Купци највише поверења имају у домаће млеко, а најмање у козметику

Истраживање које је агенција "Нилсен" спровела у 63 државе показало је да купци широм света радије бирају стране, него домаће производе. У готово свакој омиљени домаћи производ је млеко. И код нас. Чак 75 одсто потрошача купује млечне прерађевине локалних фирми. На прехрамбеној индустрији се, међутим, завршава економски патриотизам у Србији.

Цена, бренд и навика – у том труглу је одлука шта ћемо ставити у корпу. Тако се, између осталог, решава и дилема, домаћи или страни производ.

Осим млека које је домаћи производ број један, купци воле и нашу воду, чајеве и кафу. Затим кондиторске производе, месо, алкохол.

"У другим крајевима света у прва три производа нису ни вода ни кафа, али јесте нпр. чипс. Разлог је, што је рецимо, мени лично укус кафе у Србији јак за разлику од Русије, одакле долазим. Локални произвођачи то знају, глобални морају да се прилагођавају тржишту и да угоде укусу потрошача", каже Андреј Двојченков, генерални директор "Нилсен Адриатиксa".

Овдашњем укусу светски произвођачи угађају када је реч о козметици и кућној хемији. Зато тек 15 одсто испитаника бира производе из локалних фабрика.

"Врло тешко можемо да се такмичимо заиста са глобалним робним маркама. Да бисте заиста и позиционирали неки бренд, уопште, да би нешто постало бренд, поред квалитета оно мора да има и добру рекламу односно маркетиншку кампању, а то наши произвођачи не могу да имају јер опсервиврају углавном уже тржишне хориозонте", каже Саша Ђоговић, економиста.

Пре рекламе, за почетак би била довољна и ознака "Произведено у Србији". Истраживања показују да би се три четвртине потрошача определило за домаћи производ, ако би на њему то и писало.

"Битно је да се роба производи у Србији, да се запошљавају наши радници, да новац иде у наш буџет. Ко је власник фирме то је најмање битно јер најмањи део новца од цене производа у рафу уствари иде за профит власника фирме", каже Милан Ристић из удружења "Моја Србија".

Фаворизовање домаћих производа не допуштају савремена економска правила. Ипак, у свим државама постоје кампање које им дају ветар у леђа. У региону у томе предњачи Хрватска.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

среда, 24. април 2024.
10° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво