Модернизован део барске пруге од Ресника до Вреоца

Завршена је реконструкција и модернизација барске пруге од Ресника до Вреоца у дужини од 35 километара и та деоница је званично пуштена у саобраћај. Воз је са Главне железничке станице Београд испратила министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић.

Возови на тој деоници сада могу да саобраћају брзином до 120 километара на сат.

Пуштању деонице у саобраћај присуствовао је и амбасадор Русије у Србији Александар Чепурин.

Ресник - Вреоци су прва фаза укупних радова на обнови деонице Ресник - Ваљево, дужине 77 километара, која је део Анекса 4.1 основног Уговора о руском државном кредиту за модернизацију српских железница од 800 милиона долара.

Завршетак комплетне деонице Ресник - Ваљево планиран је за половину новембра 2017.

Михајловићева је рекла да ће се завршетком обнове те деонице путовање скратити на један сати и 15 минута - са два сата и 10 минута.

"Надамо се да ћемо у наредних годину или две покренути и реконструкцију и модернизацију комплетне барске пруге кроз Србију. Да је вратимо поново на пројектоване брзине. Процењена инвестиција за то је око 220 милиона евра и радимо на томе, разговрамо са партнерима о томе надамо се да ћемо с почетка јесени имати конкретне информације о томе", нагласила је министарка.

Вредност радова на деоници Ресник - Ваљево износи око 80 милиона долара, а учешће Србије као инвеститора је 15 одсто.

Пројектну документацију је урадио Саобраћајни институт ЦИП, а радове изводи руска компанија "РЖД Интернешенел" са домаћим подизвођачима.

Реконструкција тог дела магистралне пруге започела је 7. јула 2016. године.

број коментара 1 пошаљи коментар
(понедељак, 17. јул 2017, 13:59)
anonymous [нерегистровани]

Brzine DO

Problem je što normalan čovek kada čuje da je najveća brzina "do 120 km/č" smatra da je to redovna brzina na čitavoj koja se smanjuje samo kada ima problema. Nažalost, tzv "PR" odeljenja koja pišu takve budalaštine znaju da je istina drugačija i da se te brzine obično retko gde postižu. Recimo, od Beograda do Novog Sada takođe postoji deonica na kojoj voz navodno postiže brzinu od skoro 120 km/č, ali to traje svega nekoliko minuta, a izlazak iz stanice, pa sve do prelaska na Novi Beograd vrši se brzinom do 10 km/č! Dakle, kada kažete da vozovi na ovoj deonici mogu da idu i 120, na šta tačno mislite? Da li vozovi odmah iz stanice ubrzavaju do 120 i koče tek na kraju (i eventualno na nekom semaforu)?