У 2016. завршено 98 километара ауто-пута

Иза нас је веома успешна година, истакла је Зорана Михајловић на годишњој конференцији за медије, представљајући резултате Министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре. Влада Србије има план Б за "Ер Србију" ако дође до било каквих промена у "Етихаду", изјавила је министарка Михајловић.

У Србији је у 2016. години завршено 98 километара ауто-пута, изјавила је Зорана Михајловић.

Tоком 2016. рехабилитовано je девет деоница пута у дужини од 124,6 километара.

Такође, у 2016. је обновљено укупно 110 километара пруге. На обновљеном делу пруге су могуће брзине веће од 100 километара на час.

Купљено је, такође у оквиру руског кредита, 27 нових дизел моторних возова за 100 милиона долара.

Михајловићева је рекла да ће у 2017. бити завршени започети инфраструктурни пројекти, од којих је најважнији путни Коридор 10, затим завршетак целог потеза ауто-пута на Коридору 11 од Обреновца до Прељине.

Она је најавила да ће у марту почети градња деонице Сурчин-Обреновац, и да ће у априлу бити настављена градња обилазнице око Београда.

Михајловићева је додала да су у току јавни позиви за рехабилитацију око 200 километара ауто-путева у Србији.

"Имамо план Б ако дође до промена у Етихаду"

Влада Србије има план Б за "Ер Србију" ако дође до било каквих промена у "Етихаду", изјавила је Михајловић.

Она је, одговрајући на питања новинара, рекла да Влада још није добила никакаве званичне информације о томе да би "Етихад" могао да смањује свој власнички удео у "Ер Србији", како су пренели поједини медији.

"Немамо званичне информације у том смислу. Србија има јасан уговор са Етихадом и врло јасне обавезе и једног и другог шер холдера у уговору. Са друге стране, имамо одређене резултате. Да ли ће нешто кадровски да се мења у Етихаду, то је мање наша ствар", навела је Михајловићева.

Она је истакла да ће, ако влада добије те информација или "Етихад" као други шер холдер изрази такву жељу, бити разговрано о томе у влади.

"Увек постоји за сваку ствар, бар када се тиче инфраструктуре и овог министарства, план Б", додала је Михајловић.

"Ер Србија" је почела да ради у октобру 2013. као национални авио-превозник Србије, чији је власник држава са уделом од 51 одсто, а 49 одсто национална авио-компанија Уједињених Арапских Емирата "Етихад ервејз".

Авиопревозник "Етихад ервејз" је раније саопштио да "све конкурентнији амбијент" на тржишту ваздушног саобраћаја присиљава компанију на неодређени број отпуштања.

Влада почетком 2017. о поскупљењу путарине

Влада Србије би почетком 2017. требало да разматра захтев Путева Србије да се повећа путарина за 10 одсто, изјавила је Зорана Михајловић.

Она је, одговарајући на питања новинара, подсетила да је раније најављено да ће путарина поскупети од 1. јануара 2017. године.

Михајловић је рекла да путарина треба да поскупи, с обзиром да није повећана још од 2008. године.

Путеви Србије су више пута тражили да путарина поскупи за 10 одсто истичући да цена није мењана од 2008, а да су упркос томе расле цене материјала, енергената и опреме који се користе за одржавање аутопутева и осталих путева.

Повећање цене путарине том јавном предузећу би донело 1,6 милијарди динара више за одржавање путева.

Толика је била процена повећања прихода од наплате путарина који за 2015. годину износи 16,6 милијарди динара.

Процена је да ће прилив од путарине у 2016. износити 19,1 милијарди динара укључујући и приходе са новоизграђених наплатних станица Прешево и деонице аутопута од Сирига до Суботице.

Предлози "Путева Србије" 

У новом ценовнику који су "Путеви Србије" предлагали Влади, на деоници Београд-Ниш би се уместо садашњих 730 динара наплаћивало 800 динара, уместо досадашњих 340 динара за Београд-Шид возачи би морали да издвоје 370 динара, док ће на пример за деоницу Београд-Суботица путарина са садашњих 290 динара коштати 320.

У Путевима Србије су раније навели да Србија за путничка возила има најнижу цену путарине по пређеном километру у односу на остале европске земље које користе исти систем наплате путарине.

Док је путарина за деоницу Београд-Ниш дугу 240 километара око 6,5 евра, а нешто дужа километража од граничног прелаза Батровци до Загреба од око 300 километара возаче кошта 16,5 евра, саопштили су раније Путеви Србије.

Они који само пролазе кроз Словенију морају купити недељну вињету од 15 евра за било коју километражу, док би их пролазак кроз Аустрију путничким возилом коштао 8,7 евра, кажу у Путевима Србије додајући да дневна вињета за пролазак бугарским путевима кошта 10 евра.

Тако је Србија са 0,03 евра по километру путарина дупло јефтинија у односу на Босну и Херцеговину, Хрватску и Португал где износи 0,06 евра.

Такође, према подацима са почетка 2016. године, у Турској то износи 0,039 евра, Грчкој 0,045 евра, Италији 0,05 евра, Шпанији 0,085 евра, Француској 0,095 евра.

Путеви објашњавају да су као могући модел наплате Србији раније помињане вињете, али да се тога одустало, јер се тај систем показао као неправедан према возачима који повремено користе краће делове аутопута и оне који су у транзиту. 

Број коментара 4

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 16. мај 2024.
14° C

Коментари

Re: Poreklo
Чије гене носе народи у региону
Imam novcic od 1 centa dole je vrednost ponudjena 6000 dinara
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
Imam mali novcic 1 cent
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
Косовски вез
Нематеријална културна баштина Србије – косовски вез
Prodajem
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара