Отворена деоница ауто-пута од Пирота до Димитровграда

Ауто-пут од Пирота до Димитровграда, у дужини од 30,5 километара, на источном краку Коридора 10, завршен је и од данас је отворен за саобраћај. Председник Србије Александар Вучић поручио да ћемо остварити план и циљ – 1.200 километара ауто-путева у Србији.

Ауто-пут од Пирота до бугарске границе је свечано отворио председник Вучић код петље Пирот Исток, на око шест километара од Пирота. 

За саобраћај је отворено нових 7,35 километара на деоници Станичење – Пирот Исток (која је укупне дужине 16,64 километара), затим деоница Пирот – Димитровград дужине 14,4 километара и обилазница око Димитровграда дужине 8,3 километара.

Председник Србије Александар Вучић отворио је ауто-пут уз поруку да се неће стати, све док се не оствари јасан план и изузетан циљ – 1.200 километара ауто-путева у Србији.

Вучић је рекао да је изузетно задовољан учињеним: "Мој осмех данас 'дуг' је 30,5 километара".

Како је рекао, очекује ускоро и договор о ауто-путу Ниш–Плочник, односно о делу трасе Ниш– Приштина, којим ћемо се повезати са нашим народом на КиМ, али и Албанцима у Албанији, а Ниш да постане раскршће свих путева.

Спојићемо целу Србију и направићемо јасну целину од наше земље, рекао је председник Србије.

"Омогућићемо људима из било ког дела земље да раде и да буду своји на своме. То је оно што радимо и градимо, то су нове инвестиције, нова радна места", поручио је Вучић.

Истакао је да циљ Србије никада није био да буде одсечена и неразвијена, већ развијена, богата и повезана путевима, преко којих би сви могли да дођу код нас, а ми да видимо где идемо. 

Председник Србије рекао је да се резултати политичара мере, између осталог, километрима ауто-путева, пруга, али и животним стандардом. Изразио је уверење да ће у том смислу грађани кроз коју годину "измерити" сами да ли су власти радили или не.

"Ауто-пут као крвоток који храни нашу земљу" 

Александар Вучић је подсетио да смо деценијама слушали прича о ауто-путу који би спојио Софију са Београдом и Истанбулом, а та прича је сада – реалност.

Указујући да ће овај ауто-пут моћи да послужи и као резервна писта за авионе, рекао је да су огроман посао обавили људи који су, градећи пут, мењали конфигурацију и пејзаж овог дела Србије.

Позвао је грађане да дођу у Белу Паланку, Пирот, Бабушницу и сва остала места у источној Србији, да виде колико је наша држава лепа. 

Ауто-путем, према његовим речима, успоставља се "крвоток" који ће да "храни" сваки део наше земље, и који повезује нашу лепу Србију, како нико више не би био одвојен од света.

"Дајемо земљи оно што јој је највише потребно за напредак и развој. Све што људи буду стварали овде, од ћилима и аутомобилских гума, сада је за 30 километара ближе осталим деловима Србије и Европи", подвукао је Вучић.

Овај ауто-пут, према његовим речима, важан је за будућност и економију, као и доказ да можемо да се дохватимо тако важног посла.

"Ово је платила Србија, њени грађани. Можемо да добијемо повољне кредите, али ово смо платили, на шта треба да сваки грађанин буде поносан. Пут је доказ шта и колико можемо, а сваки нови пут је за нас доказ шта желимо да будемо – Европа по начину на који желимо да живимо", нагласио је Вучић.

Указао је и на одличан квалитет отвореног ауто-пута и његове инфраструктуре, рекавши да ће свако ко њиме путује имати осећај као да путује европским ауто-путевима, а тунели на њему су лепши од Швајцарских.

Најавио је да ће бити завршен и Коридор 11, да ће се спјити цела Србија, бити направљена једна целина од наше земље, повезани сви градови.

"Омогућићемо људима да из било ког дела земље раде било где, мешају се, уче било где, да буду своји на свом", рекао је Вучић.

Додао је да ауто-пут доноси и нове инвестиције, радна места, те да сваки путоказ представља доказ да знамо где идемо и којом брзином, као и колико нам треба до циља.

"Када смо кренули у реформе наш став је био да прави градитељи не иду тамо где су путеви проходни, већ где их нема. Само тако можемо градити путеве", поручио је Вучић.

Истакао је да, када завршимо наше "дугачко путовање", сав рад и труд, и "Србија ће имати осмех дугачак 1.200 километара".

Замолио је директоре Коридора и Путева Србије да омогуће бољу приступну мрежу грађанима овом ауто-путу.

"Не радимо путеве да би их сликали за телевизију, већ да људи боље живе и инвеститори дођу у овај крај", поручио је Вучић.

"У пуном профилу до бугарске границе у мају наредне године"

Председник Србије најавио је да ће до Нове године бити отворен готово цео источни крак Коридора 10, осим деонице Банцарево - Црвена Река, која ће бити отворена у мају наредне године.

"Онда ћемо имати у пуном профилу ауто-пут до бугарске границе у мају. Кад Бугари заврше свој део, имаћемо пут до Истанбула", рекао је Вучић.

Поновио је да ће готово цео пут бити отворен до Нове године, иако су како је рекао, многи у то сумњали и говорили како радово касне.

Вучић је поновио да очекује ускоро и договор о ауто-путу Ниш - Плочник, чиме ће, указао је, Ниш постати право средиште и раскрница, а то ће значити још већи број инвеститора.

"Кренућемо и са путем Чачак - Пожега, дужине 31 километар. То је јако скупа и тешка деоница. И овде око Градиње ће нам бити потребни добри инжењери, а затим идемо и на Моравски коридор, Прељина - Чачак - Краљево, Трстеник - Појате", рекао је председник Србије. 

Подсетио је да је у плану изградња Фрушкогорског коридора, као и брза саобраћајница Шабац - Лозница.

Вучић је додао да се нада да ће Србија моћи да помогне РС у изградњи 15 километара пута од Раче до Бијељине.

Михајловић: Да градимо путеве и да се повезујемо

Потпредседница владе и министарка саобраћаја Зорана Михајловић истакла је да је отварање ауто-пута од Пирота до Димитровграда само део завршеног посла, те додала да нас чека још посла, на коридорима 10 и 11, као и на неким другим путевима.

Михајловићева је посебно захвалила радницима који су радили на изградњи ауто-пута, као и грађанима на поверењу у председника и владу Србије за све што раде.

В. д. Директора "Коридори" Зоран Бабић изјавио је да је веома поносан јер се у саобраћај пушта модеран, савремен и безбедан ауто-пут.

Бабић је рекао да је тај ауто-пут важан не само за локалне самоуправе кроз које пролази, овај део Србије већ и за читаву земљу.

"Пуно и напорно смо радили, а да би постигли циљ морали смо да изградимо 26 мостова, две петље, два тунела, изместили смо 800.000 метара кубних стенске масе..." рекао је Бабић.

Као посебност ауто-пута и куриозитет Бабић је назначио да у делу од 2.400 метара ауто-пут по потреби претвара у аеродромску писту што је, навео је, специфичност тог дела Коридора 10.

Директорка канцеларије Европске инвестиционе банке (ЕИБ) за западни Балкана Дубравка Негре истакла је да овај део паневропског коридора 10 спаја Србију не само са Бугараском, већ и Аустријом и западном Европом.

Указала је да је ЕИБ ангажован и на јужном краку Коридора 10.

"Улагање у инфраструктуру не доприноси само економском расту, већ и отварању нових радних места. Проценили смо да ће радови на овом краку обезбедити нових 18.000 радних места, као и даљих 100 који ће радити на одржавају и управљању путем", објаснила је Дубравка Негре.

Посебно је похвалила Коридоре Србије за вредан и успешан рад, указујући да је ЕИБ исплатила недавно у једном дану Коридорима 77 милиона евра, што је доказ, како је констатовала, успешног рада.

Председник РС Милорад Додик истакао је да је данашњи дан важан за целу Србију и нарочито за југ земље, те да отварање ауто-пута није само улагање новца и нова радна места, већ је то цивилизацијска промена за тај крај.

"Политичари и они који се баве јавним послом вреде онолико колико оставе иза себе, а председник Вучић и Влада Србије могу да виде низ путева, школа, водовода, које су изградили, свега што диже стандард Србије и јача наш национални понос", рекао је Додик.

Поручио је да је РС загледана у Србију, да јој жели најбоље, моћ и снагу, јер без Србије нема развоја региона.

"Бићемо заједно и никада нисмо били више заједно, захваљујући председнику Србије који није престајао да се интересује за проблеме и да даје допринос у њиховом решавању", рекао је Додик.

Два тунела, седам мостова

Источни крак Коридора 10, од Ниша до границе са Бугарском, дуг је око 86,9 километара.

На обилазници око Димитровграда је у саобраћај пуштено 6,5 километара у пуном профилу и 1,77 километара у полупрофилу. 

На обилазници се налазе два тунела Прогон – дужине један километар и тунел Пржојна Падина – дужине 350 метара. 

На тој деоници се налази и седам мостова од којих је најдужи мост бр. 4 који се налази између два поменута тунела, а његова дужина је 491 метар.

Код Димитровграда се налази и засек Градиње дубине више од 30 метара, што је и најтежи део трасе, а на изласку је петља Градиње. 

На обилазници око Димитровграда радове је финансирала Светска банка, а извођач је била грчка компанија "Актор".

Тунеле Прогон и Пржојна Падина је градила грчка фирма "Терна С.А".

На деоници Пирот исток – Димитровград радови се финансирају из зајма Европске банке за обнову и развој (ЕБРД). Извођач радова је била компанија "Trace Group Hold PLC".

На тој деонци су направљена четири моста, четири надвожњака и два подвожњака, укупне дужине 511 метара. 

Део трасе у дужини од 2,3 километара је предвиђен за слетање авиона у случају потребе, а комплетан попречни профил писте је ширине 25,4 метара. 

Наиме, на пределу између пиротских села Војнеговац и Суково, у дужини од 2,3 километра, остављена је могућност да се бочна заштитна ограда и сигнализација уклоне како би пут био прилагођен слетању авиона у посебним ситуацијама.

На деоници Станичење–Пирот Исток завршена је друга половина, од тунела Сарлах до петље Пирот Исток.

Радове на тој деоници изводи "Актор", а финансирају се из средстава Европске инвестиционе банке (ЕИБ).

Раније су пуштене у саобраћај деонице Црвена Река – Чифлик и Чифллик–Станичење, које су дуге укупно око 25 километара.

Такође, завршен је већи део радова на деоници Просек - Црвена Река у дужини од 22,5 километара.

За трасу и мостове на делу Просек – тунел Банцарево су ангажовани "Актор" и "Терна", као и део тунел Банцарево – Црвена Река, док је на градњи тунела Банцарево ангажована "Субтера А.С".

Број коментара 9

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 25. април 2024.
13° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво