Деоницом барске пруге поново 100 километара на сат

Србија би за три године требало да има најмање 520 километара пруга на којима ће возови моћи да иду просечном брзином од 120 до 150 километара на сат, изјавила је потпредседница Владе и министарка грађевинарства Зорана Михајловић.

"После 40 година реконструисано је и модернизовано 77,6 километара пруге Београд–Бар. Није довољно, знам, али је почетак после четири деценије и сигурна сам да нећемо чекати још четири деценије да бисмо имали модернизовану комплетну деоницу пруге Београд–Бар, која је за нас веома важна", каже Михајловићева.

Додаје да су на прузи од Ресника до Ваљева возови раније ишли и брзином мањом од 30 километара на сат на појединим деловима.

Михајловићева каже да би за две године требало да имамо и модернизовану пругу Београд–Будимпешта, којом ће возови моћи да иду брзином од 200 километара на сат. 

Додаје да ће се радити железнички Коридор 10, али и да ће се реконструисати и пруге које нису део тог коридора. 

Министарка Михајловић се руским дизел моторним возом, који је набављен у оквиру руског кредита, возила од Вреоца до Ваљева заједно са потпредседником "Руских железница" Александром Мишарином, генералним директором "РЖД Интернешенел" Сергејом Павловим,  замеником директора "РЖД Интернешенел" Мансурбеком Султановим и представницима медија. 

"И прва и друга фаза радова на овој деоници пруге је урађена на време са дужним квалитетом, јер ми увек поштујемо обавезе према нашим инвеститорима, према Влади Србије", објашњава заменик директора "РЖД Интернешенел" Мансурбек Султанов. 

Модернизација пруге Ресник–Ваљево у дужини од 77,6 километара, на међународном железничком коридору Београд–Бар, завршена је у року, 13. новембра, а редован железнички саобраћај на том делу барске пруге успостављен је јуче.

Уговорена вредност радова на модернизацији пруге Ресник–Ваљево је 79,9 милиона долара, а радови су финансирани из руског кредита, чија је укупна вредност 800 милиона долара.

Возови модернизованом пругом поново могу да иду брзином од 100 километара на сат. 

Обнова барске пруге је почела 15. јула 2016. године после пуне четири деценије, а радове је извела компаније "РЖД Интернешенел".

Пројекат је урадио Саобраћајни институт ЦИП и радови су обухватили реконструкцију трупа пруге, горњег строја колосека, два тунела и 17 мостова, контактне мреже, СС и ТТ система, као и ремонт свих инфраструктурних објеката дуж пруге, укључујући и десет станица.

Пруга Београд–Бар кроз Србију дуга је 287 километара, а пуштена је у саобраћај 1976. године.

Руски кредит обухвата модернизацију и градњу Панчевачке пруге, шест деоница на Коридору 10, обнову барске пруге од Ресника до Ваљева, пругу Стара Пазова – Нови Сад и набавку 27 нових дизелмоторних возова из Русије.

Број коментара 7

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 26. април 2024.
18° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво