Вучић: Возови ће ићи брже од 100 километара на сат

Реконструисана пруга Врањска Бања – Ристовац на железничком Коридору 10, дуга 17,7 километара, отворена је у присуству премијера Александра Вучића. На тој деоници возови ће уместо досадашњих 50, моћи да иду и до 120 километара на сат. Почели смо да враћамо поверење грађана у српске железнице и да полако подижемо земљу, рекао је премијер Вучић.

Вредност радова на тој деоници је 10,5 милиона динара, а на том железничком правцу налазе се и друге две "јужне" деонице, чија се реконструкција такође финансира руским кредитом.

"Почели смо да враћамо поверење грађана у српске железнице и полако земљу која је била готово на коленима почињемо да подижемо", изјавио је премијер Александар Вучић на отварању. 

Та деоница ради се из руског кредита, а премијер се на свечаном отварању обратио на руском језику и поручио "руским пријатељима" да две земље могу да наставе још бољу и успешнију сарадњу.

Наводећи да су многи људи широм Србије изгубили поверење у желенице и да многи грађани 30 или 40 година нису ушли у воз, Вучић је рекао да се поверење грађана полако враћа.

"Имамо још много тога да урадимо", рекао је Вучић наводећи да поред три јужне деонице недостаје још 80 километара како би просечна брзина воза била преко 100 километара на сат и како би Србија имала железницу као и све друге европске земље.

Он је рекао да верује да ће са Русима бити потписано још уговора, наводећи да су се показали као добре фирме, јер нису каснили.

Додао је и да је део пруге Београд–Ваљево, од 77 километара, веома важна деоница због бољег повезивања железничког саобраћаја са западним делом Србије, али и Црном Гором.

Он је додао да Србија може да уреди пругу и плати боље возове без увећавања јавног дуга и да све то може да направи ако се ради, а не очекује да ће "нешто с неба да падне".

Следеће године ће се одвајати новац и за уређење станичних зграда, рекао је Вучић и додао да ни то није проблем ако се дисциплиновано и одговорно троши новац грађана. 

"Сигуран сам да ће људи у Србији полако живети боље, иако су увек незадовољни, а за разлику од других политичара, добро знам како људи живе. Али људи који су сиромашни и те како знају да цене туђи рад и умеју да виде када ствари полако али сигурно иду набоље. Полако ћемо из године у годину да ствари мењамо, биће све боље и лакше, живећете нешто лакше", рекао је Вучић.

"Од вас тражим не да чекате да ствари падају с неба, јер вам то говоре лажови и преваранти, већ вас молим да радимо што више јер ћемо тако брже све ствари завршавати", рекао је Вучић.

"Уверен сам да заједно можемо целу пругу, и Коридор 10 и Коридор 11, да уредимо и реконструишемо и уз помоћ наших руских пријатеља", рекао је Вучић и додао да Србија измирује све своје обавезе и не дугује никоме ништа "јер не оставља дугове својој деци". 

Реконструисана пруга Врањска Бања – Ристовац на железничком Коридору 10, дуга 17,7 километара, а на тој деоници возови ће уместо досадашњих 50 моћи да иду и до 120 километара на сат. Главни извођач радова је "РЖД Интернешенел", док су домаћа предузећа била подизвођачи.  

На тој деоници у потпуности су замењени доњи и горњи строј, уграђен је нови колосек на отвореној прузи и у станицама Врањска Бања и Врање.

Дуж пруге је решено одводњавање бетонским и земљаним каналима, док је у станицама урађен дренажни систем.

Такође, уграђене су нове скретнице, осам путних прелаза, системи за сигнализацију и телекомуникацију, а положени су нови каблови дуж целе трасе.

Пруга се налази на железничком правцу Ниш–Прешево.

Радови на реконструкцији и модернизацији три "јужне" деонице, у укупној дужини од 46,5 километара на железничком Коридору 10, почели су 18. априла, а вредност радова је 30,4 милиона долара.

Друге две деонице су Бујановац–Букаревац, дужине 13,7 километара, где су радови приведени крају, и Винарци–Ђорђево, дужине 15 километара, где се комплетан завршетак радова очекује почетком маја.

"РЖД Интернешенел" је применио напредну руску технологију за полагање горњег строја, са побољшаним перформансама.

Подизвођачи су српске компаније ЗГОП Нови Сад, "Енергопројект нискоградња" Београд и "МБА Ратко Митровић" Београд.

Реконструкција три "северне" деонице је раније завршена: Сопот Космајски – Ковачевац 18 километара, Мала Крсна – Велика Плана 29 километара и Рума–Голубинци 18 километара.

Руски кредит намењен модернизацији српских железница је вредан 800 милиона долара, а заједно са учешћем Србије пројекти су укупно вредни 940 милиона долара.

То су реконструкција шест деоница Коридора 10 укупне дужине 112 километара на сат, модернизација пруге Београд–Панчево и Стара Пазова – Нови Сад, обнова барске пруге од Ресника до Ваљева и набавка 27 нових руских возова са дизел мотором.

Број коментара 7

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

субота, 21. септембар 2024.
18° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи