Пожежани на сајму у Италији - патриотизам кроз бизнис

На престижном и једном од најзначајнијих међународних сајмова произвођача репроматеријала за намештај у Италији - међу шест стотина излагача из целог света - само су две српске фирме. Њихови представници сматрају да су и друга домаћа микро, мала и средња предузећа достигла строге европске стандарде, али сматрају да немају шта да траже међу тако јаком конкуренцијом. То је, кажу, заблуда због које уместо српске привреде профитирају други.

Марко Кавчић директор је микро предузећа у Љубљани. Зато сам обавља и све друге послове, а послодавац је српска фирма са седиштем у Пожеги. Овакав пословни потез олакшава пословање за земљама Европске уније.

"И сва роба иде из Словеније, јер је то пуно лакше за њих, не брине се за превоз, не брине се за царину, каже Марко Кавчић, директор предузећа "Тојо окови" из Љубљане.

Оснивач тог предузећа, Драгослав Благојевић, некада подофицир чији је специјалност била мотор на "мигу 29", изабрао је да у цивилству породичну радњу претвори у предузеће по европским стандардима и то сопственим снагама.

"Ја мислим да држава треба да се бави стварањем амбијента и пословне климе која би одговарала, ствараоцима и фирмама које желе да напредују, које желе да покажу свој патриотизам кроз бизнис", каже Драгослав Благојевић, директор "Тојо окови" у Пожеги.

А тај патриотизам Пожежани су доказали убедивши да на један од најзначајних међунарнодних сајмова репроматеријала за намештај наступе и комшије из Чачка. Тако су отворили тржиште ЕУ, Русије и Америке.

"Једнак број контаката и из других земаља. Чак смо имали посећеност и из Русије и из Северне и Јужне Америке. Мислим да ћемо имати јако добре резултате након овог сајма", каже Владимир Петровић, менаџер продаје "Дигител" из Чачка.

Да српска привреда има шта да понуди, сведоче пословни људи из земаља које постављају стандарде.

"Због флексибилности, рокови се поштују и све је просто једноставније", каже Кристоф Винсент, дизајнер компаније "Алсапан" из Француске. 

"Јединствен производ, какав ми нисмо имали прилике да видимо до сада у Немачкој или на другим сајмовима у Европи", наводи Анита Унтерпириан, директорка компаније "М3 контрол" из  Минхена.

Пожежани већ пет година бране боје Србије, на СИЦАМ сајму, а тек од ове године још једна српска фирма из Чачка им се у томе придружила. Обе су на тај начин обезбедиле нове уговоре и извозне послове.

Србија има шта да понуди европском и светском тржишту, али је неопходно активније учешће привредника на међународним манифестацијама каква је ова у Италији. 

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

субота, 21. септембар 2024.
17° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи