Београдски аеродром добио сертификат да испуњава европске норме

Аеродрому "Никола Тесла" у Београду уручен је сертификат о постизању највиших безбедносних стандарда, чиме се сврстао у нешто више од 25 одсто аеродрома у државама чланицима ЕУ које су до сада испуниле стандарде прописане Уредбом Европске комисије. Најкасније до краја године биће познато ко ће званично бити концесионар за аеродром "Никола Тесла", каже министарка Зорана Михајловић.

Том Уредбом из фебруара 2014. су утврђени захтеви и административне процедуре у вези са аеродромима, а њен циљ је постизање највиших безбедносних стандарда на аеродромима широм ЕУ кроз примену јединствених стандарда и препоручене праксе и применом искустава и најсавременијих научних и технолошких достигнућа у области аеродрома.

Сертификат је в. д. генералном директору Аеродрома "Никола Тесла" Саши Влаисављевићу уручила директорка Директората цивилног ваздухопловства Србије Мирјана Чизмаров, у присуству потпредседнице владе Зоране Михајловић која каже да је поносна на то што ваздушни саобраћај јесте део ЕУ и што је аеродром "Никола Тесла" испунио све стандарде који се траже од свих европских аеродрома. 

"Посебно смо поносни што смо у тој малој групи европских аеродрома који су испунили све стандарде по свим питањима, од техничких карактеристика, квалификације запослених, свих услуга и свега што један савремен и модеран аеродром треба да поседује", наводи Михајловићева. 

Каже да је поносна исто као и прошле године када су испуњени сви услови да Србија успостави директан ваздушни саобраћај између Београда и САД што, каже, уопште није једноставно, и једина смо земља у региону која је такве услове испунила. 

Ове године планирано 5, 5 милиона путника 

Уручивање сертификата је, каже, важно за будућност развоја аеродрома. 

"Искрено се надам да ћемо ми достићи и број путника 5,5 милиона колико планирамо ове године и за неких десетак година од 17 до 20 милиона путника", рекла је министарка. 

Чизмаров је навела да о обиму и комплексности поступка сертификације аеродрома најбоље говори податак да је до краја априла ове године свега нешто више од 25 одсто аеродрома у држвама цлцаницама ЕУ испунило услове из Уредбе. 

Каже и да неке државе са врло развијеном ваздухопловном индустријом, попут Аустрије, Белгије, Грчке, Мађарске и Румуније у том периоду нису сертификовале ниједан од својих аеродрома, док су неке сертификовале врло мали број аеродрома, као Немачка која је сертификовала само један од укупно 32 аеродрома на њеној територији. 

"Према доступним информацијама, остале државе у окружењу које нису чланице ЕУ, још нису започеле поступак преузимања Уредбе ЕК", каже Чизмаров и наводи да је државама цланицама ЕУ остављен рок до краја 2017. године да сертификују аеродроме на које се Уредба односи.

Влаисављевић је након што му је уручен сертифакт рекао да је част и велика привилегија бити међу 25 одсто европских аеродрома који су сертификовани. 

Навео је да аеродром "Никола Тесла" има годишње више од милион путника и 50.000 тона робе. 

Истакао је велике заслуге заједничког тима - министарста, директорат, "Ер Србије" и аеродрома. 

"Последица такве сарадње је да смо у ове три године постигли најбоље пословне резултате. Ово је 55. година, јубиларна година ародрома Никола Тесла на овој локацији и ова ће година остати златним словима уписана у историји као најуспешнија како по броју путника и авиоперација, тако и у финансијском смислу", рекао је Влаисављевић. 

До краја године познат концесионар 

Потпредседница владе и министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић изразила је наду да ће најкасније до краја године бити познато ко ће званично бити концесионар за аеродром "Никола Тесла" у Београду, уколико испуни све услове.

"Сва искуства која смо имали из разних ситуација, плус наш стратешки интерес, а то је да се аеродром даље развија, јер му за то треба, ми смо инкорпорирали у оно што хоћемо да видимо од самог концесионог уговора", рекла је Михајловић одговарајући на питање новинара. 

На том послу се, каже, врло пазљиво и танано све ово време ради. 

"Пажљиво пратимо и претходна и садашња искуства свих који се налазе у било ком процесу концесије", наводи Михајловићева. 

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

среда, 24. април 2024.
15° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво