нерегистровани]

svaka cast

Ovo svakako treba videti, svaka cast na napornom radu.

(недеља, 17. дец 2017, 09:43)
Davor [нерегистровани]

Uspeh

Ovo je veliki uspeh za SVE nas.
Lepota ce biti putovati ovim autoputem kad bude sve zavrseno.