Кинези у Србији на 15 пројеката вредних шест милијарди долара

Укупна вредност највећих заједничких пројеката Србије и Кине достигла је цифру од шест милијарди долара, од чега је за пројекте на којима се тренутно ради издвојено 2,5 милијарди долара, сазнаје "Танјуг" у Влади Србије.

Кинески неимари, инвеститори из области банкарства, стручњаци за производњу челика и други, ангажовани су тренутно на 15 пројеката у Србији, а како је речено Танјугу у Влади, нове инвестиције са кинеским партнерима процењене су на 3,5 милијарди долара.

Радови на изградњи ауто-пута на Коридору 11, на деоници Сурчин - Обреновац, чијом динамиком није задовољно Министарство грађевинарства и које ће данас обићи председник Србије Александар Вучић са сарадницима и амбасадор Кине Ли Манчанг, само је један од тих пројеката.

До сада се заједнички радило на изградњи моста Земун-Борча, обилазници око Београда, а отворена је и прва кинеска банка у Србији "Bank of China".

Кинески инвеститори уложили су средства и у |елезару и Луку у Смедереву, термоелектрану Костолац, а наредне године очекује се завршетак радова на изградњи Кинеског културног центра у главном граду, чија вредност се процењује на 45 милиона долара.

Кинези највише раде на инфраструктурним пројектима у нашој земљи, изградњи путева и железничког саобраћаја, на Коридору 11, брзој прузи Београд-Будимпешта, а у плану је Фрушкогорски коридор од Мишелука, кроз Петроварадин до Жежељевог моста у Новом Саду.

Половином наредног месеца, поручено је из Министарства трговине, кренуће први летови Београд-Пекинг, преко Прага, док, како су најавили, следеће године биће успостављена и директна линија са Пекингом из главног града.

У области телекомуникација, партнери са Далеког Истока, повезали су се са српским "Телекомом", те је Србија потписала вишегодишњи уговор са компанијом "Хуавеи", који подразумева набавку опреме, услуга и радова од те компаније, у циљу модернизације фиксне мреже.

Вредност ове инвестиције процењена је на око 150 милиона долара.

Грађевинске пројекте у Србији реализују међународне компаније попут, "Shangdong High speed Group", која ради на Изградња Коридора 11 на деоницама Обреновац-Уб и Лајковац-Љиг, а пројекат је процењен на 333,7 милиона долара.

Конзорцијум кинеских компанија CRBC, ангажован је на изградњи Коридора 11 на деоници Сурчин - Обреновац, а посао, кажу у надлежном министарству грађевине, вреди 233,96 милиона долара.

Министарство грађевинарства је најавило завршетак радова на овој деоници за 2019. годину.

Деоницу Прељина-Пожега у дужини од 31 километра на Коридору 11 покрива друга кинеска компанија, Корпорација за путеве и мостове (CCCC), а паралелно са путевима кренуло се и у модернизацију железничке инфраструктуре.

Тако је рад на ревитализацији брзе пруге Београд -Будимпешта поверен Конзорцијуму China Railway International и CCCC, а почетак изградње се очекује у новембру ове године.

Ради се о деоницама на рути Београд-Стара Пазова дужине 34,5 и Нови Сад - Суботица дужине 108 километара чија вредност премашује 350 милиона долара.

Након завршетка радова, према најави надлежног министарства, возови ће на овој деоници између два главна града, Београда и Будимпеште, моћи да иду и до 200 километара на час.

Кад је реч о ауто-путу Сурчин - Обреновац, дугој 17,6 километара, радови на њеној изградњи почели су 1. марта ове године.

На тој деоници се гради и нови мост преко Колубаре и Саве код Обреновца, који ће бити дуг око 1,7 километара.

Цела деоница би требало да буде завршена до краја 2019. године (рок је 32 месеца).

Радове изводи кинеска компанија CCCC заједно са домаћим подизвођачима.

Укупна цена изградње аутопута Сурчин-Обреновац је 208 милиона евра, укључујући и мост преко Саве и Колубаре.

Пројекат се финаснира из кредита кинеске Ексим банке, финансијер је Влада Србије преко Министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, а инвеститор је ЈП "Путеви Србије".

Предвиђена је изградња ауто-пута у пуном профилу, са четири возне и две зауставне траке.

Пројекат укључује изградњу моста преко Саве и ушћа реке Колубаре, надвожњака преко железничке пруге Остружница-Батајница, као и две петље - Сурчин и Обреновац.

На деоници Сурчин - Обреновац биће укупно седам мостова и четири надвожњака.

Тај ауто-пут ће омогућити спајање коридора 11 и 10 преко обилазнице око Београда на петљи Сурчин.

Заједно са деоницама у изградњи, од Обреновца до Уба и од Лајковца до Љига које исто ради кинеска фирма, укупне дужине 50,2 километра и већ завршеним деоницама Уб-Лајковац (где су радиле домаће фирме) од 12,5 км и Љиг-Прељина (Азербејџанци) од 40,3 километра требало би ове године да буде готов цео потез аутопута у дужини од 120 км од Београда до Прељине.

Са кинеском компанијом CCCC се воде разговори и за наставак градње Коридора 11 од Прељине до Пожеге, за коју је потписан моморандум у Кини.

Очекује се да ће и за ту деоницу бити потписан комерцијални уговор, као и уговор о финансирању, у новембру у Будимпешти на састанку Кине са 16 европских земаља.

Да би био комплетан ауто-пут до границе са Црном Гором остаје да се изгради деоница од Пожеге до Бољара која ће, према првим проценама, коштати скоро две милијарде евра.

Број коментара 17

Пошаљи коментар
Види још

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 20. септембар 2024.
22° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи