Железнице чека реструктурирање

Од првог јануара, "Желенице Србије", које чине три зависна предузећа "Инфраструктура", "Карго" и "Србија воз", ући ће у нову фазу реструктурирања која подразумева отпуштање око 3.000 радника, али и нови инвестициони циклус. Ове године је из Русије испоручено свих 27 моторних гарнитура, које ће возити путнике преко 125 километра нових колосека. Две велике светске силе су инвеститори и кредитори обнове Железнице Србије – Кина и Русија, које су нашле заједнички интерес да граде пруге у Србији.

Тренутно је највећи инвеститор на српским железницама – руска железница, која из кредита од 800 милиона долара обнавља пруге и железничку инфраструктру. Ове године је завршена  двоколосечна пруга Београд–Панчево, али је и обновљено много деоница Коридора десет. Руси заједно са Кинезима од пролећа треба почну са градњом пруге од Београда до Будимпеште.

"Када се заврши, за три до четири године, ова пруга ће бити двоколосечна, моћи ће да прими возове који иду брзином до 200 километара на сат, а теретни возови ће моћи да иду 120 километара на сат. Од Београда до Будимпеште моћи ће да се стигне за три и по сата", истиче специјални саветник у Министарству инфраструктуре Раде Обрадовић.

Кинези дају комплетну телекомонуникациону инфраструктуру на овој прузи, што значи аутоматизацију саобраћаја, али и интернт везу за путнике. Домаћи пројектанти сарађују са кинеском компанијом "Хуавеј", а носилац пројекта је домаћа фирма ЦИП.

"Машиновође ће имати мање посла, возови ће се аутоматски укрштати, смањиће се људске грешке и повећати безбедност", напомиње пројектант ЦИП-а Илић Ана.

"Инфраструктура железнице" је задовољна изградњом пруга и сарадњом са страним партнерима, а овогодишњи резултати су импозантни.

"Ове године, за 215 милиона евра обновили смо 125 километара пруге, и припремили значајне пројекте за 2017. годину, када нас очекује инвестиција од око 640 милиона евра и око 275 километра нових реконструисаних пруга", рекао је генерални директор "Инфраструктуре" Душан Гарибовић.

Најбоља вест је да више од 50 одсто послова на нашим пругама раде домаће фирме, тако да се шине ни прагови не увозе. Са Кинезима је за пругу Београд–Будимпешта направљен договор да учешће буде 54 према 46 у корист кинеских фирми, али ће и тај посао донети и вишемилионску зараду домаћим добављачима материјала.

Број коментара 2

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

недеља, 05. мај 2024.
23° C

Коментари

Prodajem
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
C.T. Toraksa
Поштујте правила пре давања крви на анализу
Adaptacija
„Буђење пацова“ – ново рухо филмског класика Живојина Павловића
slobodan izbor ishrane
Главни град Финске избацује месо како би заштитили климу, осим у ретким изузецима
Prijava za kviz Slagalica
Пријавите се