Пуштена у саобраћај пруга Винарце–Ђорђево, брзина возова 120 километара на сат

Реконструисана пруга Винарце–Ђорђево, на којој је брзина возова повећана са 50 на 120 километара на сат, свечано је пуштена у саобраћај у присуству премијера Александра Вучића, у железничкој станици "Лесковац".

Премијер Александар Вучић изјавио је на отварању пруге Винарце–Ђорђево да изградња и модернизација пруга у Србији не касне, али да касне путари на Коридору 10 и да ће зато вршити притисак како би све било готово у предвиђеном року.

Вучић је рекао да је данас отворена трећа, "јужна" деоница дуга 15 километара на железничком Коридору 10 и истакао да је циљ да буде модернизован цео железнички правац од Ниша до Македоније како би грађани возом могли да стигну до Ниша за 40 минута и да буду у Београду за укупно два и по сата.

Навео је да су на том железничком правцу остале још четири деонице и да за завршетак 340 километара пруге на Железничком коридору 10 недостаје око 700 милиона евра.

Улагање доноси више путника и преузимање примата у теретном саобраћају.

"Кроз Румунију и Бугарску 15 сати им је брже него кроз Србију, када ми ово будемо направили пола карго саобраћаја ћемо да им преузмемо, ви ћете зарађивати више, имаћете више и ви ћете моћи да добијате више и то је оно што је наша дужност", истакао је Вучић.

Истакао је да руске железнице, које модернизују српске пруге, добро и вредно раде и да не касне ни дан.

"Сви остали нам пробијају рокове и данас ћу да вичем када будем обилазио радове на путном Коридору 10, зато сам већ и викао безброј пута, јер не вичем зато што волим већ зато што се борим за вас и добре резултате, јер то је оно што сте ви уосталом платили", рекао је Вучић обраћајући се грађанима.

Критиковао је домаће путаре који су ангажовани на Коридору 10, на југу Србије, "Српска Кућа – Левосоје", објаснивши да је говорио министарки Михајловић да они то неће завршити на време, и сад се "из авиона види да је био у праву".

Вучић је поменуо да ће се ове године у Србији градити и модернизовати око 255 километара пруга, биће завршена модернизација барске пруге од Ресника до Ваљева дужине 77,7 километара, након чега ће грађани стизати од Београда до Ваљева за мање од сат. 

Ове године ће почети и модернизација пруге Београд – Стара Пазова и Стара Пазова – Нови Сад, дужине за обе деонице 75 километара.

Тада ће и возови уместо брзином 30 до 50 километара на сат возити 100 до 120 километара на час, рекао је Вучић, додајући да ће Србија градити још брже пруге и да ће земљу премрежити ауто-путевима.

Министарка грађевинарства и саобраћаја Зорана Михајловић рекла је да је на три јужне деонице, чија је модернизација данас завршена, брзина возова већ повећана са 30 и 50 на 110 километара на сат.

Рекла је и да је циљ да тако буде на целом железничком Коридору 10, те нагласила да Министарство има добру сарадњу са руским железницама и захвалила је што раде и пројектују у Србији и запошљавају домаће раднике и компаније.

"Хвала им на искуству и технологији које су за нас веома важне", рекла је Михајловићева. 

Вршилац дужности генералног директора инфраструктуре Железнице Србије Душан Гарибовић рекао је да је рок за завршетак деонице Винарци–Ђорђево био 8. мај, а да је пруга завршена 23. априла, те додао да се с радовима журило како би грађани могли да користе возове на прузи током првомајских празника.

Финансијски директор главног извођача радова "РЖД Интернешнела" Андреј Каљини рекао је да се пројекат у Србији реализује у договореној динамици и често пре рока, подсетивши да је та фирма реконструисала три деонице на северу, а сада три на југу земље.

"Ово је шеста деоница коју реконструшемо у Србији и задовољство нам је што је урађена и пре рока, мада није било лако", истакао је Калињин. 

Захвалио је ресорном министарству и Влади на подршци, а и српским железницама.

Градоначелник Лесковца Горан Цветановић рекао је да је у оквиру тог пројекта реконструисано и урађено 11 путних прелаза, од тога четири у граду, и да је тако решен велики дугогодишњи проблем безбедности саобраћаја у Лесковцу, захваливши што ће Лесковчанима коришћење железничког саобраћаја бити удобније.

Модернизацијом и реконструкцијом дела Винарце–Ђорђево, у дужини од 15 километара, завршене су све три "јужне" деонице, укупне дужине 46,5 километара, на међународном железничком Коридору 10 између Ниша и Прешева, уз финансирање из руског кредита.

"Сваки посао за нас је врло битан и, што се каже, и за нас младе посебно због стварања неког искуства", истакао је Небојша Стевановић, шеф градилишта компаније "Азви рубау". 

Радови на деоници Винарце–Ђорђево завршени су 15 дана пре превиђеног рока, а њихова вредност је око 9,5 милиона долара. Радове у вредности од 30,4 милиона долара на све три деонице изводила је компанија Руских државних железница "РЖД Интернешнел", са домаћим произвођачима.

Почетак радова на три "јужне" деонице на Коридору 10 почели су 18. априла 2016, а укупна вредност радова је 30,4 милиона долара.

Последња реконструкција деонице Винарце–Ђорђево обављена је 1965. године.

У оквиру пројекта реконструисано је 11 путних прелаза, од чега су четири у самом граду. Само за уређивање тих прелаза утрошено је 400.000 долара.

Деоница Винарце–Ђорђево налази се на прузи Ниш – Прешево – државна граница, укупне дужине од 161 километар.

Посао машиновође на реконструисаним пругама много је лакши.

"Безбедност саобраћаја је на много већем нивоу, тако да је у суштини много боље", истиче машиновођа Милош Вељковић.

Од Винарца до Дјордјева тачно 15.015 метара. Путовање сада брже и удобније.

"Ово је три пута јефтиније, тако да је идеално за људе и мало по мало љиди ће да се враћају на воз", каже путник Јовица Стојковић.

Лепше спавају и мештани насеља дуж пруге.

"Кад прође воз не чује се ништа, пруга је лепо урађена, нема ту шта, за ту брзину треба да буде таква пруга", сматра Драги Микић из Велике Грабовнице.

Реконструкција "три јужне деонице" из руског кредита прва је велика реконструкција на овом делу железничког Коридора 10 после пола века, пошто је последњи генерални ремонт пруге од Ниша до Прешева рађен шездесетих година прошлог века.

На делу пруге Ниш–Прешево–Ниш планиран је саобраћај возова на линијама Београд–Солун–Београд (међународни), Ниш–Прешево и Ниш–Лесковац.

Друге две "јужне" деонице су Бујановац–Букаревац, дужине 13,7 километара, и Врањска Бања – Ристовац, од 17,7 километара. 

Кроз Грделичку клисуру у овом тренутку се раде два тунела и 33 моста. 

Реконструкција три "северне" деонице раније је завршена. То су: Сопот Космајски – Ковачевац, 18 километара, Мала Крсна – Велика Плана, 29 километара, и Рума–Голубинци, 18 километара.

Руски кредит намењен модернизацији српских железница вредан је 800 милиона долара, а заједно са учешћем Србије пројекти су вредни укупно 940 милиона долара.

То су реконструкција шест деоница Коридора 10 укупне дужине 112 километара, модернизација пруге Београд–Панчево и Стара Пазова – Нови Сад, обнова барске пруге од Ресника до Ваљева и набавка 27 нових руских дизелмоторних возова.

"Радови на изградњи ауто-пута иду брже него раније"

Премијер је обишао радове на изградњи моста Џемин До код Владичног Хана на Коридору 10 и добио обећање извођача радова да ће та деоница, дуга 6,1 километар, бити завршена до краја године.

Мост се налази на деоници тунел Манајле – Владичин Хан, дугој 6,1 километар, која се финансира кредитом Светске банке, док радове изводи шпански конзорцијум "Азви-Рубау".

На њој има укупно седам мостова, а један од њих је и Џемин До, који је дуг око 500 метара.

"Задовољни смо како то брже и боље иде у односу на раније ситуације, после 140 година ћемо премостити Грделичку клисуру", рекао је Вучић и додао да има проблема у тунелима са одронима и косинама.

Премијер је рекао да ће држава за десет дана исплатити средства од 4,8 милиона евра "Коридорима", за радове попут напајања тунела, раскрсница, петље...

"Пошто су нам тражили из Коридора новац и рекли да је од виталног значаја да се исплати 4,8 милиона евра то је потребно за напајање тунела, раскрсница, петљи јер без тога не можемо да имамо имати ауто-пут. У наредних 10 имаћете на рачуну. То је кад је држава води рачуна о јавним финансијама и о новцу и може да уради тако да више нема ни једне сметње", рекао је Вучић.

Истакао је да јужни коридор мора да буде готов до краја године, а да ће у грађевинском смислу до краја године бити завршен и источни крак, на којем има проблема око обилазнице код Димитровграда на деоници Банцарево – Црвена Река, преко Сићевачке клисуре.

"Добили смо обећање да ће у грађевинском смислу радови бити завршени до краја године, а остају нам неки технички радови за почетак следеће године", рекао је Вучић.

Истакао је да ће завршетак ауто-пута приближити Власинско језеро за сат времена Београду и Новом Саду, али да ће бити значајан и за довођење инвеститора.

Број коментара 46

Пошаљи коментар
Види још

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

уторак, 07. мај 2024.
26° C

Коментари

Re: Poreklo
Чије гене носе народи у региону
Imam novcic od 1 centa dole je vrednost ponudjena 6000 dinara
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
Imam mali novcic 1 cent
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
Косовски вез
Нематеријална културна баштина Србије – косовски вез
Prodajem
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара