понедељак, 27.02.2017, 07:55 -> 08:26
Извор: РТС
Подршка женском предузетништву
Тек свака трећа жена се одлучи да се опроба у предузетничким водама. Осим са уписом некретнина на своје име, већина има проблем с тим како ће оно што раде, било да се баве услугама или производњом пласирати на тржиште. И тај проблем је полако почео да се решава, али уз сарадњу жена предузетница, општина и великих компанија.
Маријана Керлета, пре две ипо године, у Зрењанину је покренула приватни бизнис и то кроз Центар за породицу у којем се деца, али и њихови родитељи едукују. Планира и да унапреди пословање.
"Покушавамо да доведемо један начин рада у Зрењанину позната као педагогија Монтесорија за шта су неопоходна велика средства и подршка која је у смислу маркетинга", каже Керлета.
Да би оваквих примера било више "Удружење пословних жена" и "Женска парламентарна мрежа" спроводе пројекат којим желе да локалне самуправе издвоје више новца из буджета да помогну женско предузетништво.
"Један такав фонд је Зрењанин већ припремио милион динара је опредељено за то и ових дана се праве критеријуми правилиници и како ће изгледати тај конкрус по коме ће средства бити расподељена. Управо је то циљ да успоставимо бољу сарадњу са предузетницима ", каже кординатор пројекта Стојанка Лекић.
Уз Зрењанин, Врање и Краљево су се укључили. Као новина, водиће се и родна статистика о предузетништву.
"То је важно да се може мерити колико је нових предузећа настало колико се гаси и просто на основу тога да се неке одређене мере планирају прогамирају и да се сходно томе издавајају средстава из буџета", каже Сања Поповић Панић из "Удружење послових жена".
Осим новца, предузетницима ће се помоћи да постану део ланца добављача.
"Када је реч о ланцима добављача веома је важно да се женским предузећима повећа одрживост јер није само ствар да она настану много је битније да она опстану и у том смсилу им се треба помоћи да приступе ланцу добављача као тржишту где ће имати стални прилив прихода ", каже Поповић Панић.
Како да уђу у предузетнички свет, али и још важније, како да се у њему позиционирају, почетницама у бизнису помажу и велике компаније.
"Тако што ћемо производе пословних жена да понудимо на нашој интернет прадавници желимо да производи удружења пословних жена дођу до што више потрошача. На тај начин и да цео процес маркетиншки подржимо тако што ћемо на сајту отворити посебну секцију где ће све чланице удружења имати прилику да комуницирају, да изложе своје производе и да директно дођу у контакт са потенцијалним потрошачима ", каже директор стратегије и развоја бизниса "Нелт" Милан Радивојевић.
У Србији од укупног броја малих и средњих предузећа, око 30 одсто чине "женска предузећа", по чему Србија не заостаје много за европским земаљама.
Упутство
Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.
Број коментара 0
Пошаљи коментар