Екипа РТС-а обишла радове на ауто-путу за Бар, 19 мостова у Црној Гори

На траси ауто-пута Београд – Јужни Јадран, Србија би, како је планирано, до краја године требало да има укупно 103 километра урађеног пута, а Црна Гора завршетак своје прве деонице, од Подгорице до Матешева, код Колашина, очекује 2019. године. И са једне и са друге стране границе, изградња захтевних и компликованих делова ауто-пута поверена је кинеској корпорацији ЦЦЦЦ и њеној компанији ЦРБЦ, које су у Србији већ саградиле Пупинов мост Земун–Борча.

Пет огромних стубова над реком и кањоном Мораче откривају контуре моста који се гради на првој деоници црногорског дела ауто-пута Бар–Београд. Од Подгорице до Матошева код Колашина дуга је 41 километар, а када буде завршена, путовање ће са сат и по бити скраћено на 25 минута.

Имаће 19 мостова и 16 тунела, а мост Морачица, дуг 960 метара, најкомплекснији је део тог пројекта.

"Сложеност изградње није само у његовој висини ни у ширини – ми смо, рецимо, у појединим фазама морали да наливамо бетон у континуитету 54 сата, а због конфигурације терена, имали смо и отежан приступ механизацијом", истиче директор градилишта на првој секцији Зоу Зенг.

Највиши стуб моста ће расти до 161 метра, а сада се дошло до 140 метара. Свих пет стубова моста Морачица биће завршени до октобра ове године и тада ће почети њихово повезивање.

А колики је то градитељски подухват илуструје и податак да овде ветрови знају да дувају 100–150 километара на сат".

Ова деоница ће заменити пола века стару, и за путнике најопаснију, магистралу дуж кањона Мораче.

Од Колашина, траса преко Андријевице води ка граници са Србијом у Бољарима. И то је прилика за наставак сарадње са кинеским компанијама: ЦЦЦЦ већ ради деоницу Сурчин–Обреновац, а са Владом Србије је потписала меморандум о сарадњи на пројектима изградње деоница Коридора 11: Прељина–Пожега и Пожега–Бољаре.

"Наша компанија је изузетно вољна и заинтересована да, зарад економског развитка у целом овом региону, са владама свих земаља, наставља да комуницира и развија инфраструктурне пројекте", рекао је генерални директор ЦРБЦ Хеј Шићанг.

Модерна саобраћајница, којој гравитира око 4,7 милиона становника, повезаће јадранске са лукама на Дунаву и даље, са целом мрежом паневропских коридора.

Омогућиће бржи проток робе и услуга, а њеном изградњом, уз Коридор 10, Србија ће постати саобраћајно чвориште у овом делу Европе.

Број коментара 7

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 19. септембар 2024.
15° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи