Градња тунела кроз Фрушку Гору, најтежа деоница брзе пруге

У Србији се поред путне инфраструктуре убрзано обнавља и железничка. Прошле недеље почела је градња тунела "Чортановци", на пружном правцу Београд-Нови Сад. Вредност радова на тој деоници, двоколосечној прузи, јесте 337 милиона долара, а планирано је да буду завршени за 52 месеца. Та деоница се финансира из руског кредита, а гради је руска фирма "РЖД Интернешнел", са домаћим подизвођачима.

У питању је прва фаза средње деонице "брзе" пруге Београд-Будимпешта, која подразумева изградњу вијадукта и тунела "Чортановци".

Друга фаза радова на овој деоници обухвата реконструкцију постојећег и изградњу другог колосека, односно радове на отвореној прузи, у дужини од 40 километара.

Након завршене експропријације земљишта и пренамене шумског у грађевинско земљиште, на територији националног парка Фрушка Гора, извођач је започео крчење терена и сечу шуме.

Након тога су створени услови да се започне с радовима на тој деоници пруге од Београда до државне границе с Мађарском.

"Брзина кретања возила од 200 километара на сат. Биће ограђена, неће бити прелаза преко пруге, биће подвожњаци и надвожњаци тако да ће возови неометано ићи својом брзином коју ће имати зацртану", каже директор ЦИП-а Милутин Игњатовић.

Припремни радови су подразумевали изградњу кампа, геодетска обележавања и изградњу пута, који повезује улазни и излазни портал будућег тунела.

Мансурбек Султанов, први заменик директора "РЖД Интернешенел" у Србији, каже да за тунел и вијадукт мора да се изгради 80 километара шипова.

"Морају да уђу у земљу на Фрушкој Гори, односно две и по хиљаде комада и ти радови су већ кренули", наводи Султанов.

Иначе, ова деоница је по свим карактеристикама, топографским, геотехничким, хидротехничким, просторним, урбанистичким и еколошким, најтежа и најсложенија деоница пруге од Београда до државне границе са Мађарском.

број коментара 11 пошаљи коментар
(понедељак, 23. окт 2017, 09:04)
anonymous [нерегистровани]

Nacionalni park

Fruska Gora, secenje suma, kopanje tunela, podrazumeva i zagadjivanje izvorskih voda.
Od tolike ravne Vojvodine, nisu imali bolju ideju nego da kroz jedinu planinu buse rupu. Zar nije lakse, brze i jeftinije zaobici planinu???

(недеља, 22. окт 2017, 20:32)
Кофа је бушна! [нерегистровани]

@Да ли је могуће?

Како би иначе Војводина добила тунел!?

(недеља, 22. окт 2017, 19:45)
Bela Palanka [нерегистровани]

Lagane voznje

Znaci stvarno, sto juznije to tuznije.Sta ce se desiti sa prugom Nis-Dimitrovgrad, bruka i sramota, vozovi idu sa brzinom na nekim deonicama i sa 10km/h.
Pogledajte samo deonicu izmedju ukrsnice Dolac i ukrsnice Stanicenje.
Jad i beda.

(недеља, 22. окт 2017, 19:44)
anonymous [нерегистровани]

Re:odgovor

Nema serpentina. Prosto receno, tu prugu su gradili austro-ugari i za to vreme je bila svetsko cudo, ali tada su vozove vukle parnjace i tih nekoliko "ostrijih" krivina nisu pravile problem. Za velike brzine, kako kazu, do 200km to jeste problem i zato se na malom delu trase pruge trazi idealna putanja da bi vozovi mogli da ostvare te brzine. Osim toga od sadasnjeg cortanovackog tunela, preko vikend naselja Cortanovci Dunav, pa do vikend naselja Karlovacki vinogradi problem je kliziste i zbog toga su se vozovi vukli 30km/h. Zato se pobijaju sipovi (kako onaj rus kaze "u Frusku Goru" misleci kroz kliziste do cvrstog tla) i pravi vijadukt da bi se taj deo "preskocio".

(недеља, 22. окт 2017, 19:13)
anonymous [нерегистровани]

odgovor

Druže, toliko si neupućen da je to strašno. Tunel Čortanovci već postoji, i pruga ide preko S. Karlovaca, ali pošto je deonica sa dosta serpentina max brzina je ograničena na 70. Sada se novi tunel i vijadukt grade i krivine se "peglaju" da bi max brzina bila 200, ali vrv. nece biti preko 160. 

(недеља, 22. окт 2017, 16:30)
anonymous [нерегистровани]

Pitanje

Pa zar ne ide pruga Beograd-Budimpesta preko S.Karlovaca pa na Novi Sad...zasto se ide tezom deonicom preko Fruske gore?

(недеља, 22. окт 2017, 16:21)
anonymous [нерегистровани]

Да ли је могуће?

Од толике равне Војводине баш да се погоди Фрушка Гора.

(недеља, 22. окт 2017, 16:16)
anonymous [нерегистровани]

N.S -Ruma

Sto bude sa ovim projektom, Novi Sad -Ruma? Da li se ovaj gradi samo kad su izbori?

(недеља, 22. окт 2017, 16:05)
anonymous [нерегистровани]

52 месеца

Док то заврше , у свету ће и бицикли ићи том брзином!!!

(недеља, 22. окт 2017, 14:16)
Djodje [нерегистровани]

Novo merenje vremena?

52 meseca? Otkad se tako racuna? Sta bi s godinama.