Вучић на постављању 111. носача на мосту Врла у Владичином Хану

Председник Србије Александар Вучић присуствовао је "лансирању" 111. носача са обе стране моста Врла у Владичином Хану, који је са 644,4 метра најдужи мост на јужном краку Коридора 10.

Председник Србије Александар Вучић изјавио је данас да је задовољан резултатима радова на изградњи коридора, али да увек може брже.

Радови кроз Грделичку клисуру биће суштински завршени до краја године, напоменуо је, док ће се један део радити и у марту-априлу идуће године. 

Вучић је, говорећи о деоници Српска кућа – Левосоје, рекао да је ту проблем што су све наши извођачи и немају довољно армирача за бетон, те их "увозимо" из Албаније и Македоније. 

Новинаре је интересовао коментар председника на писање једног дневника о приватном животу директора "Коридора Србије" Зорана Бабића, на шта је Вучић рекао да ти што то пишу мисле да су много паметни "када се завитлавају са човеком": "Најважнији су резултати рада, а приватан живот треба оставити по страни."

"Мене интересује како ради, колико је посвећен, вредан...", рекао је Вучић и оценио да они који пишу о нечијем приватном животу на такав начин више говоре о себи него о ономе кога помињу.

Он је додао и да 40 година нешто није рађено, да се сада прави проблем да ли нешто касни неки месец и поручио да стално нешто причају они што нису радили и не раде ништа. 

Како је рекао, најупечатљивији пример тога је стање у "Гоши", коју су "ти исти" приватизовали, продали, опљачкали, узели паре и стрпали их у своје џепове, а сада би да протестују, не ваљају им нове фабрике које долазе...

"Раме уз раме са развијенијим земљама"

Председник Србије, који је присуствовао "лансирању" носача са обе стране моста Врла, оценио је да такве објекте немају ни много развијеније земље од Србије. 

Вучић је захвалио радницима на преданости и додао да се нада да ће сви грађани Србије бити поносни због тога што смо способни и што смо успели да тако нешто направимо.

Како је рекао, без обзира на то колико смо изгубили у протеклих 40-45 година, приближавамо се крају једног великог посла, а премостиће се и Грделичка и Сићевачка клисура. 

Председник је, нагласивши значај ауто-путева и квалитетних саобраћајница, навео пример ауто-пута Љиг–Прељина и рекао да од када је отворен није било жртава саобраћајних несрећа на том делу, што говори о томе колико је важно имати квалитетне и безбедне саобраћајнице. 

Он је најавио и скори обилазак других радова на ауто-путевима, али подвукао да када постављате много високе циљеве и када имате суфицит у буџету као што га сада има Србија, може о реализацији тих циљева и да се размишља и да се спроводе.

У том смислу Вучић је указао и на значај добрих путева за долазак инвеститора. 

"Захвалан сам и срећан што сам председник земље која је успела да се избори са стварима са којима пре нисмо успели да се изборимо", рекао је Вучић. 

На најтежној деоници кроз Грделичку клисуру ових дана је почело и постављање првог асфалта и изводе се интензивни радови дуж целе трасе јужног крака.

Мост Врла се налази на деоници тунел Манајле – Владичин Хан, радове изводи шпански конзорцијум "Азви-Рубау", а уговор се финансира из кредита Светске банке.

Мост је у фази интензивне изградње, а протеже се преко реке Врле и државног пута Владичин Хан – Сурдулица.

Мост је на 14 распона дужине по 45 метара које савладава укупно 140 носача висине 2,20 метара, дужине 44 метра и тежине од 87 тона сваког, што даје укупну дужину свих носача – греда од 6.160 метара и тежину од 12.180 тона.

Горња конструкција моста је ослоњена на 30 стубова, са највећом висином од преко 62 метра, који су фундирани системом шипова – дубоког фундирања.

У овај мост се уграђује 4.392 тона арматуре и 25.500 метара кубна бетона.

Од укупно 140 претходно напрегнутих носача, применом система лансирних решетки са обе стране моста, поставља се тренутно 111. носач.

Пројектом је предвиђена изградња ауто-пута у пуном профилу у дужини од око шест километара и петље Владичин Хан.

Укупна дужина локалних путева за изградњу на овом пројекту је два километра.

Деоницу карактеришу дугачки и високи бетонски мостови, од којих су највећи: мост Џемен До дужине 494,4 метра и мост Врла у Владичином Хану.

Осим ових, пројектом је предвиђена изградња још три моста, и то: моста преко потока Осларци дужине 118,7 метара, моста Глиниште дужине 190,3 метра и моста преко потока Чивлак дужине 115,3 метра, као и изградња петље Владичин Хан са надвожњаком и мостом прилазног крака преко реке Врле.

Почело је и асфалтирање деонице ауто-пута Грделица – Царичина долина на Коридору 10.

У питању је траса ауто-пута и мостови од тунела Предејане до Царичине долине, дужине 4.650 метара.

Инвеститор тог пројекта су "Коридори Србије", док је извођач ЈВ "Trace group hold plc-Mostovik" из Бугарске.

Извођење ових радова финансира Европска инвестициона банка (ЕИБ), а уговорена вредност радова износи 37,51 милион евра.

Део Коридора 10 кроз Грделичку клисуру за грађевинаре представља велики изазов и изузетно је технички захтеван терен за изградњу. Аутопутна траса у изградњи кроз Грделичку клисуру је укупне дужине 26,3 километра.

Ауто-пут до македонске границе недостаје још само на деоници Коридора 10 Српска кућа – Левосоје, код Бујановца, у дужини од око осам километара, тако да на јужном краку Коридора 10 кроз Србију недостаје укупно око 34 километра.

Радови у клисури на свих шест деоница изводе се у веома сложеним теренским условима, чему доприносе непосредна близина магистралног пута и магистралне пруге и вијугаво речно корито Јужне Мораве.

На овој траси се граде и 33 моста, два тунела, две саобраћајне петље – Предејане и Владичин Хан, више од 56 бетонских и 34 земљаних/камених потпорних зидова укупне дужине од преко 14,6 километара, заштита и обезбеђење стабилности косина изнад аутопутне трасе, 20 регулација речног корита дужине око пет километара, конструкције за одводњавање, техничка инфраструктура и друго.

Број коментара 11

Пошаљи коментар
Види још

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 20. септембар 2024.
27° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи