На југу Србије возови брже до својих одредишта

Око првомајских празника у саобраћају ће поново бити пруга од Ниша до Прешева, која је због реконструкције и модернизације појединих деоница од јесенас у прекиду. Руска компанија, која кредитом за обнову српске железнице од 800 милиона долара, ради на пругама широм Србије, завршила је радове на свих шест јужних деоница железничког Паневропског коридора 10.

Путовање возом на реконструисаним деоницама од Прешева до Лесковца, путницима је сада краће за 22 минута, а машиновођама, кажу, безбедније за вожњу.

"Задовoљнији су и путници, али и ми као особље", каже машиновођа Драган Ђекић.

Применом савремене руске технологије и механизације замењени су колосеци, положене су нове скретнице, урађена је репарација путних прелаза и постављени системи за сигнализацију и телекомуникацију.

Домаће фирме радиле су по европским стандардима под надзором руских стручњака.

"Железничка пруга прво добија на безбедности, што је веома битно како за теретни саобраћај тако и за путнички и наравно повећање брзине односно скраћење времена путовања до три пута", каже Мансурбек Султанов, први заменик директора "РЖД Интеренешнал" у Србији. 

На реконструисаним пругама возови се крећу брзином до 120 километара на сат. Воз који саобраћа од Ниша до Прокупља, 30 километара прелази за сат и по времена јер постоје деонице где се креће брзином од само 10 километар на сат.

И поред тврдње појединих стручњака да је пруга од Ниша до Мердара нерентабилна, у возу је гужва свакодневно.

"Много би значило да се реновира јер би се брже стизало. За бензин бих давао 100 евра, сада плаћам око 30. Ја сам презадовољан јер је јефтиније, удобније и сигурније", кажу грађани.

Од Београда до Ниша воз путује нешто више од четири сата. У пругу из 1884. године није улагано више од 40 година.

"До краја ове године око 100 километара пруге Београд – Ниш биће реконструисано и модернизовано и то се ради у оквиру руског кредита и аранжмана са Европском банком за обнову развој, а до краја године очекује потписивање уговора и за деонице пруге од Ниша до Димитровграда", каже Душан Гарибовић, генерални директор Инфраструктуре Железнице Србије.

Обнавља се и барска пруга па се путници са југа Србије надају да ће возом поново моћи од Ниша до Црогорског приморја. Воз до Бара којим је годишње из Ниша путовало више од 100.000 путника, укинут је пре седам година.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 19. септембар 2024.
23° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи